R1 och R6-tråden!

Jag tryckte ner ett tema batteri som var för stort, har inte blivit några komplikationer av det. Vet inte om det var just det där, men det borde det väl ha varit om det är det som är närmast måttmässigt. Barar att köpa och prova, går det inte ner så får man lämna tillbaka.

Klämde idag i ett Biltema batteri art.nr. 80-818, det passade perfekt, och det fanns bra med kräm i det, jag testade med spänningsprovare innan jag köpte.
Så nu vet ni att det passar alla R1 -02 ägare :tummenupp

Tjena

Just köpt r1 och undrar om nån här vet om skjutssadeln till en 00-01 passar på en 99a? Jag är på jakt efter en sådan och om nån har en liggandes köper jag gärna den. Jag vill även ha en blå hugger till en 99a.

Ha det gott

Last edited:
Ok men då får man ju bygga om strålkastaren invändigt då vänster ÄR helljus och inget annat !

Men jag var förbi carlbarks motor häromdan o han sa typ bara att det är ju samma lampa som sitter i båda så det skulle inte vara några problem ? men är reflektorn annorlunda på ena sidan ?:va

Samt en fråga till :P ? vart sitter batteriet ??

Last edited:
Tjena

Just köpt r1 och undrar om nån här vet om skjutssadeln till en 00-01 passar på en 99a? Jag är på jakt efter en sådan och om nån har en liggandes köper jag gärna den. Jag vill även ha en blå hugger till en 99a.

Ha det gott

Vet att JackDaniels här på forumet har haft en sådan till salu tidigare, pma honom! :)

vart sitter batteriet ??
De där är inte roligt längre ;)

Last edited:
Instruktionsbok

Hej hopp!!
Är det nån som har en instruktionsbok till en r6 -05,a eller vet var man får tag på en sån?
Jag har 4 st å ingen är på svenska:huvet
// Magnus

Du ska nog vara halvt glad ändå. Har funderingar på att köpa en R1 nu. Kollat upp försäkringen, billigaste är halvförsäkring hos folksam och den kostar 15 200 om året. Är det ingen från Stockholm som kan svara om det är så här för alla. Insane priser men vad gör man för lite glädje!!!

Nej, det är en årsförsäkring men det blir ändå billigare än att ha basförsäkringen som är avställningsbar. Den skulle ha gått på drygt 30', vilket innebär ungefär samma pengar under själva säsongen.

15200 var ju relativt "billigt"
Detta året hamnar jag nog på samma för halvförsäkring på en helårs ej avställningsbar.
Dock kör jag 4-5 månader c:a och sedan säljer.

Hallå!!!

Är ganska ny här på sporthoj!

Införskaffade en r6:a -00:a för ca 3 veckor sedan. Provkört och är sjukt nöjd!
Första sporthojen.

Brukar det styras upp yamaha träffar eller liknande runt om i sverige ?

Behöver tips på butiker så att jag kan modda hojen. Hittar inga bra sidor!
(Har redan kollat alla ads på SH sidan)

Några tips?

Tänker på windscreens o liknande!

:confused:

Last edited:
Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...