R1 och R6-tråden!

Någon som vet om orginalburkarna på en R1 05 passar rakt av på ett Acrapovic titan helsystem?
 
Japp har kollat kedjan och den är det inte och för lite olja är det inte,
inte enligt oljestickan iaf men däremot oljetrycket e ja inte säker på (har ingen aning om hur man kollar oljetrycket?) men hojen går som den ska i övrigt.

Det e bara det där rasslet som e lite udda.

Hur kan jag lättast kolla om det är kamkedjan? och är det väldigt krångligt att fixa??
 
Last edited:
Miniskylt kan du köpa på www.dekaltrim.nu men det är bortkastade pengar i mitt tycke. Gör en egen i stället!

Skanna in orginalskylten, skala ned storleken i datorn till miniskyltsstorlek. Skriv ut den i färg på fotopapper & laminera in den i plast. Jag har så på min & har kört med det sedan -05 & den ser fortfarande bra ut. Kostnad? Under 10kr skulle jag tro. :)

Har du ingen lamineringsmaskin eller skanner så kan jag hjälpa dig med det om du vill.

Ja du nämnde på min pm:) Ska fundera på det, har du bild på din? ska kolla ditt garage om man ser::)
 
Ja du nämnde på min pm:) Ska fundera på det, har du bild på din? ska kolla ditt garage om man ser::)

Jo jag har bild på det, ska se om jag kan hitta den.

Edit: Här är en bild på hur det blev.

Någon som vet om orginalburkarna på en R1 05 passar rakt av på ett Acrapovic titan helsystem?

Troligtvis inte. Om det är Akrapovics "Y-rör" så tror jag att det skiljer lite mot orginal. Men det är säkert ganska så lätt att modifiera.
 

Bifogat

  • miniskylt.jpg
    miniskylt.jpg
    72.6 KB · Visningar: 129
Last edited:
Så nu har jag fixat blåsen, integrerad blinkers bak, skylthållare(håller på att modifiera lite)(föresten, miniskylt, vart beställer man det??) Ska sätta nya blinkers fram, tonat vindglas, ja vad mer kan man göra??? Effekten är jag nöjd med än så länge...:):3freak

Om du funderar på led miniblinkers kan jag rekommendera:

http://stores.ebay.com/dan-dans-treasure-chest

ca. 9,90 $ för flushmount fram blinkers, ca 15$ för mini bak.

Beställde härifrån och dom kom hem rätt i brevlådan.
Här i Finland kostar exakt samma runt 40-50 euro/par.

Lökke
 
Jo jag har bild på det, ska se om jag kan hitta den.

Edit: Här är en bild på hur det blev.



Troligtvis inte. Om det är Akrapovics "Y-rör" så tror jag att det skiljer lite mot orginal. Men det är säkert ganska så lätt att modifiera.

Ok tack för svaret, har lagt en tråd i racingforumet också så får vi se om nån vet säkert. Tråkigt med dessa ljudkrav på bana :gnissla
 
Hallå alla R1 o R6 ägare !
Ny på forumet och håller på att leta efter hoj till våren.
Ganska säker på att det blir en r6:a!
Till min fråga..
Kan man på något sätt få häftigare slipon på r6:or från 06 och framåt?
Gillar inte riktigt de små dom har nu. :)
 
Köpte ett Akrapovic slipon till R1 -07.

Link-pipe, y-rör ingick.

Vad är det för fördel/nackdel med y-rör? Godkänner besiktningen att katten saknas? Effektskillnad?

MVH/HR
 
Köpte ett Akrapovic slipon till R1 -07.

Link-pipe, y-rör ingick.

Vad är det för fördel/nackdel med y-rör? Godkänner besiktningen att katten saknas? Effektskillnad?

MVH/HR

Det blir skönare ljud, försummbar effektökning. Inga nackdelar mer än miljömässiga.

Besiktningen blir inga problem, de kollar ej avgasreningen på mc.
 
Hallå alla R1 o R6 ägare !
Ny på forumet och håller på att leta efter hoj till våren.
Ganska säker på att det blir en r6:a!
Till min fråga..
Kan man på något sätt få häftigare slipon på r6:or från 06 och framåt?
Gillar inte riktigt de små dom har nu. :)

Dö gött med ett litet slip-on ju :tummenupp =)

425638_ifo36a.jpg
 
Jag köpte en c-tek idag och kopplade den till batteriet för underhållsladdning.
Känns ju lite pinsamt men jag vet inte om jag gjorde helt rätt :D
Jag lät batteriet sitta kvar i hojen och kopplade så som det stod att man skulle göra när man egentligen plockar ut batteriet. Så ingen jordning från hojen alltså. Men laddaren är igång och och det lyser som det ska..

Kan man göra så? :gnissla
 
Jag köpte en c-tek idag och kopplade den till batteriet för underhållsladdning.
Känns ju lite pinsamt men jag vet inte om jag gjorde helt rätt :D
Jag lät batteriet sitta kvar i hojen och kopplade så som det stod att man skulle göra när man egentligen plockar ut batteriet. Så ingen jordning från hojen alltså. Men laddaren är igång och och det lyser som det ska..

Kan man göra så? :gnissla

Visst! Bara du kopplade loss polerna först så har du gjort rätt!
 
Så har man varit och klängt och klämt på nya R1an då,och blivit lätt lomhörd oxå.
Såg oförskämt snygg ut i blått och lät som en v4a,jäkla habegär att vara svårt att tränga undan efter detta.

Han räknar på mellanskillnad nu.....lev i april el maj......f-n vet om man inte tränger undan förnuftet och blir med crossplane nu.

Henrik
 

Bifogat

  • 0061.jpg
    0061.jpg
    129.6 KB · Visningar: 64
  • 0062.jpg
    0062.jpg
    162.4 KB · Visningar: 66
  • 0356.jpg
    0356.jpg
    167.4 KB · Visningar: 79
Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back
Top