CB 600 Hornet 2007-

600 mil kostade typ 170:- och 1200 mil runt 1800:-
Intervallerna är första efter 100 mil, sen 600, 1200, 1800 osv.

Tjenare!

Nu har jag stått i garaget och krånglat i...alldeles för lång tid... Hoppas på lite hjälpande råd från er.

Håller på att montera en undertail (bild nedan) på min Hornet men jag kan inte få till det. I beskrivningen som man får med står det som första punkt att man skall ta bort sadel, hand rails och "remove rear seat unit". Det är det sista som ställer till problem. Jag får inte isär och bort bakpartiet från hojen. Där jag fastnar är vid plasten som sitter som skydd över reläer och kylarvätska (bild nedan). Jag får loss skydden hela vägen från 1 till 2 men längst bak vid 2 verkar det som det sitter ordentligt fast. Vet inte om det är skruvat från insidan eller om man bara kan dra ut det (har försökt med detta men vågar inte dra mer - känns som det kan spricka). Ska man inte ta bort dessa så här eller behöver man skruva nåt inuti eller liknande? :va

Ni som bytt undertail på era, hur bar ni er åt? Alla tips tas varmt emot... :fyllisar

Bifogat

• AVR07-PDR-CB600H.jpg
    AVR07-PDR-CB600H.jpg
    61.1 KB · Visningar: 151
  • hornet_sh.jpg
    hornet_sh.jpg
    148.5 KB · Visningar: 193
Var inne på wiki o kollade igenom olika slipons till hornet och hittade fan inte nått som såg nått vettigt ut. Vet nån fler sidor som säljer? Tycker dom är så små o fjuttiga dom flesta och ser ut som nått man tatt från en gammal puch dakota.. Enda som jag kan tänka mig om det verkligen inte finns nått annat är http://www.termignoni.it burk den ser ju lite vettig ut. Hittade också i en gammal bike tidning och såg en burk från vance hines och den var jävligt snygg fast då passar den ju självklart inte till en hornet -08 =) Nån som har tips?

... Enda som jag kan tänka mig om det verkligen inte finns nått annat är http://www.termignoni.it burk den ser ju lite vettig ut. Hittade också i en gammal bike tidning och såg en burk från vance hines och den var jävligt snygg fast då passar den ju självklart inte till en hornet -08 =) Nån som har tips?

Har inte tips på några andra. Tycker väl själv att det är snyggt med små då jag inte vill åka runt med kanoner/stuprör. Kan dock lovorda Termignoni som jag har bild på i mitt garage. Låter sjukt bra om du åker utan db-killer. Köpta på kjmc.dk.

Lycka till.

Tjenare!

Nu har jag stått i garaget och krånglat i...alldeles för lång tid... Hoppas på lite hjälpande råd från er.

Håller på att montera en undertail (bild nedan) på min Hornet men jag kan inte få till det. I beskrivningen som man får med står det som första punkt att man skall ta bort sadel, hand rails och "remove rear seat unit". Det är det sista som ställer till problem. Jag får inte isär och bort bakpartiet från hojen. Där jag fastnar är vid plasten som sitter som skydd över reläer och kylarvätska (bild nedan). Jag får loss skydden hela vägen från 1 till 2 men längst bak vid 2 verkar det som det sitter ordentligt fast. Vet inte om det är skruvat från insidan eller om man bara kan dra ut det (har försökt med detta men vågar inte dra mer - känns som det kan spricka). Ska man inte ta bort dessa så här eller behöver man skruva nåt inuti eller liknande? :va

Ni som bytt undertail på era, hur bar ni er åt? Alla tips tas varmt emot... :fyllisar

Tjo!
Det sitter en skruv vid nummer 2, som är hopplös att komma åt, sen ska hela delen skjutas åt sidan för att släppa på nummer 1. Hoppas att det gav något.

Var inne på wiki o kollade igenom olika slipons till hornet och hittade fan inte nått som såg nått vettigt ut. Vet nån fler sidor som säljer? Tycker dom är så små o fjuttiga dom flesta och ser ut som nått man tatt från en gammal puch dakota.. Enda som jag kan tänka mig om det verkligen inte finns nått annat är http://www.termignoni.it burk den ser ju lite vettig ut. Hittade också i en gammal bike tidning och såg en burk från vance hines och den var jävligt snygg fast då passar den ju självklart inte till en hornet -08 =) Nån som har tips?

Själv kör jag med slipon från Scorpion (har dock ingen bild på det på hojen än...ska se om jag kan slänga upp en snart). Finns på bikersneed.se (dock med gamla bilder) och på http://www.scorpion-exhausts.com/ Bra storlek och gött ljud sen är det aldrig fel att man aldrig behöver packa om det, man får med alla delar som behövs (monteringen tog ca 5-10 min), tillverkas per hojmodell mao ett speciellt slipon utvecklat enbart för Hornet, har livstidsgaranti och var samtidigt det billigaste jag hittade... nästan för bra för att vara sant :yoparty

Tjo!
Det sitter en skruv vid nummer 2, som är hopplös att komma åt, sen ska hela delen skjutas åt sidan för att släppa på nummer 1. Hoppas att det gav något.

