Triumph Daytona 955i - tråden

Hejsan! Håller på att bygga en fighter av min daytona och är ute efter nya drev för att jag vill ha lägre utväxling, söker därför drev 17 fram 45 bak. Vart köper man detta? Gjorde en sökning här på forumet men jag lyckades dåligt, är nog kass på söka kanske. :skitdator
 
Tuneboy idle fuel trim?

Jag håller på justera in min co och är uppe på ett värde av 28, hojen går lite ryckigt på låga varv men fint på högre. Har haft mycket avgasknallar på motorbroms men de har slutat efter co justeringen. Nu till frågan ska värdet vara så högt, stog i tuneboy manualen man skulle börja på 5.Någon som har justerat och vet kanske?:confused:
 
jag provar väl här eftersom T595-tråden verkar död...

någon som vet om man kan beställa nya kåpor nånstans eller om det är eBay som gäller?
 
Nybliven ägare till den här sen nån vecka tillbaka :)
 

Bifogat

  • daytona.jpg
    daytona.jpg
    186.3 KB · Visningar: 111
hur sträcker man kedjan? är det nåt excentriskt månne tro?
 
Ja det är excenter och man behöver ett verktyg (finns nog med i verktygsatsen till hojen) sitter en tandad skiva innanför drevet som man hakar i verktyget och vrider moturs. Är lite pilligt men det ska gå, glöm ej släppa på låsskruven bara.
 
Last edited:
jag igen..

hallå alla expertos!!

tänkte slinka in en liten fråge i tråden..

vart ska dessa små kåpor sitta? förmodar att de ska sitta som skydd över ramen men jag tycker inte riktigt de passar nånstans.. kanske är för att jag inte har de andra kåporna på?

sedan tänkte jag bara höra vad ni tycker är rimligt pris för en ganska fin begagnad frontkåpa... ringde till en skrot som hade en svart som han ville ha 2500:- för.. tycker själv det är lite dyrt men det kanske är för att jag är smålänning..:o)

MVH Whiz
 

Bifogat

  • P6170165.jpg
    P6170165.jpg
    243.4 KB · Visningar: 64
  • P6170162.jpg
    P6170162.jpg
    258.1 KB · Visningar: 144
De hör till kåpan och de täcker slangarna som går från friskluftsintaget och till luftboxen. sitter strax under styret.
 
har provmonterat kåporna idag.. blir nog bra till slut..
 

Bifogat

  • P7030172.jpg
    P7030172.jpg
    245.5 KB · Visningar: 83
Hej, ska montera underseatljuddämpare och behöver då flytta batteriboxen, någon som har tips på att göra det snyggt o lätt?

Något mer som jag ska tänka på vid montering?

Har ett slipon (triumphstillbehör) som jag kan avvara, någon intresserad?
 
Last edited:
Hej, ska montera underseatljuddämpare och behöver då flytta batteriboxen, någon som har tips på att göra det snyggt o lätt?

Något mer som jag ska tänka på vid montering?

Har ett slipon (triumphstillbehör) som jag kan avvara, någon intresserad?

jag är kanske intresserad! är det kolfiber-sliponet?

tror att nån tidigare ägare haft underseatljuddämpare på min daytona.. de har gjort en egen liten låda.. kan ta bild om du vill se..
 
[Hej, bytte in det idag mot underseatsystemet, tyvärr. Det var kolfiberslip-onet. Vore kanon med lite bilder, extremt tacksam. Haft en lång dag meckandes men inte löst varken el eller batterilåda..strängt.
 
Någon här i tråden som vet vad som måste anpassas eller bytas ifall jag vill stoppa i en nyare 955i motor i min T595á? Det är alltså en 150hk motor jag pratar om, Passar min insprutning, grenrör, insug med mera? Vore trevligt med några extra pollar! :)
 
Trajan startar inte...

Tjena, min Daytona -98 har lagt ner helt. I början så small han till ett par ggr innan han startade, och var galet svår startad när man kört han varm, men nu vill han inte alls. Tänder inte ens till lite grann. Tänkte ge mig på att kolla stitfen, men fick inte bort tanken. Måste man tömma den och plocka bort alla slangar för att få bort den så att man kommer åt stiften? Min temp mätare har lagt ner oxå, men den får ström! Skulle uppskatta lite tips på vad det kan tänkas vara.....
 
Fått hyfsat ordning på underseatdämparen..men hur höjer jag markfrigången?? specialnyckel till stötdämparfjädersjusteringen (långt ord..)??
 
Är det något man behöver va extra uppmärksam på vid ev. köp av en daytona -97 till -99?
 
Är det något man behöver va extra uppmärksam på vid ev. köp av en daytona -97 till -99?

vad jag har hört så ska man vara extra uppmärksam när det gäller växellådan på i alla fall -97 års modell samt att ramen är bytt pga sprickbildning (också -97).

Tjena, min Daytona -98 har lagt ner helt. I början så small han till ett par ggr innan han startade, och var galet svår startad när man kört han varm, men nu vill han inte alls. Tänder inte ens till lite grann. Tänkte ge mig på att kolla stitfen, men fick inte bort tanken. Måste man tömma den och plocka bort alla slangar för att få bort den så att man kommer åt stiften? Min temp mätare har lagt ner oxå, men den får ström! Skulle uppskatta lite tips på vad det kan tänkas vara.....

jag tror inte du behöver tömma tanken.. jag har skiss på hur den sitter.. kan pm:a om du vill ha..
 
Last edited:
Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back
Top