0,55 ..Oj det lät bra.. men tar du bort trottelstoppet drar den nog minst 0,7
Byta stake är besvärligt och jobbigt och dyrt JA.. Klyvning av motor ,isärpressning av vevhalvor,ipress av ny stake tapp, riktning svinviktig!!. Detta jobb bör lämnas till firma och det ska inte kosta mer än 800kr för då är det för dyrt. Men det går att göra själv om du har lite känsla och rätt måptt + en stoooor press gärna 100 tonnare men räcker visserligen med 6-10 tons press. Jag kör med en 100 tons för den är så exakt, det går så fint att smyga i tappen så att säga. Rikta gör du bara med en hemmabyggd V.block och inikatorklocka & stor kopparhammare, Här kommer det svåra att veta vart man ska placera slagen för att få skiten dit man vill.. Men det är inte så svårt som det låter faktist. Måtten och tolleransen finns i verkstashanboken.
Jo ett tipps till.
Något som du kan göra om du orkar är att flytta kammen ca 3 grader framot i rotationsrikningen,,,då blir den starkare på lägre varv och tappar slutvarv med lite tur drar den bara hutlöst till 8000v då

Du tappar då ca 2-4hk från 8000v & uppot men dom rammlar ner under 6000v istället Och du ska ju inte varva över 8000v !!!!! Lätt att ändra hit o dit bara slipa ovala hål i kamdrevet. 3grader = ca 3mm urslip i drev. PÅ så vis kan du rädda staken/motorn tills du skaffat en Falicon + att den faktist skulle gå bättre axar bättre i hela registret och blir mer bakhjulsbenägen,
Om det suttit Faliconstakei skulle jag rek att plana toppen minst 1mm bero på nuvarande kompförhåll ,,om vi gissar att det är 11-1 så skulle jag planat 1,5mm då har man ca 12,5-1 . En sådan komphöj känns som ca 3kusar /nm mer under 6000v och ger ca 2-3 runt 6000v åtminstonde,,,blir ju allment mer pullver i hela regget.
Rolig hoj att prata om det här.. (märks det?