Här är en bra sida som beskriver hur man demonterar en ny hornet:
http://www.hondahornet.co.uk/messageboard2/viewtopic.php?t=6288

Tackar och bugar! Grymt bra! :tummenupp Nu är helgen räddad :banana

Kör också Termignoni utan db-killer :banana

Slänger även med en bild på bellypan och hugger jag monterat.

Snart väntar svart bredare styre, miniblinkers fram, och undertray... då blir det nya bilder.

Bifogat

• Hornet-08.jpg
    Hornet-08.jpg
    89.3 KB · Visningar: 184
Har inte tips på några andra. Tycker väl själv att det är snyggt med små då jag inte vill åka runt med kanoner/stuprör. Kan dock lovorda Termignoni som jag har bild på i mitt garage. Låter sjukt bra om du åker utan db-killer. Köpta på kjmc.dk.

Lycka till.

Hade varit kul o hört hur det låter irl innan man köper det, har kollat runt och det är nog ett sånt det får bli..

Lycka till.

Kollade på deras hemsida nu och så står det

Materials Code euro's price (without tax) Note

Inox H075080IC 390,00 + iva-tax Homologated 80dB
Inox H075094IC 370,00 + iva-tax Racing + Plug 94dB
Inox H075102IC 320,00 + iva-tax Racing 102dB

Titanium H075080TCT 550,00 + iva-tax Homologated 80dB
Titanium H075094TCT 530,00 + iva-tax Racing + Plug 94dB
Titanium H075102TCT 480,00 + iva-tax Racing 102dB

Vilken är det man ska välja, "homologated 80db" racing+plug 94db" Racing 102db" ? Och vad är inox för material. Är det "inox" du hade på din gamla eller hur ser den ut? Svårt o fatta beslut =D

Mvh Sebastian

Kollade på deras hemsida nu och så står det

Materials Code euro's price (without tax) Note

Inox H075080IC 390,00 + iva-tax Homologated 80dB
Inox H075094IC 370,00 + iva-tax Racing + Plug 94dB
Inox H075102IC 320,00 + iva-tax Racing 102dB

Titanium H075080TCT 550,00 + iva-tax Homologated 80dB
Titanium H075094TCT 530,00 + iva-tax Racing + Plug 94dB
Titanium H075102TCT 480,00 + iva-tax Racing 102dB

Vilken är det man ska välja, "homologated 80db" racing+plug 94db" Racing 102db" ? Och vad är inox för material. Är det "inox" du hade på din gamla eller hur ser den ut? Svårt o fatta beslut =D

Mvh Sebastian

Ganska säker på att det är den mittersta du har där gjord i Titan jag beställde. Vill minnas det var 9*db med pluggen i och 102db utan. Titan körde jag på. (Inox = Rostfritt stål)

Lovar att du ej blir besviken på ljudet! Jag letade länge...

Ganska säker på att det är den mittersta du har där gjord i Titan jag beställde. Vill minnas det var 9*db med pluggen i och 102db utan. Titan körde jag på. (Inox = Rostfritt stål)

Lovar att du ej blir besviken på ljudet! Jag letade länge...

Får blir en sådan! Synd bara att det inte finns nån beg till salu på blocket eller här :) Men men, sånt man får ta. Tack för hjälpen

Får blir en sådan! Synd bara att det inte finns nån beg till salu på blocket eller här :) Men men, sånt man får ta. Tack för hjälpen

Vill du kan jag kolla med killen som köpte min hoj om han har intresse av den eller ej, (blåset). Vill han sälja får ni snacka ihop er om pris...

Nån som vet var man kan köpa ett bredare styre med samma diameter som orginalstyret så man slipper byte styrfästena eller va d de nu heter....

Nån som vet var man kan köpa ett bredare styre med samma diameter som orginalstyret så man slipper byte styrfästena eller va d de nu heter....

Inte svar på din fråga men det är väl inga probs att klämma på såna häringa?

Biltema.

Styrfäste 28,6
Universal styrfäste. Ett måste när du byter från 22,2 mm standardstyre till 28,6 mm oversize styre.

Art nr Pris Antal
Universal 22,2 till 28,6 mm. 82-262 189,00 kr
Universal 22,2 till 28,6 mm +15 mm. 82-340 199,00 kr

82-262_l.jpg

Hallåj! Skall byta framdrevet (en kugg ner) på min hoj för att få den lite piggare. Är det nån som har några erfarenheter av detta? Blir det stor skillnad? Nån som vet vilket moment drevet skall dras fast med?

Hur brett är orginal styret på nya horneten? Nästa fråga är hur brett ni som har bytt har bytt till.

Back