Chafför i GBG sökes (har du B-kort) har just förlorat mitt i 2mån!

silverpilen740

Kör inte sporthoj för skoj skull /200+
Gick med
4 May 2004
Hoj
GSXR-1000 K6
Vet att en liknande tråd ligger i OT. men fick tips om att posta än här då trån ändå gäller för göteborg..

Hej undrar om det kan finnas någon som kanske är arbetslös eller liknande och har väldigt tråkigt?
Har nämligen blivit av med mitt körkort i 2månader för en mindre fortkörning på 70väg (105km/h)

Jobbar som service tekniker i göteborg och skulle behöva någon som kan köra runt med mig mellan 07:45-16:30
Jag kan ordna bil eller dela ut mil ersättning. (19kr/milen)

I övrigt finns det inte så mycket pengar att tillgå, då jag har dryga böter att jobba in (3000kr).
Skulle framför allt behöva hjläp nästa vecka.

Kanske låter helt sjukt det här, men personligen skulle jag nog kunna tänka mig att göra det för att kanske se något nytt, (åker runt till lite olika firmor i göteborg).

Maila mig till Silverpilen740@hotmail.com om du är intresserad. Kanske bara för en dag?

/Silver

Vet att en liknande tråd ligger i OT. men fick tips om att posta än här då trån ändå gäller för göteborg..

Hej undrar om det kan finnas någon som kanske är arbetslös eller liknande och har väldigt tråkigt?
Har nämligen blivit av med mitt körkort i 2månader för en mindre fortkörning på 70väg (105km/h)

Jobbar som service tekniker i göteborg och skulle behöva någon som kan köra runt med mig mellan 07:45-16:30
Jag kan ordna bil eller dela ut mil ersättning. (19kr/milen)

I övrigt finns det inte så mycket pengar att tillgå, då jag har dryga böter att jobba in (3000kr).
Skulle framför allt behöva hjläp nästa vecka.

Kanske låter helt sjukt det här, men personligen skulle jag nog kunna tänka mig att göra det för att kanske se något nytt, (åker runt till lite olika firmor i göteborg).

Maila mig till Silverpilen740@hotmail.com om du är intresserad. Kanske bara för en dag?

/Silver

Hade jag inte haft min egen servicebil att köra runt på, så hade jag hakat :) Kan du inte be chefen skicka in papper då? Så du bara får en månad i alla fall? Funkade för mig eftersom man använder bilen i tjänst.. Hoppas du hittar nån fyllechaffis i alla fall :)

Kör ändå. Har själv gjort det i sex månader för länge sedan. Hur stor är sannolikheten att du blir stoppad under två månader dagtid om du kör helt lagligt? Slim to none.

Kör ändå. Har själv gjort det i sex månader för länge sedan. Hur stor är sannolikheten att du blir stoppad under två månader dagtid om du kör helt lagligt? Slim to none.

För det är ju det enda som räknas? Man kan ju aldrig råka ut för en olycka om man kör "lagligt" under dagtid? Tänk om, tänk rätt..

Precis händer något är man rökt. Kan ju vara någon som kör in i mig.
När det är så lite tid är det dumt att chansa. Måndamorgon nu. känns mindre kul att gå till jobbet.Kommer få stå som ett fån kvar då folk åker ut. "ha det så kul med golven" =/

Måndamorgon nu. känns mindre kul att gå till jobbet.Kommer få stå som ett fån kvar då folk åker ut. "ha det så kul med golven" =/

Inte för att vara taskig, men det var väl just det som var meningen med körkortsindragningen? Att du ska tänka till och köra lite lugnare i fortsättningen.

Eller åtminstone välja andra ställen att gasa på....

Inte för att vara taskig, men det var väl just det som var meningen med körkortsindragningen? Att du ska tänka till och köra lite lugnare i fortsättningen.

Eller åtminstone välja andra ställen att gasa på....

DU är taskig!
tycker staffet är tillräkligt med 1mån samt alla böter som knäcker mig och min sommar semester! men men... (det är dessutom i min mening lite orättvist om man jämför med någon som har ett kontorsjobb, som inte alls drabbas lika hårt som jag av körkorts indragning)

Hej undrar om det kan finnas någon som kanske är arbetslös eller liknande och har väldigt tråkigt?.... bla bla.......

