Superduke-tråden

Ska oxå upp med Ktm till gelleråsen! blir fett! :yoparty

Last edited:
tänkte byta olja på superduken men får ingen ordning på hur mycket det skall vara. Enligt Jonte Engdahls skall detvara nästan 4 liter men jag hittar endast att mn skall fylla på ca 3l?

Vad är rätt?

Min hoj dör när jag gasar fullt! Hände helt plötsligt på motorväg idag. Låg runt 120 och skulle köra om och vrider fullt, då dör hojen och jag blir tvungen att köra in till kanten.
Efter några minuter testar jag att starta,funkar fint, ger mig av hemåt istället. så länge jag inte gasar mer än halvgas går det bra men så fort jag vrider på så bludrar den och dör.
Borde va tätt i nåt filter eller nåt antar jag för det känns ju som att den inte får tillräckligt med soppa.

Nån som varit med om liknande eller som känner till problemet?

Hur har det gått för dig, fått ordning på hojen eller? Hoppas d inte e nåt allvarligt bara....

Hur har det gått för dig, fått ordning på hojen eller? Hoppas d inte e nåt allvarligt bara....

Det va bränslepumpen som hade lagt av. går på garantin.
Tråkigt bara att det tar 5 dagar att få hem en ny:huvet.Får antagligen hem den på tisdag eller onsdag igen. Lite surt att va av med hojen över en vecka men det är ju inte nåt direkt hojåkarväder nu ändå så man får väl va tacksam för att det hände nu och inte förra helgen när vi va på kinnekulle.

Det va bränslepumpen som hade lagt av. går på garantin.
Tråkigt bara att det tar 5 dagar att få hem en ny:huvet.Får antagligen hem den på tisdag eller onsdag igen. Lite surt att va av med hojen över en vecka men det är ju inte nåt direkt hojåkarväder nu ändå så man får väl va tacksam för att det hände nu och inte förra helgen när vi va på kinnekulle.

Vi får ta en ride i helgen när vädret har ryckt upp sig!

Min hoj läcker olja i packningen.

Första gången jag lade märke till det var när jag hade köpt den o tävttade den. Det var lite gammal olja nerför främre cylindern. Sist var för några dagar sen. Då var gumipackningen på toppen på bakre cylindern oljig och det var några droppar som hade runnit utmed sidan.

Någon som haft liknande erfarenhet? Är det något att oroa sig för?

Ska jag efterdra skruvarna och om det inte blir bättre byta packning?

Dem ska in på stora servicen om några hundra mil(ventilkontroll bla).

Min hoj läcker olja i packningen.

Första gången jag lade märke till det var när jag hade köpt den o tävttade den. Det var lite gammal olja nerför främre cylindern. Sist var för några dagar sen. Då var gumipackningen på toppen på bakre cylindern oljig och det var några droppar som hade runnit utmed sidan.

Någon som haft liknande erfarenhet? Är det något att oroa sig för?

Ska jag efterdra skruvarna och om det inte blir bättre byta packning?

Dem ska in på stora servicen om några hundra mil(ventilkontroll bla).

Just på 05or 990SD/950SM har det varit lite probs med läckande cylinderpackningar mm.
Har du bara koll på det så att oljenivån i motorn är OK så är det ingen fara du kan gott vänta så kan de åtgärda det på servicen.

Jag och en polare är ute på en liten mc-tripp och är nu i Sthlm, vi tänkte väl ta en runda på bulten imorrn plus lite andra vägar. Vi blir eventuellt kvar till måndag och är lite sugna på att köra på rörken med smc.

För visst är det på måndagar? Hur länge innan måste man vara där för att få plats?

Jag och en polare är ute på en liten mc-tripp och är nu i Sthlm, vi tänkte väl ta en runda på bulten imorrn plus lite andra vägar. Vi blir eventuellt kvar till måndag och är lite sugna på att köra på rörken med smc.

För visst är det på måndagar? Hur länge innan måste man vara där för att få plats?

Sikta på att vara där till 16 för att vara säkra på att få åka. Västarna (platserna) tog slut förra måndan.

Om ni har framstjärt dvs är flickor så är det Tjejdag imorrn 10-14 på rörken.

/A

Sikta på att vara där till 16 för att vara säkra på att få åka. Västarna (platserna) tog slut förra måndan.

Om ni har framstjärt dvs är flickor så är det Tjejdag imorrn 10-14 på rörken.

/A

Jag önskar jag hade en framstjärt om det var åkning imorrn, men tyvärr har vi båda snabel.

