Ktm 660

Hej

Jag undrar, finns det någon säkring på 660 05an!?
JAg har letat överallt och hittar inte en enda, har även kollat in sparepartsmanual efter "fuse" utan att hitta något.

Som ni kanske vet så lämnade jag in hojen pga tändningsproblem, dom var tvunga att
byta hela spolen/givaren, och idag ringer dom och säger att även cdi måste bytas.

Spolen: 2500 kr + cdi 3500 kr + 900 kr för jobbet + 1320 kr för frakten hela vägen till arlanda!
Totalt: 8220 kr för skitet.

Det jag undrar är, kunde allt det här ha undvikits ifall ktm var smarta nog att placera lite säkringar på hojen?
Om man jämför med 625an så har den faktiskt flera säkringar, det verkar som om dom bara struntade
i att behålla säkringsdosan på 660 05an. Har någon haft erfarenhet av det här?

Vad tror ni?

/Ramsen
 
Hej

Jag undrar, finns det någon säkring på 660 05an!?
JAg har letat överallt och hittar inte en enda, har även kollat in sparepartsmanual efter "fuse" utan att hitta något.

Som ni kanske vet så lämnade jag in hojen pga tändningsproblem, dom var tvunga att
byta hela spolen/givaren, och idag ringer dom och säger att även cdi måste bytas.

Spolen: 2500 kr + cdi 3500 kr + 900 kr för jobbet + 1320 kr för frakten hela vägen till arlanda!
Totalt: 8220 kr för skitet.

Det jag undrar är, kunde allt det här ha undvikits ifall ktm var smarta nog att placera lite säkringar på hojen?
Om man jämför med 625an så har den faktiskt flera säkringar, det verkar som om dom bara struntade
i att behålla säkringsdosan på 660 05an. Har någon haft erfarenhet av det här?

Vad tror ni?

/Ramsen

Fan va surt!!!!!
 
funkar de bra att byta ut lampan i fram till en h4 ? sitter nån 35watts lampa i nu o man ser ju knappt nåt. tänkte om man kunde slänga i 55/60w eller mer ?
 
funkar de bra att byta ut lampan i fram till en h4 ? sitter nån 35watts lampa i nu o man ser ju knappt nåt. tänkte om man kunde slänga i 55/60w eller mer ?

har du 35w lampa i nu så undrar jag om du har en 660 original lampinsats:va
Den ska det sitta en H4:a i
 
de är plastlins o ska nog vara orginal. en h4 passar men klarar den av värmen ?
 
Last edited:
En fundering kan man sätta in större tank på 660 år 04 lätt eller är det en massa jobb, Skulle ju vara bra att ha om man ska längre sträckor
 
Hjälp med val
Har hittat en 660 årsm 04 med cross däck på fälj plus motard utförande för 40
och en 660 årsm 05 som bara motard för 45
Vilken ska man välja,är det stor skillnad mellan hojarna förutom plasten?
 
Hjälp med val
Har hittat en 660 årsm 04 med cross däck på fälj plus motard utförande för 40
och en 660 årsm 05 som bara motard för 45
Vilken ska man välja,är det stor skillnad mellan hojarna förutom plasten?

Polaren har en 04, jag en 05. Kan inte påstå att det märks nån direkt skillnad på dom när vi är ute å leker. Ta den du tycker är snyggast, men extrafälgar med crossdäck kan ju vara lite extra roligt...om du utnyttjar det... Tycker själv dessa hojar är för tunga för den terrängen.
 
Polaren har en 04, jag en 05. Kan inte påstå att det märks nån direkt skillnad på dom när vi är ute å leker. Ta den du tycker är snyggast, men extrafälgar med crossdäck kan ju vara lite extra roligt...om du utnyttjar det... Tycker själv dessa hojar är för tunga för den terrängen.

Fan svinn svårt fått ner 05an till 40 också,, 43mil till 05an 10mil till 04 Vad ska jag göra visst är det bara 05 man får ha passagerare på?
Visst skulle vara jävligt kul med crossdäck men man kan ju alltid bulta ett vanligt däck
Har beslutångest:huvet
 
Fan svinn svårt fått ner 05an till 40 också,, 43mil till 05an 10mil till 04 Vad ska jag göra visst är det bara 05 man får ha passagerare på?
Visst skulle vara jävligt kul med crossdäck men man kan ju alltid bulta ett vanligt däck
Har beslutångest:huvet

5:an har starkare bakram (Stål) tror jag, därför man kan ha passagerare. 5000;-till är juh inte mkt. åk och titta på den som är 10mil bort, faller den dig i smaken så köp. Blir en lång tur annars =):tummenupp
 
Eftersom isåkning på vintern är bland det roligaste som finns så är det inte alls dumt med extrafälgar.Är man inte intresserad av det går hjulen alltid att kränga för någon tusenlapp.
 
Eftersom isåkning på vintern är bland det roligaste som finns så är det inte alls dumt med extrafälgar.Är man inte intresserad av det går hjulen alltid att kränga för någon tusenlapp.

Jag fick 4800 för mina fälgar inkl. dubbdäck, 2-kolvsok och bromskiva fram.
Hade säkert fått mer om jag väntat. Vet folk på SOE som är ute efter endurofälgar.
 
05:an är inte värd 5k extra.

Det du säger är subjektivt och har ingen verklighetsförankring.

Titta på hojar oavsett klass, när det kommer en uppföljare med ändrad design, ligger alltid priset mer över än vad det normalt skiljer för en årsmodell. På sporthojar skilljer det ca 10-15 mellan två äldre modeller, betydligt mer om det är nästsenaste/senaste modell. Men jag har märkt i denna tråden att -antingen så är alla fattiga här, eller väldigt snåla. Sånt som här beskrivs som svindyrt, är för mig - som tidigare sporthojåkare, snorbilligt :tummenupp Och för den som vill kunna skjutsa, så är den direkt värd den merkostnaden oavsett om det hade varit samma årsmodell.
 
Det du säger är subjektivt och har ingen verklighetsförankring.

Titta på hojar oavsett klass, när det kommer en uppföljare med ändrad design, ligger alltid priset mer över än vad det normalt skiljer för en årsmodell. På sporthojar skilljer det ca 10-15 mellan två äldre modeller, betydligt mer om det är nästsenaste/senaste modell. Men jag har märkt i denna tråden att -antingen så är alla fattiga här, eller väldigt snåla. Sånt som här beskrivs som svindyrt, är för mig - som tidigare sporthojåkare, snorbilligt :tummenupp Och för den som vill kunna skjutsa, så är den direkt värd den merkostnaden oavsett om det hade varit samma årsmodell.

Tycker också 05 är mycke snyggare plus att puman får åka,, Fick dessutom ner priset till 40lök kanon pris
 
Vet inte om 05:an är snyggare men jag skulle iaf ha valt den med tanke på att man får köra den på A begr kort, dom har väll 2 pipor bak = snyggt, och man får skjutsa vilken man inte strävar efter att göra direkt men..

Så jag skulle ha valt 05:an iaf, mest för att den går att köras lagligt med på A begr kortet.
 
Vilken storlek på dreven är bäst att ha om man ska slanga? (dum fråga men) :)

15/40 har jag nu, vilka drevningar har ni?
 
Last edited:
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top