GSX-R 1000 K7-tråden

Är K7an en bra hoj eller? Man blir ju lite lätt sugen att jobba ihop lite stålars och tjöpa sig en när man ser(och hör!!) Pinkys svarta skönhet. Eller ska man satsa på en K5a istället?
 
Är K7an en bra hoj eller? Man blir ju lite lätt sugen att jobba ihop lite stålars och tjöpa sig en när man ser(och hör!!) Pinkys svarta skönhet. Eller ska man satsa på en K5a istället?

Du blir inte besviken på en K5-K6, Den levererar mer vrit på samma gas som K7 i början vilket upplevs som att den är starkere. Tvärful häck men ser helt ok ut i frånten å andra sidan. Jag är tvärnöjd med min K7.

Ska du ha en bra hoj till bra pengar så är ett tips K3-K4. Det finns inget att klaga på där. Bra bromsar, bra chassie, bra körställning och en grym motor. En hoj utan svaga pungter och de ligger ganska bra till i pris.
 
Last edited:
Du blir inte besviken på en K5-K6, Den levererar mer vrit på samma gas som K7 i början vilket upplevs som att den är starkere. Tvärful häck men ser helt ok ut i frånten å andra sidan. Jag är tvärnöjd med min K7.

Ska du ha en bra hoj till bra pengar så är ett tips K3-K4. Det finns inget att klaga på där. Bra bromsar, bra chassie, bra körställning och en grym motor. En hoj utan svaga pungter och de ligger ganska bra till i pris.

Tack för ett seriöst svar, hade väntat mig massa skit:tummenupp

Ok, det är ju som du säger, K7an är ju snyggast, men K5 duger också. K3-K4 är ju också rätt snygga och ligger lite bättre i inköpspris, och försäkring också antar jag:näsblod

Hur är Suzuki över lag med kvalité och sådant? Dricker dem någon olja? Nån växel som kan vara sliten/kass?

En "TOY-gixxer" hade inte varit helt fel
http://www.blocket.se/vi/18726033.htm?ca=20_s

Det blir till att börja spara pengar:tummenupp
 
Last edited:
Tack för ett seriöst svar, hade väntat mig massa skit:tummenupp

Ok, det är ju som du säger, K7an är ju snyggast, men K5 duger också. K3-K4 är ju också rätt snygga och ligger lite bättre i inköpspris, och försäkring också antar jag:näsblod

Hur är Suzuki över lag med kvalité och sådant? Dricker dem någon olja? Nån växel som kan vara sliten/kass?

Det blir till att börja spara pengar:tummenupp

Det känns som att Hynda och skramlaha håller högre kvalle och suckan är mer lite som kawa. Yamahonda har antagligen mer kapital till utveckling av hojar men Jag har aldrig haft några probbs med mina gixxers. Motor och låda är fantastiska på gixxern. Jag gillade min K3 som fan! Bra mos i motorn!
Efter att ha börjat med retta och sen hoppat runt lite har hjärtat fallit för suzuki.
 
Tack för ett seriöst svar, hade väntat mig massa skit:tummenupp

Ok, det är ju som du säger, K7an är ju snyggast, men K5 duger också. K3-K4 är ju också rätt snygga och ligger lite bättre i inköpspris, och försäkring också antar jag:näsblod

Hur är Suzuki över lag med kvalité och sådant? Dricker dem någon olja? Nån växel som kan vara sliten/kass?

Det blir till att börja spara pengar:tummenupp

tror inte att du skulle bli besviken på en k5 el k6.

går som en klocka..inga problem vad jag vet.
Kan nog hitta bra hojar klara medslipon och mappad för en bra peng.

Jag såg i alla fall inga fördelar med en -07.
Visst lite annan stil på arslet på -07/-08 men det kan jag leva med..

motormässigt så går den som f*n.
Bara drar och drar och det enda R1 ägarna får se är mitt baklyse under ngr få hundradelar..:D :D
 
Tomten kom med en svart K7:a till mitt garage också! :hoppa
Nu står valen mellan Yoshi dubbla TRC kolfiberburkar eller TaylorMade?
Vad kostade TaylorMade röret från svenska återförsäljaren?

Jag har även köpt två uppsättningar krashkåpor, varav är ett gatset och jag vill gärna ha lackeringsförslag på dom!

/Stefan
 
Det känns som att Hynda och skramlaha håller högre kvalle och suckan är mer lite som kawa. Yamahonda har antagligen mer kapital till utveckling av hojar men Jag har aldrig haft några probbs med mina gixxers. Motor och låda är fantastiska på gixxern. Jag gillade min K3 som fan! Bra mos i motorn!
Efter att ha börjat med retta och sen hoppat runt lite har hjärtat fallit för suzuki.

Ok. Men det känns så tråkigt och "karaktärslöst" att köra "problemfria" hojar:gnissla Så då kanske Suzuki är ett bra val med "lagom" kvalité:tummenupp

K3 "Koppar" är nog en av de snyggaste hojarna som finns:yoparty

varav är ett gatset och jag vill gärna ha lackeringsförslag på dom!

