Ducati-tråden

Hello!

Jag har (i höstas) köpt mig en SS750 -93 och får varje gång jag nämner detta höra "såååå, du gillar att meka"..

Bara att vänja sig.
Jag brukar alltid fråga om de talar av egen erfarenhet som Ducati ägare, varefter man ofta får svaret "Nej, men en polares kompis farsas tjejs lillasysters man..." Varpå man nickar och ignorerar.:D
 
Bara att vänja sig.
Jag brukar alltid fråga om de talar av egen erfarenhet som Ducati ägare, varefter man ofta får svaret "Nej, men en polares kompis farsas tjejs lillasysters man..." Varpå man nickar och ignorerar.:D

Präxis.
Aha du har en R1:a,så du gillar att slira på kopplingen?
Aha du har en Gixxer,så du gillar spruckna ramar?
osv,osv :hihi
 
Tjena!
Jag som östersunds bo har jäkligt långt till auktoriserad Ducati verkstad, måste åka till Gävle eller till Umeå för att få service. 40 mil att åka vilken jag än väljer. Men kan någon säga om någon av de två verkstäderna är bättre än den andra?
 
Tusen tack för tipsen!
Jag ska ta mig i kragen och joina Ducceklubben också, det verkar ju vara givande ;-)
 
Hola

Jag har en polare, som inte har förstått att männinskan inte kan leva utan internet, som ävenhar skaffat en 996:a, dock så är det en import ifrån ett land med vänstertrafik så framlyktan går inte igenom besiktningen.
Så om nån har en lykta till salu, tveka inte att hojta till.
Tack
 
Har ni kollat hur det ser ut inne i lampan?
Min 748 är från England och på den sitter halvljusbilden i en projektorlins, När man lossat på glödlampan ser man en liten plåtbit som skruvas lös och vänds på... Fixat i ett nafs
 
Ny knarr

E bara tvungen att tala om för världen att jag köppt en 996-99:a
i ett riktigt bra skick:banana
Mycke kolfiber, Marchessini magnesiumfälgar och Öhlinare bak.
Körde VFR 800 förra året!!! Sicken jädra skillnad på körglädje:D
 
E bara tvungen att tala om för världen att jag köpt en 996-99:a
i ett riktigt bra skick:banana
Mycke kolfiber, Marchesini magnesiumfälgar och Öhlinare bak.
Körde VFR 800 förra året!!! Sicken jädra skillnad på körglädje:D

Välkommen i familjen, gå gärna med i Svenska Ducatiklubben oxå :tummenupp
 
Det är förmodligen inte rätt, du lär hamna upp mot 5000.
 
1067 kan det bli om H-C varit medlem tidigare. Medlemsnummer är for life. Annars lär det bli över 5000.

/Markus
 
Jag går och fantiserar om att byta ut mitt monster mot en 848 i framtiden och behöver lite rådgivning, gärna från dom som provat/ägt båda.

Jag åker mestadels bara för skojs skull, på kurviga landsvägar utan något särskilt mål, men de blir en del nyttoresor som ibland letar sig in till storstan, där monstern är jävligt trevlig att handskas med, något som jag antar att 848an inte riktigt klarar av..
kortfattat är ja ute efter en lättsvängd historia med bra respons som har en kul/stark motor.
Men finns det några andra aspekter att se till, förutom något höjda service/försäkringskostnader? Vad saknar ni som tagit steget upp från monstret?
 
Hm, här kommer bara en ren spontan fråga, från en som går i "duccetankar".

Hur är egentligen sittställningen på en 900 SS, för en som "är lika lång som huvudet är högt", ~176 cm lång?

Vad jag har lyckats läsa mig till så ska den vara obekväm, om man inte är riktigt lång?

Och bara för att lägga till, den kommer med allra största sannolikhet att gå mest på vanlig väg.
 
Den är utmärkt. Är själv 176 och körde Superlight (lite modiferad SS) utan problem.

/Markus
 
Var medlem 96&97 oxå då hade jag 916 BP alltså mitt gamla nummer:)

Då får man väl säga välkommen tillbaka :tummenupp
Hoppas vår webshop kan erbjuda lite nya roliga prylar, åtminstone behövs duccen dekalkittas :D
 
Nyheter
Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

Back
Top