KTM 690 Supermono cup 2009

SÅ !?

Vilka åker till Våler ??

Finns det nåt speciellt att tänka på när man åker på tävling utomlands? Speciellt som det är icke EU-land.

/dum.snut

Jag åker, såg att det var några till anmälda tom igår, finns på www.crc.no

Behöver inte tänka på något speciellt, mer än regndäck. det verkar alltid regna på Våler;)
Har du tränat nåt?

Stefan
 
SÅ !?

Vilka åker till Våler ??

Finns det nåt speciellt att tänka på när man åker på tävling utomlands? Speciellt som det är icke EU-land.

/dum.snut


Om du vill göra det helt rätt ska du svänga in till tullen och registrera tillfällig införsel av mc med anteckning av ramnr etc för att inte få problem om de kollar dig vid utfärd.

Sedan brukar nog ingen göra det ...
 
Anmäld o klar :tummenupp

Är extraträningen på Fredag förmiddag något att ha ? Står ju att det är fri träning, men innebär det öppen depå eller vad är det som gäller ?

Jag siktar på att smuggla in min retard över gränsen i husvagnen, finns inte en norrman som tror att det finns något värdefullt i en 28år gammal husvagn.....
 
Jag åker, såg att det var några till anmälda tom igår, finns på www.crc.no

Behöver inte tänka på något speciellt, mer än regndäck. det verkar alltid regna på Våler;)
Har du tränat nåt?

Stefan

Klart man har tränat!!!! Måste ju göra nåt för att komma ikapp dig. Jag tränade så himla duktigt att jag slog av nya fina styret på Gälleråsen för två veckor sen :brinnerup
Styret är fortfarande rejält snett men har beställt nya grejer så det ska nog lösa sig. Min första riktiga krasch på stor bana, det var ju inte så farligt men mycket mer grejher tyx gå sönder jämfört med supermotohojen :huvet


Tidsschemat på crc.no ser ut såhär:


Tidsskjema
Arrangør forbeholder seg rett til å gjøre endringer i følgende tids skjema:



Fredag: Sekretariat og teknisk åpen fra: 08:00

Åpen fri trening fra: 12:00 – 15:55 - NOK: 400,- (Jr. kr 300,-)

Fri trening med heat inndeling: 16:00 – 19:00 - Inkl. startavgift.

Heatsammenstilling er satt opp på grunnlag av tidligere års erfaringer med antall deltagere pr klasse, samt andre kriterier som må tas hensyn til. Dersom antall påmeldte ved fristens utløp tillater det, ønsker vi å gjøre visse endringer i Heatsammenstillinger for bedre kombinasjon av klasser. Nytt tidsskjema vil da bli sendt ut sammen med startbekreftelser.



Lørdag:

Klasse - Trening med tidtaking - Race 1

Heat 1, Pre´47 + 175 + 250 + 50 - 09:00-09:20 - Start 14:00 8 runder

Heat 2, 125junior - 09:25-09:45 - Rullende skjema 12 runder

Heat 3, SuperMono + Nasjonal - 09:50-10:10 - 12 runder

Heat 4, Classic 350 + FE250 - 10:15-10:35 - 10 runder

Heat 5, Classic 500 - 10:40-11:00 - 10 runder

Heat 6, Formula 80-87 F1+F2 - 11:05-11:25 - 12 runder

Heat 7, Classic 750 - 11:30-11:50 - 10 runder

Heat 8, Forgotten Era 7A+7B - 11:55-12:15 - , 10 runder

Heat 9, Classic Sidevogn A+B+C - 12:20-12:40 - 8 runder


Pause med funksjonær-lunch og MiniMoto oppvisning fra 13:05 – 14:00


Søndag:

