Kan man dressera barn?

tigrro

O rly?
Gick med
8 Oct 2005
Hoj
Supermotarrrrd
Som rubriken lyder.. Kan man dressera ett barn?

Vad är det som säger att ett barn måste lära sig prata, gå i skolan och lära sig 'normala' saker? Skulle vara lite häftigt med någon som inte lät barnet gå på dagis eller i skolan och istället lärde det 'konstiga' saker hemma. Typ att skälla, morra, gå på låda och gå i koppel. ;D
Praktiskt med ett barn som bara äter torrfoder och dricker vatten. :tummenupp

Ha ha, förbannat underhållande tråd :D

Äh, var inte såna moraltanter nu! Ni får ju ha lite fantasi!
Det borde ju gå, om man håller ungen avskild från resten av världen. Lite som Tarzan, eller Mowglie? :)

Danny the dog:rofl

mjaa, vad du menar egentligen käre trådskapare, är snarare att du skulle vilja ha lite fler children of the corn kids runtomkring dig...

[YOUTUBE-ID]UUh4DwTCxKQ[/YOUTUBE-ID]

Jag har inte blandat ihop nånting. Dessutom har jag inte rört en droppe alkohol eller något annat sedan dagen innan nyårsafton. ;D

Jag tycker att det är en intressant tanke! Det måste ju funka med tanke på att människoungar är dom som föds minst utvecklade av alla djur. Det som gör en människa är mest uppfostran och förväntningar på hur en sådan ska vara. Lite som att det finns hundvalpar som har diat katter och liknande artblandningar i naturen.

Har funderat lite på det och hela grejen med att vi människor ska bestämma över allt på jorden. Varför blev det så egentligen?

En annan tanke som slog mig på väg hem från affären är dethär med att avla fram nya raser, utseenden och egenskaper.. På samma sätt borde det ju gå att avla fram människor med speciellt utseende och egenskaper. Visst skulle det tagit lång tid och antagligen varit ganska svårt i början. Men det borde funka! ^^

Sista tanken är; Vad är det egentligen som gör att en människa inte kan para sig med en hund exempelvis? Eller något annat däggdjur? Borde inte det gå att styra undan lite med nån form av avancerad provrörsbefruktning? Jag misstänker att det är ägget som stöter bort sperman, eller att "fel" arts atmosfär i livmoder/slida inte är särskilt gynnsam för en annan arts spermier? Då borde man ju kunna mixtra lite med det i ett lab.(?)

Edit: Okej en människa kan para sig med ett annat djur. Menade såklart föröka sig. ;D

tror de är tekniskt omöjligt om dom inte bara får växa upp med hundar.
barn lär sig så fort genom att observera. min 1 åring fattar fan nästan allt vi säger men kan inte prata el göra sig själv förstådd så bra. sålänge "dom" är bland männsikor går de nog inte. mogwli måste vara ett bra ex. men har du några andra förslag till träning?

de har inte bara med uppfostran att göra, de sitter i.
varför dansar ett barn o diggar musik innan dom ens kan gå när man inte lärt dom det? när dansade din hund sist? :D

Last edited:
tror de är tekniskt omöjligt om dom inte bara får växa upp med hundar.
barn lär sig så fort genom att observera. min 1 åring fattar fan nästan allt vi säger men kan inte prata el göra sig själv förstådd så bra. sålänge "dom" är bland männsikor går de nog inte. mogwli måste vara ett bra ex. men har du några andra förslag till träning?

Det är säkert för att ni och andra pratar med honom, klär honom i kläder och kommunicerar med honom som med en annan människa. Han eller hon vet ju faktiskt inte att han eller hon är just en människa.. Sen skadar det såklart inte att hålla barnet inlåst och styra alla intryck det får. ^^

Edit: För att ert barn antagligen har sett er dansa, eller någon på tv. Eller nåt. Hade ni behandlat barnet precis som ni hade gjort med en hund så tvivlar jag starkt på att barnet hade sett sig som något annat än en hund. Det är här jag tror grejen med att människoungar är så outvecklade kommer in.. För att ytterliggare spä på så kan man säga att barnet i fråga får umgås med ett gäng hundar man har införskaffat. En hona och en hane förslagsvis. Som är vuxna. Och har dresserats till att inte försöka äta ungen. ;D

Last edited:
Sista tanken är; Vad är det egentligen som gör att en människa inte kan para sig med en hund exempelvis? Eller något annat däggdjur? Borde inte det gå att styra undan lite med nån form av avancerad provrörsbefruktning? Jag misstänker att det är ägget som stöter bort sperman, eller att "fel" arts atmosfär i livmoder/slida inte är särskilt gynnsam för en annan arts spermier? Då borde man ju kunna mixtra lite med det i ett lab.(?)

Edit: Okej en människa kan para sig med ett annat djur. Menade såklart föröka sig. ;D

djur och människor går bara inte ihop på det sättet du vill/önskar/fantiserar om.

bevis:
[YOUTUBE-ID]CELK1Fjxvtg[/YOUTUBE-ID]
[YOUTUBE-ID]qRm8okHhapU&feature=related[/YOUTUBE-ID]

djur och människor går bara inte ihop på det sättet du vill/önskar/fantiserar om.

I det andra klippet är det ju för att båda är hanar? Det kan jag inte godta som bevis för nånting.. Om inte båda vill ha sex så blir det inget. Och i vilket fall som så blir det ingen befruktning där även om båda hade velat.

Om inte båda vill ha sex så blir det inget. Och i vilket fall som så blir det ingen befruktning där även om båda hade velat.

de kanske inte visste om det helt enkelt? eller kanske snarare så att åsnan ville befrukta honom, no matter what? 'det kan gå det här' kan ju åsnan ha tänkt...

Nyheter
Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

Back