Tack för infon.

Just på 05or 990SD/950SM har det varit lite probs med läckande cylinderpackningar mm.
Har du bara koll på det så att oljenivån i motorn är OK så är det ingen fara du kan gott vänta så kan de åtgärda det på servicen.

Ok tack det lät bra hoppas resten inte är någon fara heller.

Någon mer som ska till Kinnekulle nu torsdag-fredag (Actionpics)? I kväll lastas hojarna och vi drar iväg.
Ska bli kul att testa styrdämparen, samt att jag sänkte gafflarna 5mm för att branta till styrvinkeln. Jag kommer ju att bli SÅ mycket snabbare nu :rolleyes:

Morsning !
Nu har man testat Gotland ring :)

KL:14:00 -1800 kostar det 600 spänn :tummenupp Heldag 900kr

Riktigt kurvig och rolig bana :) som ger mersmak ..Kämpade dock med körställningen som är alltför gatanpassad .

Gumman klockade mig på 1.47 utan knäskrap :tungan Måste öva mer :yoparty

Jag måste fråga..är det normalt att däcket ser ut som mitt gjorde ? Bridgestone 016 såg ut som det höll på att smälta bort :confused:
På bilden ser man lite hur det såg ut, det jag störde mig på va att det va rätt stora klumpar av gummi lägst ut på däcket och det lukta lite bränt gummi ..
Förutom det så va jag väldigt nöjd med fästet på däcket !

Vi borde sammla ihop oss ett gäng och åka till Ringen :yoparty

Mvh

Bifogat

• Gotland ring 10 juli 2009 140.jpg
    Gotland ring 10 juli 2009 140.jpg
    234.8 KB · Visningar: 99
  • Gotland mobil -09 025.jpg
    Gotland mobil -09 025.jpg
    250.7 KB · Visningar: 97
Last edited:
på fredag natt kommer en till Superduke ner till gotland, men tror inte det blir nått ringen för mig då jag inte har nått skinställ.. men gasa runt gotlnad ska det göras

Du har fel däcktryck!
Däcket ska inte se ut så efter en dag på ringen. men dock så får man kallavrinning där. Det blir som en kant som lägger sig på yttre delen av däcket pga att däcket inte blir varmt nog. Men kolla trycket i däcket:tummenupp

Morsning !
Nu har man testat Gotland ring :)

KL:14:00 -1800 kostar det 600 spänn :tummenupp Heldag 900kr

Riktigt kurvig och rolig bana :) som ger mersmak ..Kämpade dock med körställningen som är alltför gatanpassad .

Gumman klockade mig på 1.47 utan knäskrap :tungan Måste öva mer :yoparty

Jag måste fråga..är det normalt att däcket ser ut som mitt gjorde ? Bridgestone 016 såg ut som det höll på att smälta bort :confused:
På bilden ser man lite hur det såg ut, det jag störde mig på va att det va rätt stora klumpar av gummi lägst ut på däcket och det lukta lite bränt gummi ..
Förutom det så va jag väldigt nöjd med fästet på däcket !

Vi borde sammla ihop oss ett gäng och åka till Ringen :yoparty

Mvh

Ser kul ut Micke! Nu är jag Iofs. bara snabbast när det gäller att stå i depån :hihi Men att döma av bilden samt när vi var på Tuvis så sitter du mer fel än vad körställningen är gatanpassad. Ut med kroppen men framförallt ner med överkroppen. Om man frågar experterna alltså :D

Finland på Lördag för 4dagar bana, i regn. Gett mig f-n på att ge allt även fast det är blött, kommer bli lagom spännande :michelin

En fråga när det gäller gotland, hur spänner man på bästa sätt fast hojen på båten? har dom bra grejer ombord där eller?

Dom har spändband. Ett i varje handtag som du drar framåt. Ha framdäcket mot väggen så står den stabilt som F..N. Har du aldrig spänt en hoj på släp? annars gör du likadant som på släpet.

En fråga när det gäller gotland, hur spänner man på bästa sätt fast hojen på båten? har dom bra grejer ombord där eller?

Du har fel däcktryck!
Däcket ska inte se ut så efter en dag på ringen. men dock så får man kallavrinning där. Det blir som en kant som lägger sig på yttre delen av däcket pga att däcket inte blir varmt nog. Men kolla trycket i däcket:tummenupp

Har man för högt eller för lågt tryck när det blir sådär?:va
Fick likadant sist när jag åkte bana, tror att jag körde med 2,3 både bak och fram.

Nyheter
Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

Back