/Silver

DU är taskig!
tycker staffet är tillräkligt med 1mån samt alla böter som knäcker mig och min sommar semester! men men... (det är dessutom i min mening lite orättvist om man jämför med någon som har ett kontorsjobb, som inte alls drabbas lika hårt som jag av körkorts indragning)

Så, om jag fattat detta rätt... så vill du:

1. Ha en privat chaufför
2. Slippa betala för det

Samt att du tycker att det är orättvist att du fått två månaders indraget körkort för, vad du kallar, en mindre fortköning som ändå är en fortkörning på 35km/h.
Utöver detta ska du "jobba in" böter på 3000 kr och ändå åka på semester?

I min värld, så ser jag det som att:
1. Du åkte dit för nått du faktiskt gjort.
2. Det va inte en "mindre" fortkörnig
3. Böterna var ändå överkomliga om man inte är exempelvis student, ensamstående med barn eller liknande.

Oavsett, så tycker jag det verkar orimligt att du tror att du ska få tag i någon som vill offra sin tid, för tro det eller ej, folk anpassar sig till att vara "arbetslösa" och fyller ut sin trista tid med annat. Vilket gör att det kanske inte är så lockande att köra runt dig (utan ersättning) för att du ska kunna tjäna in dina pengar för dels böter, samt semester....:va

Rätta mig om jag har fel. men om du får nån som kör dig runt, GRATIS, Så faller hela systremet med direktbestraffning för fortkörning. just pga, det kommer inte drabba dig ett skit mer än att du får jobba ett par timmar extra några dagar. :)

Ett gyllene tillfälle att komma i form till Beach 2009, plocka fram din gamla trampcykel och ut och jobba med dig.

Ett gyllene tillfälle att komma i form till Beach 2009, plocka fram din gamla trampcykel och ut och jobba med dig.

Är man i behov av en bil är det bättre med en flakcykel :)
Må hända är det en del luftmotstånd i en sådan, men det går iaf att lasta ordentligt :)

0000000397-P5187617_2.jpg

Du kan låna mitt körkort, ABD.
Jag äger varken MC, buss eller råd att köra min bil, för jag har inge jobb.

Känns bra att kunna hjälpa dem som verkligen behöver hjälp, istället för att ha ett kort i plånkan som skrotar...

:tummenupp
:rolleyes:

Så, om jag fattat detta rätt... så vill du:

1. Ha en privat chaufför
2. Slippa betala för det

Samt att du tycker att det är orättvist att du fått två månaders indraget körkort för, vad du kallar, en mindre fortköning som ändå är en fortkörning på 35km/h.
Utöver detta ska du "jobba in" böter på 3000 kr och ändå åka på semester?

I min värld, så ser jag det som att:
1. Du åkte dit för nått du faktiskt gjort.
2. Det va inte en "mindre" fortkörnig
3. Böterna var ändå överkomliga om man inte är exempelvis student, ensamstående med barn eller liknande.

Oavsett, så tycker jag det verkar orimligt att du tror att du ska få tag i någon som vill offra sin tid, för tro det eller ej, folk anpassar sig till att vara "arbetslösa" och fyller ut sin trista tid med annat. Vilket gör att det kanske inte är så lockande att köra runt dig (utan ersättning) för att du ska kunna tjäna in dina pengar för dels böter, samt semester....:va

Rätta mig om jag har fel. men om du får nån som kör dig runt, GRATIS, Så faller hela systremet med direktbestraffning för fortkörning. just pga, det kommer inte drabba dig ett skit mer än att du får jobba ett par timmar extra några dagar. :)

Vet inte vilken värd du lever i, men att betala böter svider alltid, det funkar inte så att man bara jobbar lite extra så är det bra. Särskilt inte om man inte kan jobba exta. Är ensamstånde på sätt och vis med barn.

Har fått några som kör gratis nu, täcker dock bara 2 dagar. men men.
Kan hålla med dig att det gått för fort och antar du aldig skulle köra 105 på en 70 väg?? :brinnerup....