Klasse - 1.ste trening - Race 2

Heat 1, Pre´47 + 175 + 250 + 50 - 09:00-09:10 - Start 13:30 8 runder

Heat 2, 125junior - 09:15-09:25 - Rullende skjema 12 runder

Heat 3, SuperMono + Nasjonal - 09:30-09:40 - 12 runder

Heat 4, Classic 350 + FE250 - 09:45-09:55 - 10 runder

Heat 5, Classic 500 - 10:00-10:10 - 10 runder

Heat 6, Formula 80-87 F1+F2 - 10:15-10:25 - 12 runder

Heat 7, Classic 750 - 10:30-10:40 - 10 runder

Heat 8, Forgotten Era 7A+7B - 10:45-10:55 - 10 runder

Heat 9, Classic Sidevogn A+B+C - 13:00-13:10 - 8 runder


Pause med funksjonær-lunch fra 11:30 – 12:30
Du som varit där förut. När måste man vara på plats? Ser inte ut som vi kör nåt förrens på lördagen, om man inte vill träna på fredagseftermiddagen som Gottschalk påpekade.











Om du vill göra det helt rätt ska du svänga in till tullen och registrera tillfällig införsel av mc med anteckning av ramnr etc för att inte få problem om de kollar dig vid utfärd.

Sedan brukar nog ingen göra det ...
Tackarrrrrrrr :tummenupp
Tror nog jag "smugglar" jag oxå :)
 
Last edited:
Om du vill göra det helt rätt ska du svänga in till tullen och registrera tillfällig införsel av mc med anteckning av ramnr etc för att inte få problem om de kollar dig vid utfärd.

Sedan brukar nog ingen göra det ...

Gäller inte era hojar om ni har med regpapper och plåt.
 
det går att köra hyfsat fort på Gotland Ring med 690 hojarna, igår blev det personbästa, 1.31,28, Jens körde 1.31.3 (eller .5, vi minns inte riktigt) med en KTM 660 för 3 år sen tror jag det var.

undra när vi får tävla på banan :) härlig bana måste jag säga.
 
det går att köra hyfsat fort på Gotland Ring med 690 hojarna, igår blev det personbästa, 1.31,28, Jens körde 1.31.3 (eller .5, vi minns inte riktigt) med en KTM 660 för 3 år sen tror jag det var.

undra när vi får tävla på banan :) härlig bana måste jag säga.

Muren ut på start o mål är lite elak mot hojar, för det går ju rätt fort där.
Kul bana helt klart, lite annat än kalksten i avåkningszonerna vore trevligt bara ;)
 
Muren ut på start o mål är lite elak mot hojar, för det går ju rätt fort där.
Kul bana helt klart, lite annat än kalksten i avåkningszonerna vore trevligt bara ;)

haru varit här i år o kört? rätt trevliga avåkningszoner tycker jag iallafall :) de som testat dom säger att de är bra också... :D
 
det går att köra hyfsat fort på Gotland Ring med 690 hojarna, igår blev det personbästa, 1.31,28, Jens körde 1.31.3 (eller .5, vi minns inte riktigt) med en KTM 660 för 3 år sen tror jag det var.

undra när vi får tävla på banan :) härlig bana måste jag säga.

1.31? Var finns den där genvägen? Jag hittade den då inte. :5sure
 
haru varit här i år o kört? rätt trevliga avåkningszoner tycker jag iallafall :) de som testat dom säger att de är bra också... :D

Yes, fast bara kört med stödhjul. Zonerna är relativt stora, men räcket ut på start o mål har det suttit två hojar i enligt en polare som var där och körde hoj-bandag.
Kalkstenarna är rätt stora, och inte särskilt mjuka, jag testade dem också ;)
I övrigt är ju banan jäkligt rolig, och halvsvår att komma underfund med. Ska över fler gånger.
Hojkarriären är nog över, kunde inte ens köra fem varv superkart där utan att axeln paja ihop igen..
 
som det ser ut nu så kommer nog även jag att få köra KTM på Våler, dock ingen 690, men väl en rc560. Bara jag får dit kylar jäveln...

