Speed weekend Halmstad 11-12 juli

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
Missa inte detta i sommar!

Speed weekend Halmstad 11-12 Juli

http://www.landracing.se/?T%E4vlingsinformation:Halmstad_2009

Så kallade flygande kilometern för mc, quad, bilar, turbomatade maskiner, dragracing bilar jetcart mm.

lsrblogg

//Stefan"Quaden"Åberg

Klart ni sörlänningar ska dit och köra när till och med vi insnöade jämtlänningar ska leta oss dit och skämma ut oss.:D

[YOUTUBE-ID]I-rqtv4dnl0[/YOUTUBE-ID]

Bifogat

• Cart_side.jpg
    Cart_side.jpg
    91.1 KB · Visningar: 261
  • Vapour coil 1.JPG
    Vapour coil 1.JPG
    55.8 KB · Visningar: 336
Gillar den lindade förvärmarspiralen i kopparrör innan ebk:n. Ser lite Flåklypa ut! :D[/QUOTE

Det är gasolförvärmningen till turbinen, jag kör grundmotorn på flytande gasol och utloppstempen skjuter i höjden när det är kallt ute annars eftersom gasolen inte hinner förångas helt innan den når brännkammaren.

Sen att det ser pörrigt ut är ju också ett plus!:tummenupp

Klart ni sörlänningar ska dit och köra när till och med vi insnöade jämtlänningar ska leta oss dit och skämma ut oss.:D

Ja, hur frän var inte den där!!:Bugar:yoparty

Du ser gött lycklig ut när du går på den igen med lövblåsen..:D

Hur långt är det mellan insug o förarens öra?:va

Gillar den lindade förvärmarspiralen i kopparrör innan ebk:n. Ser lite Flåklypa ut! :D

Det är gasolförvärmningen till turbinen, jag kör grundmotorn på flytande gasol och utloppstempen skjuter i höjden när det är kallt ute annars eftersom gasolen inte hinner förångas helt innan den når brännkammaren.

Sen att det ser pörrigt ut är ju också ett plus!:tummenupp

Ja jag misstänkte att det var förångarslinga till brännkammaren.
Lite enklare med gasbrännare än att bygga spridarsystem för flytande bränsle helt klart! :D

Har ni ngn koll på övervarv av turbinen. Om den går sönder mekaniskt så kan det ju bli lite otäckt för föraren. :gnissla

Last edited:
Lite enklare med gasbrännare än att bygga spridarsystem för flytande bränsle helt klart! :D

Har ni ngn koll på övervarv av turbinen. Om den går sönder mekaniskt så kan det ju bli lite otäckt för föraren. :gnissla

Sicka jefla dårar !:tummenupp

Vad säger du Jörgen, ska vi åka ner och bevittna spektaklet ?

detta var nog det fränaste man skådat
den måste jag se på plats
mvh peter:tummenupp

Hehe, jäkligt fläskigt bygge herr Johansson! :Bugar

Då ses vi där, jag ska strax anmäla mig och min turbohoj. Måste ju gasa lite på flygfältet. Dessutom har jag bara en mil dit, så jag har inga ursäkter... :hihi Kanske att jag blir pappa runt det datumet, men jag ska nog kunna köra ändå.

Pucken, Jörgen och peterpain, klart ni ska hit!!! Och Ladde_79, du ska fan gasa med Duken. Nära hem om du kör sönder :)

Då ses vi där, jag ska strax anmäla mig och min turbohoj. Måste ju gasa lite på flygfältet. Dessutom har jag bara en mil dit, så jag har inga ursäkter... :hihi Kanske att jag blir pappa runt det datumet, men jag ska nog kunna köra ändå.

Pucken, Jörgen och peterpain, klart ni ska hit!!! Och Ladde_79, du ska fan gasa med Duken. Nära hem om du kör sönder :)

jag kommer lahi vi måste träffas så man får veta vilka goa gubbar man har här på forumet

Ska tjata hål i huvet på både Jörgen och Andersson Turbo !

Ja, hur frän var inte den där!!:Bugar:yoparty

Du ser gött lycklig ut när du går på den igen med lövblåsen..:D

Hur långt är det mellan insug o förarens öra?:va

Den har inte varit igång på flera år så jag lär få jaga ut några skogsmöss ur ebk:n innan den går starta...

Lutar man sig bakåt utan hjälm så passar bakhuvudet perfekt i insugstratten till kompressorn, hockeyfrilla är alltså inte att tänka på.:D

Jag hade en optisk varvräknare under byggfasen där jag mätte upp ett laddtryck på 1.2 bar vid 85.000 rpm så håller jag mig därunder så är det inga problem, utan varvräknare är det omöjligt att gissa sig till varvtalet eftersom laddtrycket vid maxvarv styrs helt av hur mycket avgasturbinen flödar.

Tackar tackar! Det vore rätt fränt att bli intaxad till start av en turbohoj, gör du det så får du första biljett till provkörningen i vår depå under Funäshelgen ifall jag hinner konvertera ångbåtsprojektet till en helautomatisk runkmaskin. Måste ju få in pengar till diesel och korv på något sätt...

Det finns ju inga alternativ. det är bara att masa sig dit:yoparty
Med lite tur kan man kanske åka på glashojen.

Det finns ju inga alternativ. det är bara att masa sig dit:yoparty
Med lite tur kan man kanske åka på glashojen.

Är ju ett gylene tillfälle för alla som vill se vad sitt fordon går för, under ordnade former, tänk på att det fins en klass för alla!
Inte bara för alla värstingfordon, var med me din vanliga hojar, bilar mm. för att spöa kompisarna i hur mycket du vågar hålla i......

//Stefan"Quaden"Åberg

Jag kommer anmäla mig efter nästa lördag om jag inte har kört sönder, då jag skall gasa på strippen.

Vad tror ni är en lämplig utväxling till min Gsxr1100 -90 som är lite trimmad med 1216cc, lätt portad topp, Rs36, upskattad effekt efter tider på strippen ca 150hk på bakhjulet men det var några år sedan så några är väll tappade.

Standard är 15-48t och nu kör jag med 15-54t skulle jag lägga på ett 17t drev fram så är det nära standard utväxlingen.

Bike mätte upp suzukin till 256km/t 1990 och det vill man ju köra fortare, så jag har ett 46drev liggande men funderar om man inte skall dreva upp fram till ett större också.

Vad tror ni gott folk orkar min gamla hoj med att åka riktigt fort.

Med 15/54 gör den ca 250 km/h när den slår i varvstoppen på femmans växel. Din hoj kommer förmodligen bara att göra ca 235 på 402 meter.

Nu är det 1000m som gäller och 700 meter accelerations sträcka som gäller, så frågan är vilken drevning som hojen orkar med för att få så hög snittfart som möjligt.

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon