förnedrad :(

Dussutom rejsar dom inte i videon.
Volvon ger benet, hojen dokumenterar.

Grejen var väl mer att det är inte alltid det man tror som man kanske rejsar emot...

Sen gör väl en r1:a inte så där väldigt mycket mer än 184 mph(295 kmt/t) orginal(låter även som han når varvtalsstoppet på 6:an) och herrgårdsvagnen drar uppenbart ifrån...men allt går väl i filmens värld skall väl tilläggas.
 
Jaja, min familjekombi slog ifrån vid 280 på mätaren (270 ska den bryta vid) med 5 vuxna män och packning i...
Så över 200 kan det vara tungt med hoj om man inte har en litermoppe!

Fredrik:tummenupp
 
Det kan den väl vara de är juh fartspärrade vid 250kmh orginal:)


///Micke

Precis. En original BMW är fartspärrad vid 250 så om man blir omkörd i 250+ så är den inte original.
Vanligen byter man chippet och blir av med fartspärren och då kan man köra 250+ med sin BMW men den är inte original i motor och styrelektronik.

Den kan med andra ord inte vara original och samtidigt toppa över 250.
 
Bilarna är spärrade vid 250 och det är inte mätaren som gäller, dessutom brukar tex BMW lämna ett par knyck i marginal så finns moset brukar det bryta precis innan 260, det i mätarfart innebär på en ny bil kanske 270...
Missvisningen på hojen i samma fart är oftast betydligt högre!

Fredrik:arsele
 
Jag bottade motorcykeln.. verkligen.. Jag vet inte vad dom ska ge.. Men jag gav alllllt :yoparty

Tror :va att det var en 745.. kollade 2-3 ggr..

Att tillägga så var det inte min Mc.. Utan min polares..

Det känns ju som om jag skulle ha haft en större chans med en 1000cc .. ?!

Ha de gott!!

mvh // Den förnedrade :brinnerup
 
HAHA , Polaren hadde påhäng i över 300 ( hayabusa turbo ) för några år sedan

En BMW skåpbil ligger å trycker bakom

Enköpingsvägen mot sthlm runt Bålsta tror jag det var

Det var jag som var på väg hem... hade lite bråttom, och nån Hayabusa-lus låg och var ivägen... ;)

Jag bottade motorcykeln.. verkligen.. Jag vet inte vad dom ska ge.. Men jag gav alllllt :yoparty

Tror :va att det var en 745.. kollade 2-3 ggr..

Att tillägga så var det inte min Mc.. Utan min polares..

Det känns ju som om jag skulle ha haft en större chans med en 1000cc .. ?!

Ha de gott!!

mvh // Den förnedrade :brinnerup

Du skulle haft Biltemaolja och Kå-å-änn-filter, då hade du dragit han dIReCKt! :D

(å hur vet du att du körde i 255?? hade du GPS? Var det mätar-255 så körde du sannolikt inte fortare än 230...)
 
Last edited:
(å hur vet du att du körde i 255?? hade du GPS? Var det mätar-255 så körde du sannolikt inte fortare än 230...)

Jag talade enbart om vad mätaren visa.. Och sa att jag botta den.. vet inte vad dom ska ge.. :tungan

och att Bmw.n körde om o tog 30-40 meters ledning innan han behövde bromsa..
 
Ni glömmer en viktig faktor. En hoj har bra effek/vikt förhållande; men värdelös aerodynamik. Vilket gör att det är lättare att göra en bil med hög toppfart än en hoj. Den dåliga aerodynamiken beror på att hojar är höga, speciellt med en förare på.

Jag menar en vanlig Volvo t5 gör lätt 250 km/h. En modern sporthoj är snabbare än en Ferrari Enzo 0-100, men kan knappast slå den i toppfart.

Hojen är inte högre än en bil när man ligger på tanken,när man kommer upp i högre farter så krävs mycket effekt mot luftmotståndet,en hoj har ju bara ca150hk att slåss mot luftmotståndet,

likadant om man har en liten bil på 600kilo och en motor på 150hk så är den rätt bra pigg men med dålig toppfart då det krävs mycket effekt,vikten på fordonet spelar inte så stor roll när man ligger bra bit över 200km/t då krävs mycket hästar istället...
 
Jag blev förnedrad av en gubbe i en sån där pårsche GT - den hade 535 hästar nått....den axa iväg rätt scysst när han låg i tvåhundra o puttra på tomgång.

Jag såg han inte mera sen - man kände sig ganska våldtagen.
 
