KTM 690 Smc 2008

Som sagt det är själva burken som är den största begränsningen, hålet längst bak mot insuget är svinlitet... Det gjorde ngn Hk att plocka bort locket och filtret och typ 5-6 Hk att ta bort burken... Så man får väl lite mer insugsljud och en lättare plånbok med ett sånt filter...

Min hoj lever igen, men fortfarande strul att få över trim-mappen från Tuneboy till hojen.
Ska se om jag kan hjälpa till att felsöka eftersom jag jobbar med "data" :D
Tuneboy verkar emulera en COM-port via USB, vilket kan vara ett jävla straff...
Om inte annat åker jag dit, sliter av sadeln och vrålar "ETT NOLL NOLL ETT" i kontakten, Voice tuning :tummenupp

Ha,ha voice tuning. Det e rätt visa den jäklen bara.
Väntar med spänning på resultatet, om det är lönt att riva ut burken till vintern.

Lycka till med data helv...:tummenupp
 
Är 16 orginal fram, har 15 just nu, men man kanske skulle testa med 14 fram. Hade för mig att jag läste att någon i tråden hade det:va

Jag har 14 fram och orginal bak, passar bra för mej iafl på gokart banor, i stan, på 70 vägar. Max är dock ~130-140.
 
Min hoj lever igen, men fortfarande strul att få över trim-mappen från Tuneboy till hojen.

Vista eller XP? Hade vansinniga problem med Vista när min fick massage. Men eftersom du skriver trim-mappen så antar jag att ni redan har kontakt med hojen?
 
Vista fungerade inte alls, så XP är det som används.
En bra trim-map är skapad, men det går inte att överföra den till hojen.
Hojen svarar med ID o så men själva överföringen fungerar inte längre,
felsökning pågår...
 
Vista fungerade inte alls, så XP är det som används.
En bra trim-map är skapad, men det går inte att överföra den till hojen.
Hojen svarar med ID o så men själva överföringen fungerar inte längre,
felsökning pågår...


Hur långt kommer ni? Tycker jag känner igen problemet :D Blir knappen inte gul eller är det när den horisontala stapeln rör sig som det blir fel? Min knapp ville inte bli gul vissa gånger efter vi kört några "pulls" och justerat. Då funka det med att slå av och på tändingen några gånger och sen connecta via menyn igen.
 
Vad är det för orginaldrevning bak på 690:in?
Funderar på att gå upp ett par kugg bak, har 15 fram just nu. Nån som har en drevning att rekomondera?

Original där bak är 42. Man kan dessutom köpa ett 40 drev vilket kanske inte är så aktuellt :gnissla

Men till enduron finns ett 45 drev som jag satt på (samma hoj liksom), dvs 3 kuggar till för den okunnige matematikern ;D

Jag tycker det funkar asbra :tummenupp
 
Vart nånstans står serviceintervallerna?
Hittar inget i serviceboken?
Ska man in på andra service vid 500 eller 600 Mil?

Karl Karpf
 
500 mil...
Sen står det i användarmanualen och inte i servicehäftet.
 
Och sen ventiler vid 1000 mil...
Då kör ni en 400mila-sväng efter er 600mil-service då eller?:rolleyes:

Ni får gärna förklara er logik...:confused:
 
Och sen ventiler vid 1000 mil...
Då kör ni en 400mila-sväng efter er 600mil-service då eller?:rolleyes:

Ni får gärna förklara er logik...:confused:
Bra fråga min börjar närma sig 500 strecket och jag har tolkat serviceboken som att nästa är vid 500 och inte efter 500 och sen var 500mil.
 
Bra fråga min börjar närma sig 500 strecket och jag har tolkat serviceboken som att nästa är vid 500 och inte efter 500 och sen var 500mil.

Du har fattat rätt....:)

Efter 100 mil görs en engångs-service (K10N)
Sedan sker service vid 500 mil och 1000 mil om vartannat (K50A, K100A)
Om dessa inte inträffar varje år görs service J1A. (lika innehåll som K50A)


För att ytterligare förtydliga tankevurpan, det finns vissa punkter i 500mils servicen som inte görs vid 100mila.
Ska dessa göras vid 500 och resten som gjordes vid 100 väntas med till 600?

Då blir det alltså service vid 100, 500, 600, 1000, 1100 etc..???
 
Jag kan med gott samvete köra till 600 mil innan service,när jag ändå var på garanti ärende så gjordes en service med oljebyte,filter vid 300 mil.
Skadar annars inte att göra egna mellan service med olja/filter.
 
Nyheter
Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

Back
Top