Mahhbechh
Börsmäklarn
Att du inte ens får nån liten sketlampa att lysa tyder ju på kasst batteri. Byta ut å kicka igen. Vissa moppar funkar inte att kicka om batteriet är paj.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
SCOOTER!
Helvete skriv INTE skoter!
Inte säkert att den går utan batteri. Släng batteriet och provstarta med startkablar till en bil, borde funka...
Utan batteri? Direkt på plus o minus kabeln? Går detta![]()
Ingen gnista fick jag fast jag sätter stiftet mot blocket medan jag kickar.
Man behöver knappast batteri till att få gnista med kicken, men om det är så måste jag väll gå och inhandla ett nytt.
När jag vrider på nyckel så fungerar endast blinkarna och tutan med det fullladdade batteriet, men inget annat. Och det klickar rejält när jag försöker starta den med knappen. Så batteriet tycks nog bara helt slut.
//Johan
4taktare gillar verkligen inte bensin som är äldre än 1 månad![]()
Tror inte du har glömt det, men sidostödet får ju inte vara nere vid start, då är det absolut omöjligt att de skramlar igång. Men centralstödet funkar![]()
Har du provat att springa igång den?![]()
Med ett stendött batteri fungerar inte mycket. T.ex. kanske strömmen går genom batteriet istället för till spolarna men det där har jag dålig koll på. Hur som haver så om du har soppapump och en ecu så behöver den ström innan veven går runt.Ingen gnista fick jag fast jag sätter stiftet mot blocket medan jag kickar.
Man behöver knappast batteri till att få gnista med kicken, men om det är så måste jag väll gå och inhandla ett nytt.
När jag vrider på nyckel så fungerar endast blinkarna och tutan med det fullladdade batteriet, men inget annat. Och det klickar rejält när jag försöker starta den med knappen. Så batteriet tycks nog bara helt slut.
//Johan
går inte, automatish
Koppla startkablar från ett bilbatteri och kör på starten till den går. Har du ens provat att köra på startmotorn?
Enligt svenska akademiens ordlista heter det SKOTER
![]()
ponrus_j eller även kallad pontus_j på visa snöskoterforum, är bara en liten skitunge i moppeåldern som inte gör annat än att posta skitkommentarer![]()
Central och sidostöden har varit uppe när jag har försökt starta.
Batteriet är inte stendött. Tuten samt blinkarna fungerar så ström ger den nog, men är det tillräckligt vet jag inte.
Jaa bromshandtaget har jag alltid intryckt.
Menar du att jag skall dra startkablar från ett bilbatteri direkt till startmotorn på moppen?
Gammal?Nu har jag äntligen fått tag i ett nyt batteri (biltema förståss)
Nu får jag gnista och när jag trycker på startknappen så börjar det hända saker i startmotorn, den kommer dock inte igång.
Nu är följande att kolla soppan.
Hur kan jag kolla att motorn får soppa?
Kan jag bara dra ut soppaslangen som går in i maskinen, trycka på startaknappen så att startmotorn kommer igång och där kolla ifall det kommer bensin genom slangen eller inte?
//Johan
![]() |
Vinnarhjälmen utlämnad
Robin Axelsson lämnar över ... |
![]() |
Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten
Yamaha Motor Europa NV fil ... |
![]() |
Distinguished Gentleman’s Ride -25
Under söndagen den 18 maj d... |
![]() |
Dags att boka in Gotland Ring!