På tal om fönedrad. Åker hem från jobbet idag, åker ut till min favoritsträcka, kommer dit, det blir rött, jag stannar bakom en van av något slag, som står först vid vita linjen. Får syn på en gathoj i högra körfält snätt framför vid vita linjen, någon Kawasaki 750 gathoj tror jag det var, intressant. Det blir gult, smyger emellan på den tvåfiliga vägen för att möta Kawasakin i en duell, samtidigt som jag blickar i bakspegeln och upptäcker en gul Lamborghini Gallardo snett bakom mig i den fil jag stod i, det blir grönt, jag saktar i, vannen viker till vänster, Kawasakin upptäcker mig och mitt i allt föds en fantastisk möjlighet med en Lamborghini Gallardo till vänster om mig som gasar upp, Kawasakin åker åt sidan för att ge plats och jag ger fullt register i läge A, ser himmel, lägger i tvåan, i trean och var är Gallardon när nästa rödljus blir synligt långt framme, inte framför eller på sidan om mig iallafall. :tummenupp
 
Last edited:
Ett tips för alla som vill vara kungar vid rödljuset är att införskaffa en BMW K1300R eller K1300S.
175 hk, 140 Nm i kombination med en väldigt lång hjulbas och antisladdsystem samt ABS med dubbelverkande bromssystem (dvs. automatisk fördelning av bromskraften mellan fram och bakhjul) gör att det blir väldigt lätt att återskapa siffrorna nedan:

0 - 100 km/h 2,9 s
0 - 140 km/h 4,3 s
0 - 200 km/h 7,8 s
 
Ett tips för alla som vill vara kungar vid rödljuset är att införskaffa en BMW K1300R eller K1300S.
175 hk, 140 Nm i kombination med en väldigt lång hjulbas och antisladdsystem samt ABS med dubbelverkande bromssystem (dvs. automatisk fördelning av bromskraften mellan fram och bakhjul) gör att det blir väldigt lätt att återskapa siffrorna nedan:

0 - 100 km/h 2,9 s
0 - 140 km/h 4,3 s
0 - 200 km/h 7,8 s

Dessutom har de antispin samt Quick-shift som tillval såg jag på en kompis K1300R.
Jag vet inte om jag ska våg utmana honom på rödljus, den ser rätt hårig ut den där hojen får jag erkänna. Lite som düsk Busa på ngt vis :gnissla
 
Kommer ihåg att när jag jobbade på SAAB för många år sedan så fick jag höra att det var ganska enkelt att komma upp till 260-265. Sedan var det som att köra in i en vägg påstod testförarna. Det krävdes en rejäl ökning av effekten för att passera 265. Provade dock aldrig själv.
 
Jag talade enbart om vad mätaren visa.. Och sa att jag botta den.. vet inte vad dom ska ge.. :tungan

och att Bmw.n körde om o tog 30-40 meters ledning innan han behövde bromsa..

Min gammla gixxer 750 -96 hade ja 285 km/h på motorväg å då hade ja inte nått varvstoppet. Ärliga km/h ska den ge ca 267. Så har du 255 på mätaren kan du inte nått varvstoppet eller så e d nått fel på din polares hoj.
 
Hmmm...jag vet inte, känner ägarn' till den vita beamern i filmlänken ovan, och är lite förundrad att han inte bara ger upp och åker knarr. :hihi Det är oräkneliga byggen, lär handla om helt sjuka pengar, och ett och annat haveri.

Jag ledsnade efter en bil, med betydligt mer sansat effektuttag (modesta ~450 som mest, men på 2 liter boxer), även med allt fixat så är det i alla fall saker som går åt h-vete.

En literhoj går så att man får den rushen, betydligt mer driftsäkert, och man behöver inte skruva konstant.

Spela cykel om man blir omkörd efter 250 - och?

/J
 
Som sagt. Passa er i Västeråstrakten. Finns ett par potenta BMW där. Det vita skåpet gör låga tior på strippen. Har sett det själv. Den har literhojarna fullt upp att hänga med.
http://www.youtube.com/watch?v=qajal1yBbr4

Hehhe ja de där 2 bmw bilar i västerås e inte å leka med, polare till mig båda två så får man en sån bredvid sig är det bara att ge upp :gnissla
 
Min gammla gixxer 750 -96 hade ja 285 km/h på motorväg å då hade ja inte nått varvstoppet. Ärliga km/h ska den ge ca 267. Så har du 255 på mätaren kan du inte nått varvstoppet eller så e d nått fel på din polares hoj.
Det var var en GSX, inte en GSX-R.
 
Nyheter
Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

BMW F 450 GS för prisvärda äventyr

BMW presenterade den länge ...

BSA Thunderbold avtäckt på EICMA

BSA har avtäckt sin fjärde ...

ExploreBike: Lerigt Gotland Grand National

Årets Gotland Grand Nationa...

Nytt om H-D Bagger-Världscupen

Under en presskonferens på ...

BMW F 450 GS ”Din bästa kompis” 

Screenshot Nya BMW F 450...

Nya MV Agusta Brutale 800

MV Agusta Brutale har länge...

YAMAHA Tracer 7 OCH Tracer 7 GT Y-AMT

Inför 2026 uppdateras maski...

Ducati lanserar racingakademi för framtidens stjärnor

Ducati presenterar, i samar...

Back
Top