Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
När är det man behöver höra andra trafikanter?? Annat om någon tutar? Och hur ofta händer det? Om man kör vettigt när det är annan trafik runt! Och om någon är sur på än bara för att man smet förbi i kön så vill man ju ändå inte höra fyrhjulade griniga gubbar som hänger sig på tutan! Det ända jag ser som negativt är att när Slipknot eller liknande kommer i lurarna

Det är olagligt.
Eftersom jag inte hör nåt när jag kör utan musik heller så känns det som det kvittar om jag har musik i, jag använde(r) Creative EP-630. Inte riktigt lika bra ljuddämpning som Apotekets 30-kronors men betydligt - som i enormt mycket - bättre ljudkvalitet än KASS The Plug. Mitt största problem med musik i öronen när jag kör hoj är att mitt skinnställ inte har fickor och MP3-spelaren inte klarar hur många 130 km/h-krascher som helst.
EDIT: Får du in ett par lurar som inte är in-ear under hjälmen så bör du nog byta hjälm, den gör troligen mer skada än nytta vid en krasch.
Jasså och var har du fått det ifrån ?
inte svensk lag iaf.
som tidigare påpekats Dövhet är inte ett skäl till att man inte kan ta körkort det är en försvårande faktor i trafiken men det finns inga krav på att du måste kunna höra.
Synfel däremot kan vara en faktor som påverkar så negativt att du får ett krav på dig att ha glasögon osv. står isåfall som vilkor på körkortet.
blindhet är väl en faktor som försvårar så i den grad att det näst intill blir omöjligt att framföra ett fordon på ett säkert sätt för dig själv och omgivningen.
så nej krusty jag kan inte se att ditt påstående samstämmer med den verklighet som vi andra lever i.
Ok.
Får kolla upp det.
Fick höra att ett antal år sen från dom som blivit informerade av poliser att det var olagligt.
Det är tydligen gammal info nu.
Eller blinda.
Hoppas det funkar för er![]()
+1Har du en Sony Ericsson lur så är deras walkman hörlurar/handfree riktigt bra. då hör du också ifall det ringer![]()
|
|
Besöksstorm till MC-mässan på Elmia
Den svenska mc-mässan har v... |
|
|
MC-mässan startar idag
Med start idag, den 23 janu... |
|
|
Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!
Bikes monter full till bred... |
|
|
Nya Indian Chief Vintage
I kölvattnet av att ha spar... |
|
|
MotoGP 2026: kalender och förare
MotoGP-kalendern och förarn... |
|
|
Benavides till dramatisk Dakar-seger
Luciano Benavides, som gick... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!
Alldeles nyss fick vi klart... |
|
|
Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!
Michelin breddar sitt adven... |
|
|
Svensk auktion med tävlingshojar
Det svenska företaget Antiq... |
|
Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter
Efter att Cruiser-programme... |