Rättsväsendet slår till igen!

Man tror ju inte det är sant :3freak :gnissla :huvet
Vad är det för jävla flummare som har bestämt att lagarna ska vara så här?
Nu hade ju killen bara klivit ur bilen, men tänk om det legat en påkörd människa vid bilen och snubben fortfarande skyller på mållgan?
Sen har han mage att begära skadestånd.
FY FAN.

Man blir förbannad!!

:fyllisar Molgan och jag, Molgan och jag....... Då var det yttligare en gång bevisat att Sverige är tjuvar och banditers land!

Men fan ta dig om du laddar ner en låt på internett eller monterar miniskylt på hojen!
Då finns det resurser så du bleknar!:brinnerup

Sitat!

Sveriges nya skylt vid tullen!
Välkommentill Sverige- dårhuset där man tillåts djursex, lusiatåg med barn för intagna pedofiler, anser att mördare inte är psykiskt sjuka, ökar bidraget till intagna fångar trots en ökande arbetslöshet och stigande statsskuld, men fan ta dig om du laddar ner film/musik på internett eller kör 3km/h för fort!
ENJOY YOUR STAY......

Hellre fria än fälla och oskyldig till motsatsen bevisats. Det är därför det är så här. Alternativet är ju att sänka kraven på bevisbörda, men då är risken större att oskyldiga straffas.

Personligen ser jag hellre att några skyldiga frias än att några oskyldiga döms.

Hellre fria än fälla och oskyldig till motsatsen bevisats. Det är därför det är så här. Alternativet är ju att sänka kraven på bevisbörda, men då är risken större att oskyldiga straffas.

Personligen ser jag hellre att några skyldiga frias än att några oskyldiga döms.

Här är det ju uppenbart är han ljuger, visst jag förstår ditt tankesätt men dett är ju ett hån mot vad allt lag o rätt är och att han dessutom ska ha 100k av mina skattepengar gör ju inte saken bättre

Här är det ju uppenbart är han ljuger, visst jag förstår ditt tankesätt men dett är ju ett hån mot vad allt lag o rätt är och att han dessutom ska ha 100k av mina skattepengar gör ju inte saken bättre

Ja, det är helt klart irriterande. Men det är ju ändå upp till åklagaren att bevisa att han har kört bilen. Han skulle ju lika gärna kunna ljuga för att skydda en kompis eller bara vara full och galen. Och även om man kan bevisa att han ljuger om Mållgan så är ju inte det bevis på att han verkligen har kört bilen.

Ett hån är det knappast, lagen är skriven som den är av en anledning. Uppenbarlighetsrekvisitet är framförallt civilrättsligt, medan i brottmål bevisningen ska vara bortom allt rimligt tvivel. Turbojugend är inne på helt rätt spår här.

Om jag inte minns helt jättefel så är Molgan (Mållgan)ett namn....

Jag tror också att det finns kortväxta personer i sverige..

Att stå berusad vid en bils högersida är tack o lov inte straffbart i Sverige....

Några obesvarade frågor....
Vad fanns runtomkring... skog... öppet fält...

Vid första anblick så tycker jag också att det verkar konstigt och tror att han e skyldig.... Men det är inte omöjligt att han är oskyldig.
Men vad vet jag, nån som va där får gärna berätta vem som körde:brinnerup

bortom rimilgt tvivel är ju lätt att att fixa allt man behöver säga är "det var inte jag" så är det fixat:D

bortom rimilgt tvivel är ju lätt att att fixa allt man behöver säga är "det var inte jag" så är det fixat:D

Fast hade poliserna sett dig kliva ur bilen från förarplatsen, vilket de inte gjorde i Molgan-fallet enligt vad som skrivits, så hade ditt nekande spelat mindre roll.

Man kan bli lätt rasande över det här. Är det att 1 april-skämt eller?!?

Ska man kunna säga vad som helst som polisen ska motbevisa!?!!?

I förhör uppgav han att den verklige föraren varit en 120 centimeter lång främling vid namn ”Molgan”, som hade flytt platsen innan polisen anlände.

Eftersom motsatsen inte kunde bevisas friades ynglingen senare i tingsrätten.

Det handlar inte om att de skulle motbevisa att "Molgan" kört, det handlar om att de ska bevisa att den åtalade kört. Medial feltolkning.

Det klantiga var ju att dra in körkortet när det inte fanns bevis,det var väl därför han vill ha skadestånd?

Sen kan man ju tycka vad som helst om molgan,personligen garvade jag läppen av mig när jag läste det :rofl

Det handlar inte om att de skulle motbevisa att "Molgan" kört, det handlar om att de ska bevisa att den åtalade kört. Medial feltolkning.
Menar du verkligen att Aftonhoran vrider och vänder på texten så man ska bli arg och därmed få folk att länka till sidan och därmed öka sitt annonsvärde?! Du skämtar...

ja jag är iaf glad att jag kan komma undan med allt från rattfylla till mord o våltäkter genom att säga "det var inte jag" :tummenupp

Du kan ju försöka. Oavsett vad du påstår kommer ju åklagaren försöka bevisa att det var du som gjorde det.

Men visst, vill du göra generaliseringar som passar på en intellektuell nivå av sandlåda, hink och spade, be my guest..

de är ju sant allt man får från polisen är ett brev där det står "brott kan inte styrkas" svårare än så är det inte

*/ ?>
Nyheter
KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Back