Läsa andras msn-konversationer?

Fråga dig själv: Skulle du vilja att någon buggade din telefon utan att du visste något om det?

Är det fler än jag som vidtar "Off the grid wannabe"-åtgärder gällande säkerhet och hemlighet?

Jag har allt i bild- och textväg krypterat, varav det mesta på externa diskar.
Fingeravtrycks- och lösenordsbaserade inloggningar lokalt på datorn och WPA2-kryptering på routern/brandväggen.
Noll internetcache, ingen historiksparning och regelbunden cookietömning.
Tankning sker krypterat.
Dubbla operativsystem för olika ändamål, varav krypterat Ubuntu är ett av dem.
Dedikerade mailadresser till olika ändamål, alla utom ett med falska namn, och i viss mån sker trafikering via externa proxyservers.
Plus en USB-sticka med godsaker för den som vill använda någon annans dator utan att lämna spår.

Jag lever ett ödmjukt och lydigt liv, men njuter av tanken att den som vill spionera eller komma åt möter "visst" motstånd. :D
Folk har varit på min dator tidigare och hattat runt. Aldrig igen, säger jag bara.
Eller jo, för all del, försök igen. I dare you. :hihi

Är det fler än jag som vidtar "Off the grid wannabe"-åtgärder gällande säkerhet och hemlighet?

Jag har allt i bild- och textväg krypterat, varav det mesta på externa diskar.
Fingeravtrycks- och lösenordsbaserade inloggningar lokalt på datorn och WPA2-kryptering på routern/brandväggen.
Noll internetcache, ingen historiksparning och regelbunden cookietömning.
Tankning sker krypterat.
Dubbla operativsystem för olika ändamål, varav krypterat Ubuntu är ett av dem.
Dedikerade mailadresser till olika ändamål, alla utom ett med falska namn, och i viss mån sker trafikering via externa proxyservers.
Plus en USB-sticka med godsaker för den som vill använda någon annans dator utan att lämna spår.

Jag lever ett ödmjukt och lydigt liv, men njuter av tanken att den som vill spionera eller komma åt möter "visst" motstånd. :D
Folk har varit på min dator tidigare och hattat runt. Aldrig igen, säger jag bara.
Eller jo, för all del, försök igen. I dare you. :hihi[/QUOTE
Jobbar du på säpo:hihi

Jag fattar inte varför man ska spara msn-loggar?
Jag har gjort så inget sparas för jag har inget behov av att sitta och läsa det jag har chattat om:näsblod
har ni som sparar era konversationer läst dom någon gång efter? :va

Jag fattar inte varför man ska spara msn-loggar?
Jag har gjort så inget sparas för jag har inget behov av att sitta och läsa det jag har chattat om:näsblod
har ni som sparar era konversationer läst dom någon gång efter? :va

Jajemän, letat upp länkar, kontrollerat tid och plats för när och vart man skulle träffas osv.
Men det är vid extremt få tillfällen, men när det väl behövs så är det skönt att veta att infon finns där.

Så då skulle det vara ok om din sambo avlyssnade din telefon eller vad är det du säger?!
- "Jag står för vad jag säger!"
- "Jag har inget att dölja"
- Jag har rent mjöl i påsen!"

:va

Enligt MIG är det inte ens i närheten av samma sak att avlyssna ett telesamtal som en msn konversation. Jag skriver bara min åsikt. Kasst förtroende om man kollar av en logg, men inget jag skulle dumpa någon för:va

Enligt MIG är det inte ens i närheten av samma sak att avlyssna ett telesamtal som en msn konversation.

Förklara gärna skillnaden för mig som inte förstår.

En MSN-dialog är ett samtal mellan två personer.
Ett telefonsamtal är ett samtal mellan två personer.

Den enda skillnaden är mediet.

Är det skillnad mellan att prata mobiltelefon och fast telefon?
Är det OK att avlyssna en myntautomat?
Om man skrivit brevet på en elektrisk maskin är det ju nästan som epost och då borde man få läsa det?!

Förklara gärna skillnaden för mig som inte förstår.

En MSN-dialog är ett samtal mellan två personer.
Ett telefonsamtal är ett samtal mellan två personer.

Den enda skillnaden är mediet.

Är det skillnad mellan att prata mobiltelefon och fast telefon?
Är det OK att avlyssna en myntautomat?
Om man skrivit brevet på en elektrisk maskin är det ju nästan som epost och då borde man få läsa det?!

Jag tror inte jag kan få dig att förstå vad jag menar. Jag förstår att många inte tycker det är ok, men JAG ser det inte som en stor sak. Alla är väl olika, jag skriver oftast inte seriösa grejer på msn. Vill jag snacka allvarliga prylar så ringer jag. Därför anser jag att det är skillnad. Därför förstår jag även att andra kan tycka att det inte är ok, för dom skriver antagligen mer seriösa grejer på msn. Om jag hade en kille som lyssnade av mina samtal skulle jag tyckta att hans kontrollbehov är sjukligt och jag skulle snarare tycka synd om honom:va

MEN somsagt förtroendet är väl inte det bästa om man vill kolla upp vad ens partner skriver på msn. Det får man la snacka om isf:confused:

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti