ZX6R-00 fightermodifiering!

• Thread starter Thread starter Odi
  • Start date Start date

Framskärm, tank, bak+undertail ska lackas?

• Antal röstningar
    0
Hehe, finfint ser det ut! Jag antar att Lagavullin bet extra bra i polyesterångorna?! :D Vill också ha ngt att greja med... Satan, måste jobba och köpa hoj...

Jofan där mådde man fint. Tog en stund innan jag fick till det så jag fick plats på fotot, men det gick tillslut när jag knäckt ryggen tillräckligt mkt, slapp iallafall göra liggandes målvaktspose på mitt odammsugna golv :)

....tror jag ska bygga hela hojen i armerad glasfiber...detdär blev ju stabilt :D

Bifogat

• IMG_7657.JPG
    IMG_7657.JPG
    114.6 KB · Visningar: 137
  • IMG_7658.JPG
    IMG_7658.JPG
    174.2 KB · Visningar: 182
Sakta å lite knackigt...men framåt

Börjar närma sig att sätta kapen i bakramen och sätta sig i behov av svetsning. Tanken är att behålla bakre delen av bakramen så den blir stark nog att kunna skjutsa på.

Bara passat in lite så att jag får ett hum om hur mkt fyrkantsprofilerna behöver bockas upp. Vet någon förresten vad det är för material där?

Gjort liten kladd i bilderna där jag tänkt kapa.

Bifogat

• bak6.JPG
    bak6.JPG
    114.4 KB · Visningar: 111
  • bak5.JPG
    bak5.JPG
    143.4 KB · Visningar: 151
  • bak4.JPG
    bak4.JPG
    205.8 KB · Visningar: 131
  • bak3.JPG
    bak3.JPG
    182.1 KB · Visningar: 127
  • bak2.JPG
    bak2.JPG
    185.7 KB · Visningar: 179
  • bak1.JPG
    bak1.JPG
    177.8 KB · Visningar: 144
[/QUOTE]Bara passat in lite så att jag får ett hum om hur mkt fyrkantsprofilerna behöver bockas upp. Vet någon förresten vad det är för material där?

Gjort liten kladd i bilderna där jag tänkt kapa.[/QUOTE]

det ser ut som aluminium..

Det vore ju lite kewk..... då duger inte polare bosse med sin pinnsvets utan jag måste hitta nån nisse som kan sammanfoga det åt mig :va *bäver*!!

Kan du skrapa i det med med en vanlig mora=aluminium

Angående din gaffel, jag bytte packboxar här om veckan, skaffa en bit fyrkantsprofil 20x20mm o en haynes manual så e det snart gjort, haynes finns ju i pdf...

Halvallergisk mot stora framlysen..

Fick hem ett impulsköpt framlyse idag...

Vet dock inte riktigt om jag blev så nöjd! Har en förkärlek för små framlampor och det var inte denna. Bygger för mkt framåt enligt min mening. Men det kanske ser bättre ut i sin helhet sen när jag fått på tank å bakdel...

Man kanske skulle kunna kapa så som jag ritat på sista fotot, för att få snyggare lutning, ej blända mottrafikanter och fortfarande ha den slimmad mot gafflarna.
Men man riskerar ju att förstöra en fin, ny lampkåpa.

Eller så returnerar jag å byter ut mot en sån jag hade tänkt mig från början (finns bild tidigare i tråden).

Vad hade ni gjort?

Bifogat

• IMG_7774 - Copy.JPG
    IMG_7774 - Copy.JPG
    121.8 KB · Visningar: 118
  • IMG_7770 - Copy.JPG
    IMG_7770 - Copy.JPG
    203.6 KB · Visningar: 126
  • IMG_7771 - Copy.JPG
    IMG_7771 - Copy.JPG
    166.9 KB · Visningar: 131
  • Kapa.jpg
    Kapa.jpg
    210.7 KB · Visningar: 139
svårt o säga.. kanske om du skulle ta dubbelt så mycket som du ritat skulle den bli coolare :va

svårt o säga.. kanske om du skulle ta dubbelt så mycket som du ritat skulle den bli coolare :va

Tror det är vad jag kommit fram till efter lite mer klurande...
Sen har man ju garanterat en egen lampa istället för "Streetfighter 3", "Manga" å va de nu heter och om jag skulle vilja byta så är det ju lättare att komma över någon sådan begagnad senare.

Köpte du den där av Anders?

www.mohlins.se kom den ifrån.

MT03 eller FZ6N eller FZ1 har ju jäkligt snygga framlysen eller GSR600 kanske...

Lampan var som sagt lite stor, testa att fimpa den där biten du har ritat på bild! Blir det inte bra, fimpa en bit till ;)

Såg nån ensam stöka åkare på den där hojen här i stan i sommras :)

Den kommer rulla desto mer nästa sommar hoppas jag....men i nytt utseende :-)

Förresten....ska lacka bakdel, tank och framskärm, eventuellt fälgar senare...har ni här något förslag om jag kan få det ok genom att lacka det själv (inte jättepedant, mer för att få den hyffsad till våren)
Eller vad kan det gå på att lämna in å isåfall vilket grundarbete bör jag fixa själv? Slipa, grundfärg? Är det olika färg på tank som e metall å bakdel som e plast?

Gött o höra att du är tillbaka nu! Ja idag kändes det som om våren var på väg här, så tiden går fort! Hoppas svetsningen går bra så att du får börja pilla igen!

Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025