FettSnok
96% enligt läkaren
haha sköning 100k överpris ett märke ingen jävel hörttalas om
Jag vet att ingen vill ta i dem med tång, men Opel är fortfarande rätt välkänt...
En legacy diesel. Skit i att kärringen är märkesofob...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
haha sköning 100k överpris ett märke ingen jävel hörttalas om
haha sköning 100k överpris ett märke ingen jävel hörttalas om (som hans fru inte kommer gilla) och herrejösses motor som han INTE ville ha.
Har aldrig suttit i köer med en nyare bil (utom en s60 -04a utan med pissdåligt bottendrag) men det är förbanat skönt att slippa sitta i dragläge i 2h på äldre bilar iaf.. så automat är förståligare än varför du vill ha 4wd i en familjekombi.

Är väl klart det är dyrare med automat än manuell och 4wd än 2wd men det va inte där skon klämde.. Snarare det att det bara går att få den kombinationen med största dyraste motorerna. Motorer som dessutom är törstigare än vad som önskas.
En övervägande majoritet av alla bilköp hos bilhandlarna görs ju med lånade pengar, varför tror du finanskrisen slog så hårt mot bilindustrin?![]()

Då ber jag om ursäkt, jag missuppfattade. Jag tyckte i hastigheten att det såg ut som ännu en SH-vårtråd på temat: "varför är det jag vill ha så dyrt"
Synd på gränsen vid 250k, annars har du Insignia Sportstourer som startar vid 342800 med fyrhjulsdrift och automat (dock med 260hk turbomatad sexa).

Jag ställer mig och i ledet (kön!? ordvits hehe) som slår ett slag på Subaru.
Dom har ju exakt det du vill ha, utan att tvinga dig köpa med sådant du inte vill ha - dessutom har dom bra kvalité,
Skoda sålde fyrhjulsdrivna halvkombibilar med turbodiesel tidigare.
Har de slutat med det?
Annars är subborna utmärkta bilar, som hustrun säkert gillar om du bara får iväg henne på en provtur.
Just det ja. Octavia 2.0 tdi 4wd finns ju!

Skoda får nog snällt ställa sig i samma skamvrå som opel..![]()
Det var det jag ville höra, vi försöker snärja dig.![]()
Varför det?Nja. Det är inte bara frugan som är skeptisk. Nya ligger dom lite högt i pris. Begagnad får man en 150hk motor till en 4växlad automat. Kalla mig kräsen men minst 5 helst 6 växlar förväntar jag mig på en modern bil idag.
Nu är väl 4wd inget krav. Har haft det i vinter och det har varit trivsamt! Främst stör jag mig på att man måste välja som största dyraste modellerna för att få 4wd och automat i samma bil!![]()
Audi A4 2.0 TDI Quattro
Tycker jag är en perfekt "familjebil", våran 06:a drar kring 0,5-0,6
då man kör i 90, neråt 0,45 om man snålar i 80. I 130 brukar den
också ligga kring 0,6 på något vänster. Snittförbrukning på 0,7 då
den går en del i stan. 40% drivning fram och 60% bak = går att
sladda med om man villmen då får man stänga av esc:n
annars börjar den bromsa å jävlas.
Enda "negativa" är väl att den inte har automat då, men det
medför ju också att den drar ca 10% (enl audi) mindre soppa.
Vet inte vem du frågat eller var du kollat, men iaf på blocket så finns det ju A4 avant Aut ( tiptronic/multitronic) quattro med dom flesta motorval för mindre än 250.000:-
Allt från tidiga S4 - 06 & 07
Annons #1
Annons #2
Annons #3 (iofs A6 & diesel )
osv, osv...
( gillar den iofs inte men det hör inte hit! )Automat är tyvärr viktigare än 4wd. Annars är 60/40 drivningen trevlig, har samma i min s6a idag.
2.0t verkar ju finnas med både och faktiskt. Tycks ha missat den tidigare..( gillar den iofs inte men det hör inte hit! )
Nja. Det är inte bara frugan som är skeptisk. Nya ligger dom lite högt i pris. Begagnad får man en 150hk motor till en 4växlad automat. Kalla mig kräsen men minst 5 helst 6 växlar förväntar jag mig på en modern bil idag.

Om du inte är fast i bensinträsket, utan kan köra diesel så finns ju passat med både 140 & 170 hkr Tdi DSG för dom pengarna du nämner.
Dock blir du nog utan 4wd.
En 170hkr Tdi med DSG hade ju vart grymt att ha. Får nog skaffa en sån själv.
Sen finns ju även A6. Den kostar inte mer bara för den e större.
Den finns ju som sagt innan med dom flesta motorer ihop med aut & quattro.
S6 har ju torsen, vilket innebär 50/50 drivning normalt.
T3 har som du säger 40/60, MEN den finns inte i S6
"2006-model (B7) Audi RS4. It was then used in the 2007-model B7 S4.[1] as well as the S5 and Q7."
Njaoo, jag hittar lite allt möjligt i deras specifikationer:
6-växlad manuell
5-växlad + hög/lågväxel
4-växlad + lockup
(men jag håller med, bara fyra växlar känns 80-tal hehe)
http://www.blocket.se/vi/20150954.htm?ca=17_s
pruta bort 15k på den är nog inte svårt
*edit* eller vänta nu, gränsen var ju inte 200k utan 250k![]()
|
Steve McQueens Scott Squirrel till salu
Detta Scott Flying Squirrel... |
|
|
|
Dags för Strängnäs Bike Show!
Sista lördagen i augusti är... |
|
|
Bikeweekend på Kjula denna helg
Den 22-23 augusti är det da... |