Vet inte vilken värd du lever i, men att betala böter svider alltid, det funkar inte så att man bara jobbar lite extra så är det bra. Särskilt inte om man inte kan jobba exta. Är ensamstånde på sätt och vis med barn.

Kan hålla med dig att det gått för fort och antar du aldig skulle köra 105 på en 70 väg?? :brinnerup....
Jag tror jag lever i samma värld som de flesta andra här.... :)

Hur din familjesituation ser ut, kan jag inte i förhand veta, dock tyckte jag att jag reserverade mig rätt bra där och om det nu stämmer in på dig så förstår jag att det kanske inte är det lättaste. Men trots detta så tycker jag att när du framställer det på det sätt du faktiskt gör. Så ska vi andra göra dig en tjänst, under 2 månaders tid, så du kan leva ditt vanliga liv och dessutom åka på semester. Trots att det är du som gjort fel..

Sen anser jag att, Böter ska svida... annars förlorar det lite syftet.
Självklart kör jag förfort ibland, jag är inte bättre än nån annan här inne. Dock har jag aldrig åkt dit för det, det är skillnaden.
Alla som kör för fort är (förhoppningsvis) medvetna om att de bryter mot lagar och regler och därmet kan bötfällas eller straffas med indraget körkort om de blir "påkommna". Jag utgår från att även du var medveten om det.

Jag tycker fortfarande att din lilla begäran här är lite väl entusiastisk, men bättre att fråga och få nej än att inte fråga och så sitter det nån där som faktiskt kan. :)

Att du inte låter chaffören arbeta lite när han/hon ändå sitter o väntar på dig, du kan du ju får dubbelt betalt, självklart får chaffören inget av det, då faller ju hela konceptet.

Jag tror jag lever i samma värld som de flesta andra här.... :)

Hur din familjesituation ser ut, kan jag inte i förhand veta, dock tyckte jag att jag reserverade mig rätt bra där och om det nu stämmer in på dig så förstår jag att det kanske inte är det lättaste. Men trots detta så tycker jag att när du framställer det på det sätt du faktiskt gör. Så ska vi andra göra dig en tjänst, under 2 månaders tid, så du kan leva ditt vanliga liv och dessutom åka på semester. Trots att det är du som gjort fel.

Har inte du fått väldigt mycket hjälp runt omkring din hoj?
Hämta, lämna, skutsa, meka, skruva, låna ut, låna dit osv osv. Hur mycket har dom fått betalt?

Kostar inget att fråga och det värsta man kan få är ett nej heter det ju så fint...

Vill nån hjälpa en annan så kan andra hålla sig utanför den affären tycker iaf. jag.

Dock har jag aldrig åkt dit för det, det är skillnaden.

Är det för att du är en bättre människa eller var det klantigt av honom att åka just där det var en poliskontroll?
Förstår inte alls.
Brottet han begick begår vi alla i stort sett varje gång vi är ute med hojarna. Har du helt tappat förståndet?! :D:va

men bättre att fråga och få nej än att inte fråga och så sitter det nån där som faktiskt kan. :)

Men, vad är då problemet? :gnissla

Last edited:
Har inte du fått väldigt mycket hjälp runt omkring din hoj?
Hämta, lämna, skutsa, meka, skruva, låna ut, låna dit osv osv. Hur mycket har dom fått betalt?

Kostar inget att fråga och det värsta man kan få är ett nej heter det ju så fint...

Vill nån hjälpa en annan så kan andra hålla sig utanför den affären tycker iaf. jag.

Är det för att du är en bättre människa eller var det klantigt av honom att åka just där det var en poliskontroll?
Förstår inte alls.
Brottet han begick begår vi alla i stort sett varje gång vi är ute med hojarna. Har du helt tappat förståndet?! :D:va

Men, vad är då problemet? :gnissla

SKÖNT MED LITE stöd =) Tack

@silverpilen740

tog dem kortet på plats eller?
jag råkade ut för samma sak förra veckan 100 på 70, fick böter på 3200kr.
hoppas det löser sig för dig ;)

*/ ?>
Nyheter
Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage