Moraltanter mm..

zeki

Varför har ni repade knäpuckar ?
Gick med
20 Sep 2008
Hoj
2008 modell grön
Efter att ha läst en del trådar på forumet har jag kommit i insikt med, att man som nybörjare eller om man endast söker ett svar inte kan förvänta sig ett seriöst svar på forumet här.
Varje gång nån söker svar så är det en massa moraltanter som ska skriva eller så blir man idiotförklarad för att man söker svar.
Har du inget vettigt att svara så hoppa över tråden istället för att förstöra den med en mass ****.
Meningen är väl att man på sådana forum ska kunna hitta svar och umgås med folk med samma intressen. Synd på ett annars så bra forum...

No hard feelings.....

Kurtisen är att när ämnet är utrett, så spånar man.
Att du inte gillar de svar som du får är inte svararens ansvar.
Yes hard feelings.

Det beror väl på vad man frågar om, frågor om hur man lurar ett kollektiv tex försäkringar eller stypningar eller att man vill va som GR ger garranterat svar från båda läger eller?? har man inte fattat en sån grundläggande sak kanske man ska surfa forum för moppefuckon istället.

en sån här tråd kommer väl åtminstone 1ggr per år. kanske 2, men skitsamma.
de kommer alltid att finnas. jag har vart på värre forum, forum som man blir påhoppad och idiotförklarad direkt utan att dom vet ett skit! konstigt vad mycket underligt folk de finns.
detta är ett av de bättre helt klart.
ja iaf. välj och läs de du gillar och skit i resten. de är enklast.. skriver man nå mer så rör de bara upp mer skit. jag föröker hålla mig neutral och lägger mig oftast inte i käbbel. de finns nog med folk som vill synas el bråkas.

en klassiker är ju alla som ska regga in sin cross för gata. de kommer upp minst 5ggr per år och stammisar ledsnar på att ingen söker..
de funkar så på många forum.. har själv vart den frågande så jag vet.

"Moraltant" är väl snarare ett skällsord som folk använder när deras argumentationsförmåga inte räcker till.

Ställer man en seriös fråga får man allt som oftast även ett seriöst svar på detta forum och visst ibland behöver man papperskorga vissa av svaren men att man som du påstår aldrig få några vettiga svar så är det antagligen frågan det är fel på.

Kruxet är att det -trots skolverkets försök till förnekande - faktiskt finns dumma frågor; dumma frågor får dumma svar.

Ja du, tyvärr har forumet tagit den riktningen. Att sitta och leka duktig framför en skärm är ganska lätt... Nu blev jag lite nostalgisk och kom ihåg den bra tiden på SH :) Som någon ovan sa, det finns värre forum, men surkärringar finns det gått om här också.

Jag undrar vad trådskaparen menar med moraltanter? Det finns ju dem som alltid måste hänvisa till sökfunktion vilket är dumt då forumet dör ut om ingen postar nåt nytt. Sen finns det ju riktiga moraltanter, som alltid flaggar för att fortkörning, körning utan skydd o.s.v är helt åt helvete.. det är ju en viss skillnad mellan dessa grupper.

Och sen kanske man ska ställa frågan i rätt forumsdel för det första? Bara för att man är ny så kan man inte skylla på "jag visste inte". Om folk kunde lära sig det så skulle vi säkerligen slippa hälften av alla dryga svar.

Kruxet är att det -trots skolverkets försök till förnekande - faktiskt finns dumma frågor; dumma frågor får dumma svar.

Håller med till 100%. Har man exempelvis inte engagemang att söka sej till svar på en fråga som har potentialen att redan vara besvarad tusen gånger tidigare tycker jag man förtjänar en vink om detta faktum. Detta är bara ett exempel på en dum/dålig fråga... Helt klart är att det finns dåliga frågor, likt dåliga svar.

Tycker som någon tidigare skrev, att det går att få bra/seriösa svar på en dito fråga.

Det finns ju dem som alltid måste hänvisa till sökfunktion vilket är dumt då forumet dör ut om ingen postar nåt nytt.
Hur nytt är det då det för tionde gången samma år dyker upp trådar som "hur stryper jag min hoj?", "vilket straff ger olovlig körning?" och "vågar jag använda Biltemas olja i min hoj?"?

Själv så föredrar jag att använda Google istället för forumets sökfunktion. Då gör man ungefär så här.

Hur nytt är det då det för tionde gången samma år dyker upp trådar som "hur stryper jag min hoj?", "vilket straff ger olovlig körning?" och "vågar jag använda Biltemas olja i min hoj?"?

Själv så föredrar jag att använda Google istället för forumets sökfunktion. Då gör man ungefär så här.

Håller med, men skulle det bli tvärtom: att ingen nånsin frågade nått,
vad skulle forumet bestå av då? trådar med senaste post 2003? Levande = nej
Men helt klart, lite slöhet hos dem som ställer frågorna finns ibland.

hur går det med wiki delen som verkade utvecklas, ett tag, kollade under lång tid i början o inget nytt kom o när man skulle vara snäll o lägga dit så funkade tydligen inte det :S Borde vara ett bra alternativ till ofta frågada frågor :)

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg