Jordskalv!!

Speedgirl

Ducatislyna
Gick med
7 Sep 2006
Hoj
Ducati 848 -10
Stod och skulle handla frukost på statoil när allt i butiken plötsligt började skaka klockan 06:20.

Ett jordskalv på cirka 4,5-5,0 på richterskalan hade inträffat. Jäkligt fräck upplevelse måste jag säga. Har tidigare upplevt två jordskalv innan i skåne men denna tog priset!

Har för mig att det under skånes yta finns ovanligt många vulkaner som för många många år sedan var aktiva.

Hoppas där kommer info om vad som utlöste det.
Tycker sånt här är intressant, jag är nörd kanske :D

Tyckte det var det obehagligt. Vi vaknade och förstod ingenting. Hela huset skakade och badkaret skramlade. :eek:

Trodde först grannen hade kopplat in baslådan till väckarklockan :rolleyes:
När sen allt började gunga så kopplade kontoret rätt och man förstod vad det var.
Var en ganska skojig upplevelse. Det kraftigaste jag har varit med om. Fast det behöver ju inte bli kraftigare än så :gnissla

Trodde först grannen hade kopplat in baslådan till väckarklockan :rolleyes:
När sen allt började gunga så kopplade kontoret rätt och man förstod vad det var.
Var en ganska skojig upplevelse. Det kraftigaste jag har varit med om. Fast det behöver ju inte bli kraftigare än så :gnissla

nä helst inte kraftigare! då kan det ju börja hända sorgliga saker.
hoppas min gran inte välte där hemma :huvet

det skulle tydligen bero på att där går en spricka genom skåne! fan det visste inte jag. det är ingen tektonisk platta men en spricka som delar skåne i två bitar.

Last edited:
nä helst inte kraftigare! då kan det ju börja hända sorgliga saker.
hoppas min gran inte välte där hemma :huvet

det skulle tydligen bero på att där går en spricka genom skåne! fan det visste inte jag. det är ingen tektonisk platta men en spricka som delar skåne i två bitar.

Snart har vi skakat bort skåne från sverige! :tummenupp :D

kan det var spettetsvänner som äntligen lyckats bända bort skåne, ifrån detta iövrigt perfekta land?:D

jag trodde först det var en av färjorna som kört rakt in i kajen eller att de tappat en container i hamnen eller liknande (bor 200 meter från kajen). rätt skum upplevelse när allt skakar.

Snoozade/Halvsov så det tog lite tid innan jag reagerade på vad som hände.

Vore ju perfekt om det kom ett så kraftigt skalv så att det bara blir ett tomt hål där skåne tidigare var placerat. Då fyller vi det med vatten och gör en jättestor hetvatten-källa som de har på Island, kanske vi kan locka till oss lite turister också :)

Hoppas det kommer ett till och skakar över er till Danmark en gång för alla.

:arsele :whip Pass dig påg! Ni kommer sakna oss när ni inser hur bra vi hade haft det som självständiga!!

Jag vaknade av att något vippar fram och tillbaka, hinner tänka fan va tungt tåg som passerar (eftersom järnvägen går längre ner) och sen förstår jag att det är nog fanimig jordbävning. Jag fulkomligen, hoppade ur sängen när jag insåg att bokhyllorna mitt emot kanske var på väg. Någonstans i farten hinner jag få på mig en tröja ut och in....

För er som är intresserade Earthquake Hazards Program

Hittade denna läsarkommentar på Sydsvenska Dagbladets nätupplaga. Livet är hårt, eller hur?

Moderater
Jordskalv mitt i mitt porrsurfande. Vad är det för sätt? Säkert ett påfund av moderaterna.

Arne - Gnesta 2008-12-16 07:49

Hittade denna läsarkommentar på Sydsvenska Dagbladets nätupplaga. Livet är hårt, eller hur?

Moderater
Jordskalv mitt i mitt porrsurfande. Vad är det för sätt? Säkert ett påfund av moderaterna.

Arne - Gnesta 2008-12-16 07:49

Men nu ligger ju Gnesta jävligt långt från Skåne iofs. :)

Nyheter
Márquez obeveklig i Misano

Misano gav Márquez hans fem...

Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!