Ses där

/Micke
 
1.31? Var finns den där genvägen? Jag hittade den då inte. :5sure

du är för långsam helt enkelt :) fick till ett bra varv med flyt överallt utan att behöva köra om, 1.32-1.34 går ju bra o köra många varv men det är sällan det stämmer ett helt varv :(
ska fota laptimern o lägga upp sen :)
 
som det ser ut nu så kommer nog även jag att få köra KTM på Våler, dock ingen 690, men väl en rc560. Bara jag får dit kylar jäveln...

Ses där

/Micke

Heja heja heja, hoppas du misslyckas :D
Jag kom ju överens om att du redan har tillräcklig snurr i 440n :fakta :)
 
som det ser ut nu så kommer nog även jag att få köra KTM på Våler, dock ingen 690, men väl en rc560. Bara jag får dit kylar jäveln...

Ses där

/Micke

Blir spännande, lågbyggt mot högbyggt, jag ska banta, kapa benen, bygga strömlinjeformad puckel och skaffa en hjälm som minskar luftmotståndet för att kunna hänga med på rakorna, kanske:)
 

Bifogat

  • images[4].jpg
    images[4].jpg
    1.6 KB · Visningar: 250
Är det inte dags att hetsa lite inför rejset på Våler nu ?
Jag är för ny och färsk, men ni andra gubbar som kan köra kanske vill häckla varandra lite :tuttar
 
Är det inte dags att hetsa lite inför rejset på Våler nu ?
Jag är för ny och färsk, men ni andra gubbar som kan köra kanske vill häckla varandra lite :tuttar
Här häcklas inget!!!








Men ni ska få gasa ordentligt för nu har jag fusktrimmat, mer helium i däcken, ultrasuperdupermegalättflytandesmörja till kedjan, Tv shop garanterar minst 0,0001 promille mer effekt på slangen, dessutom har jag ökat min vikt för att tillgodogöra mig den ökade effekten och kunna trycka ner den i backen likt en ångvält!

Dessutom regnar det alltid i Norge så jag ska satsa på extra hårda bakelitdäck från Rusta!

Hur ska ni andra hantera detta? :)
 
Här häcklas inget!!!








Men ni ska få gasa ordentligt för nu har jag fusktrimmat, mer helium i däcken, ultrasuperdupermegalättflytandesmörja till kedjan, Tv shop garanterar minst 0,0001 promille mer effekt på slangen, dessutom har jag ökat min vikt för att tillgodogöra mig den ökade effekten och kunna trycka ner den i backen likt en ångvält!

Dessutom regnar det alltid i Norge så jag ska satsa på extra hårda bakelitdäck från Rusta!

Hur ska ni andra hantera detta? :)
Själv håller jag på med en minirenovering av min buss = en hel del body i nederkant av karossen. Räknar med att mitt ökade självförtroende pga snyggast utrustning i depån kommer ge minst 3% lägre varvtid.
I övrigt kommer jag kanske ha lyckats knäcka tillbaka mitt översneda styre efter kraschen på GÅsen :brinnerup
 
Själv håller jag på med en minirenovering av min buss = en hel del body i nederkant av karossen. Räknar med att mitt ökade självförtroende pga snyggast utrustning i depån kommer ge minst 3% lägre varvtid.
I övrigt kommer jag kanske ha lyckats knäcka tillbaka mitt översneda styre efter kraschen på GÅsen :brinnerup

Biltema säljer raka styren :7peta
fast det kanske inte passar reglerna.. de e ju inte direkt powerpart:)
 
Räknar med att köra i en body. mitt ökade självförtroende pga snyggast utrustning i depån kommer ge minst 3% lägre varvtid.
I övrigt kommer jag kanske ha lyckats knäcka tillbaka mitt översneda styre efter kraschen på GÅsen :brinnerup

Om jag läser det du skrivit ovan lär det bli en spännande tävling, kanske krossar du oss alla i bästa Malin Bayard stil :D
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Back
Top