/Stefan

Varför inte svart och koppar/orange!? :yoparty
 
Last edited:
Eftersom original styrisen i stort sett inte funkar så bytte jag ut den i sommras. Men nu skulle jag vilja få varningslampan att släcka sig.

Vad e det för motstånd man ska ha för att bygla kontakten på styrdämpare??? Har för mig att jag testade kortsluta den men det funkade inte.

Enligt pojkarna på Gixxer.com så har jag för mig att det skulle vara 22ohm.
Jag slängde på ett sådant i höstas och det fungerade väl en timme sen brann resistorn upp. Har skaffat en som tål lite mer effekt,10W istället för den första som var en standard på 0,5 el 1W. Inte varit läge på att testa ännu.
 
Last edited:
Enligt pojkarna på Gixxer.com så har jag för mig att det skulle vara 22ohm.
Jag slängde på ett sådant i höstas och det fungerade väl en timme sen brann resistorn upp. Har skaffat en som tål lite mer effekt,10W istället för den första som var en standard på 0,5 el 1W. Inte varit läge på att testa ännu.

Ja det är väl lite effekt eftersom den ska dra solonoiden i dämparn. Då får jag skaffa en 22 ohmare å testa då.
 
Ok. Men det känns så tråkigt och "karaktärslöst" att köra "problemfria" hojar:gnissla Så då kanske Suzuki är ett bra val med "lagom" kvalité:tummenupp

K3 "Koppar" är nog en av de snyggaste hojarna som finns:yoparty

Köp en koppar då. De brukar vara rätt billiga. Har ju aldrig haft problem med gixxern. Snarare känslan man får om man pillar lite på aludelarna på en honda/yamaha jämfört med kawasuki. men det kan vara skitsnack från min sida som med så mycket annat.
 
Har aldrig haft några problem eller upplevt några kvalitetsbrister på mina litergixxrar. Har kört över 1000m och lite bankörning med K2,K3,K6,K7.:tummenupp Försökte bryta trenden efter K6an. Hondan var för seg, Kawan satt jag kasst på, så det stod mellan Gixxern och Rettan-07 som som var fin i chassiet, men spisen kändes som en 600 i mellanregistret så det blev en Sucka igen.:)
 
Den e cool som fan men låter på tok för mycket har jag hört...
Det blir tydligen ganska olidligt för hörseln... Visst ska det låta mycket men det finns ju gränser..:näsblod

BTW kan du väll ta bort fotpinnarna om du kör med yoshi oxå... bara sätta dit nått annat som håller i dämparn.. (kommer inte ihåg vad de kallas...)


Här är ngt också. Har BOS på min R1:a och den fick ju bra betyg i tidningen "Sporthojen" av tidningen Motorrad. Grymt ljud och inte så fasligt dyr heller.

http://www.bos-exhausts.com/cat/0710510-eng.html
 
Tomten kom med en svart K7:a till mitt garage också! :hoppa
Nu står valen mellan Yoshi dubbla TRC kolfiberburkar eller TaylorMade?
Vad kostade TaylorMade röret från svenska återförsäljaren?

Jag har även köpt två uppsättningar krashkåpor, varav är ett gatset och jag vill gärna ha lackeringsförslag på dom!

/Stefan

Jag fick 10200 på ett Taylormade, Shinko skulle ta hem ett isf...
Dollarn e hög å då blir det dyrt:huvet
Så det blev ett Yoshi 4-1 för mej ist....
 
Lite julpyssel och surgixxern är på väg att ta form igen. pärlemovitlackade kåpor och alstardekaler som jag improviserat dig för det såg bajs ut som det var tänkt sig...
Det där kommer bli rejsigt värre :rock
Antar att hojen kommer se ut typ så här i vår
 

Bifogat

  • Suzuki GSX-R1000ALSTARE (1).jpg
    Suzuki GSX-R1000ALSTARE (1).jpg
    186.2 KB · Visningar: 118
Last edited:
Eftersom original styrisen i stort sett inte funkar så bytte jag ut den i sommras. Men nu skulle jag vilja få varningslampan att släcka sig.

Vad e det för motstånd man ska ha för att bygla kontakten på styrdämpare??? Har för mig att jag testade kortsluta den men det funkade inte.

Ta loss givaren och linda in den i lite tejp och låt sen hänga kvar någonstans annars. Skriv gärna om du hittar hur man löser det annars.
 
Det där kommer bli rejsigt värre :rock
Antar att hojen kommer se ut typ så här i vår

Tackar fast den där bilden var av nått japanskt projekt tror Jag och må du tro att de har snålat med neonfärgerna på den. Det som är liggsårsvinrött ska i själva verket vara knallneonorange, mm.

Jag kommer inte klibba på hela kitet men nästan + att Jag moddat några av dekalerna lite själv med värmepistolen. Har hittat lite olika versioner av den på bild, på vilke somliga sponsorer inte varit med och på andra, andra sponsorer så Jag förbehåller mig rätten att improvisera lite..
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Back
Top