R1 och R6-tråden!

Kanske lite sent men jag servade min R1-06 för 1000mil. Då byter dom bara olja och oljefilter men ser över en massa kontrollpunkter, synkar gasspjäll, etc.
Beräknad verkstadstid är ca 3h och jag betalade 1875kr mot normalt 3300kr.
Jag tror att det gäller tom februari ut. Jag har fått bra pris på f&B-däck monterat och klar på hoj för 4600kr. Vet inte om det är bra pris för R1 orginal Michelin men bekvämt....
Mycket trevliga på verkstadsidan på Bike i Trollhättan samt på kläder och tillbehör.:hihi



Nu har jag haft inne hojen på 1000mila service samt en begagnat test på Bike i Trollhättan innan köpet och det var inga anmärkningar på hojen. Slitna däck, en liten repa på tanken och ev ett nytt batteri på G.
Nu står den i garaget och jag är sååå sugen. Ska anmäla mig till SMC sporthojskurs till våren. Några tips?:yoparty

Tack för tipset men jag säljer däck själv byter dom på jobbet :) för ett oslagbart pris :)
Har bokat service på yamaha center i Mölndal dom i trollhättan var ju helt omöjliga att få tag på tyvärr.
Jag tror alla här inne längtar till våren som ett litet barn väntar att få öppna alla julklappar på julaftons morgon :)
 
jahopp.. då har man hamnat i R6träsket!

lagt handpenning på en 06a banhoj.. jävlar va skoj det ska bli i sommar! syns på banorna!

mvh robb
 
Välkommen till familjen vi hoppas du ska trivas hos oss "läs som marlon brando i gudfadern med bomull i kinderna..... !
 
Varför finns det så mycket inlägg i den här tråden som varken är MC-relaterat eller är modellspecifik info/tips/mods??!! En upprensning vore på sin plats.
 
delar

Hej,

Vet att jag borde leta info genom tråden, men men...

Jag har en R1 05, lavaröd.

Är på jakt efter goa ljuddämpare till grymt pris, gärna begagnade! Skylthållare även, samt blinkers.

Tar GÄRNA emot vettiga tips!!!:)

vh
 
Ursäkta en nybörjarfråga, vilket oktantal skall det vara till en R1 -07. Jag har hittills inte tankat... Super beskriver min tyska instr.bok. Vad är det?

Överkurs, hur beräknar man skillnaden på amerikansk oktan och europeisk?
Amerikansk instr.bok: Premium unleaded gasoline with a pump octane number [(R+M)/2] of 91 or higher, or a research octane number of 95 or higher.
 
Ursäkta en nybörjarfråga, vilket oktantal skall det vara till en R1 -07. Jag har hittills inte tankat... Super beskriver min tyska instr.bok. Vad är det?

Överkurs, hur beräknar man skillnaden på amerikansk oktan och europeisk?
Amerikansk instr.bok: Premium unleaded gasoline with a pump octane number [(R+M)/2] of 91 or higher, or a research octane number of 95 or higher.

Kör på 98 så kan det inte gå fel jag gör det på min i alla fall..
 
Ursäkta en nybörjarfråga, vilket oktantal skall det vara till en R1 -07. Jag har hittills inte tankat... Super beskriver min tyska instr.bok. Vad är det?

Överkurs, hur beräknar man skillnaden på amerikansk oktan och europeisk?
Amerikansk instr.bok: Premium unleaded gasoline with a pump octane number [(R+M)/2] of 91 or higher, or a research octane number of 95 or higher.

Kör på 95 oktan om du vill åka billigast eller 98 / V-power om du vill få en jämnare gång utan knackningar om du märker det vid körning på 95 oktan.

Varför finns det så mycket inlägg i den här tråden som varken är MC-relaterat eller är modellspecifik info/tips/mods??!! En upprensning vore på sin plats.

Tycker du?:va Personligen tycker jag att vi har en väldigt bra nivå utan massa tjafs och att vi är väldigt bra på att hjälpa varandra med svar på diverse frågor.
 
Last edited:
Kör på 95 oktan om du vill åka billigast eller 98 / V-power om du vill få en jämnare gång utan knackningar om du märker det vid körning på 95 oktan.QUOTE]

Märker man verkligen av knackningar på en motor utan överladdning? :confused:
 
Ursäkta en nybörjarfråga, vilket oktantal skall det vara till en R1 -07. Jag har hittills inte tankat... Super beskriver min tyska instr.bok. Vad är det?

Överkurs, hur beräknar man skillnaden på amerikansk oktan och europeisk?
Amerikansk instr.bok: Premium unleaded gasoline with a pump octane number [(R+M)/2] of 91 or higher, or a research octane number of 95 or higher.

Vi har rätt bra bensin i sverige,till skillnad från en del andra länder, så du kan nog pumpa i det mesta (utom diesel...).
Ju högre oktantal desto mindre skräp i bensinen 8finare bensin), ger lite mer effekt oxå speciellt på en maskin som din. Jag kör 98 :tummenupp

Oroa dig inte för att ställa "nybörjarfrågor", i den har tråden är det ont om anmärkandebesserwisserwannabeepappskallar :)

Personligen tycker jag att vi har en väldigt bra nivå utan massa tjafs och att vi är väldigt bra på att hjälpa varandra med svar på diverse frågor.

Kunde inte säga det bättre själv, en av få trådar med hög nivå på.
Vill du ha svar kan du bara ställa en liten trevlig fråga, så får du säkert ett trevligt svar tebax :tummenupp
 
Last edited:
som sagts tidigare i tråden så har ja införskaffat en r6 -06a som banhoj..

hört mycket att r6ans 08:or har fått en del problem med vevaxelras eller andra problem med motor o låda... men inte lika mycket på 06:orna.. även att R1:ans 07: har haft en tendens att inte må bra i motor.. ni som kan... stämmer detta eller är det bara snack?

mvh robb
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top