Böter säsong -09.

Ålrajt.
Då är vi väl uppe i:

15880:- i böter och avgifter,
6 månader indraget kk och
1 besiktning.

(Då har jag bara räknat med de förseelser som verkar ha inträffat i år.)

Det tar sig.

Blev stoppad 17/3...dock med bilen.... 123 på 90-väg. resulterade i 2 månader utan lappen och 3600 i böter.
Hoppas att det inte blir mer detta år...

1500:- fortkörning ...........140 på 70 väg (böter för 100 på 90väg)

Snäll polis :)
dum jag :(

1500kr för miniskylt + en massa jävla gnäll på blinkersmontage, avsaknad av reflex, skyltbelysning bla bla bla.... = ombesiktning

"140" på 90väg ("snäll" polis...) 4000:- och 2 månader utan kort.

2400kr = 46km/h (efter 3 km avdrag i felmarginal) på 30 väg Skulle varit 2800 men hur hon fick de till 14 för fort istället för 16 när hon kollade bötesbeloppet vet jag inte.. Kanske för att hon var blond och förbannat snygg...

1750 spänn och ombes. Dom gnällde på precis allt men fick bara böter för felplacerad skylt och inga blinkers bak.

Hmm, OT kanske. Polisen som stoppade mig klagade inte på att mina blinkers sitter vid bakre fotpinnarna - är det alltså lagligt, eller missade han det bara?

3 600 kr pga 125 på 90-väg.

Ni som får körkortet återkallat, kör ni ändå? :va

Hmm, OT kanske. Polisen som stoppade mig klagade inte på att mina blinkers sitter vid bakre fotpinnarna - är det alltså lagligt, eller missade han det bara?

Polisen som tog mig på racehojen fattade inte att det var en racehoj.

"Du har ju inget mönster på däcken!!! Dom är sluuut!"
"Nej, det är slicks, dom SKA vara så..."
"Jahaa!"

Så nog kan dom missa en felplacering av blinkers... :rolleyes:

Fick iaf 2250:- i böter för andra grejer...

Inte för att jag vill vara sån, men i de fall extemt höga böter nämns så antar jag att det handlar om dagsböter (vårdslöshet m.m.) som beräknas efter inkomst.

Så vad jag ville komma till är att.. det drabbar ingen fattig :D

Själv har jag inte blivit stoppad, trots att jag ofta kör runt med regskylten under sadeln (p.g.a. glömska) men jag har inga backspeglar och kör med öronproppar så jag har ingen aning om vad som ev. har legat bakom å jagat :D

/ChG

Jahapp, passar kanske inte riktigt in men jag kör ändå :yoparty

Jag kom där på min fina moppe (Derbi Senda -98) och vips så hoppar farbror blå ut framför mig och vinkar in mig på en parkering. :hej
(Detta var nog 2008 när jag tänker efter.)

66 km/h på 50-väg (efter avdraget på 3km/h). Och de orkade inte ens provköra den :hojcbr Kanske tur det för den gjorde 90 :fakta

Snuten med radarn sa bara "Ja vi behöver inte provköra, han får hela paketet" :huvet

50 dagsböter på 50kr var (eftersom jag inte hade inkomst). Och en fördröjning på lämpet på 10 månader (två månaders rabatt för att jag inte hade gjort något annat i hela mitt liv. :bow

2500 kr, 10 månader utan lämp :finger

Bara Bonzo som äger en miniräknare? :va

Precis.:tummenupp Hade varit så mycket lättare om alla bara adderade sitt belopp direkt vid inlägget. Var ju lite det som var tanken, att se hur mycket vi kunde komma upp i under en säsong. Jaja, om någon känner sig manad att räkna lite så är inte jag den som protesterar. (Själv är jag alldeles för tjock och lat för tillfället.)

Nyheter
Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm