Besserwisserjobb

Vilket yrke är värsta allvetarjobbet?

• Antal röstningar
    0

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Efter en timme eller så framför repriserna så slås jag av tanken, vilka är dessa bättre vetande och hur väljer man dem? På varenda kanal är det någon som är anställd för att lära ut bättre vetande. Har befolkningen verkligen ett behov att veta vad en kärring tycker om en fotobok om Klosterträdgårdar i Sydfrankrike? Behöver familjen i Rågsved ha en myndig socialkärring och ett tv-team från TV3 på besök? Ska inte folk fatta själva att de ska äta mindre och träna mer för att gå ner i vikt?

Tycker i och för sig att det är lite beundransvärt med de som lyckas klättra upp på piedestalen som de flesta aldrig kommer upp på men det är något jävligt störande också.

Besserwisserjobben bör rankas faktiskt. Vilket är värst?

Projektledare på ABF, ansvarar för utbildningarna i Orientalisk Dans och Afrikansk Mat.

Du då?

Har inget sånt flashigt kulturbevarande att skryta med, men jag var i det där afrikat för någon månad sen. Maten var inget att skryta med.
Frågan är varför inte ditt/dina jobb är med i pollen? Nu vet jag ju inte vad jag skall rösta.

De som avgör vad som visas i din TV är de som köper reklamtid.
De som köper reklamtid köper tid i de program du väljer att titta på.
I de programmen visas visst många socialkärringar.

Vem är det då som gett dessa socialkärringar TV-tid?

De som avgör vad som visas i din TV är de som köper reklamtid.
De som köper reklamtid köper tid i de program du väljer att titta på.
I de programmen visas visst många socialkärringar.

Vem är det då som gett dessa socialkärringar TV-tid?

Det ena var på Svt, jag har ingen sådan där burk för att mäta tittarsiffror och om jag inte köper produkterna i reklampausen så har det verkligen ingen påverkan. Så det är inte jag i alla fall. De som betalar tv-licens och använder Eniro är skyldiga.

Jag har en sån här:
IEC5009_Standby_Symbol.jpg
på min TV.

Skaffa en sån du också! :)

Fast du kanske tycker att det går lika bra med en sån här:
IS862-039.jpg

Eller så här:
326.jpg
Om det är något på TVn du inte gillar.

Last edited:
Feministerna då, Marcus, du har glömt din favoritgrupp!
Eller heter det Genusvetare numera?

Last edited:
Varför är konstvetare med på listan? :confused:
:va

För att dom kan stå och humma över samma tavla på ett galleri i 13 år utan att märka att den hänger uppochner, ändå kan dom tolka vad konstnären menade med målningen...

Jag placerar dom i samma fack som "aura-läsare! och "prata med döda medium".
Bluffmakare hela bunten.

Konsthistoriker däremot, dom vet ju vad dom pysslar med.

Åh fy fan, det är så man blir religiös. :Bugar
Ungefär samtidigt som man försöker tolka vem som är sämst så kommer någon och visar var skåpet skall stå. :banana
Får de fast honom/henne så startar jag insamlingen, mer sådant här! :)

En brand utbröt i Kulturkampanjens ungdomshus på Magelungsvägen/Snösätravägen i Högdalen under lördagskvällen. Polisen misstänker att branden är anlagd.
- Huset håller på att brinna ner, det är övertänt och går inte att rädda ( :) ), säger Tanja Andersson.

Cyklopen har skapats av ungdomar och har varit en alternativ( :lol) mötesplats.

Verksamheten i Cyklopen drivs av föreningen Kulturkampanjen. Varje månad har cirka tusen besökare kommit till huset. På Cyklopen har man kunat måla, lyssna på musik eller bara träffa kompisar. ( :rofl )

Lokalerna har varken el eller värme. ( :hihi )Därför tror inte Victor Marx ( :3freak ) att branden har uppstått av sig själv.

- Vi har hållit på med projektet i sex år och byggt i tre år. Det känns fruktansvärt bittert. ( :banana )Jag vet inte vad vi ska göra nu, säger initiativtagaren, Victor Marx. (Skaffa jobb kanske?)

Kulturkampanjen hyr marken av av Stockholm stad och exploateringskontoret. Cyklopen är byggd av fyra containrar. ( :rofl )

tanja153.jpg

branden_1.jpg

Last edited:
..tycker journalister skulle varit med på pollen också.
Och Markus själv. :tungan

Marcus är ju förtidspensionerad palestianaktivist, han håller bara kurser i batikfärgning i kollektivet där han bor, och det räknas inte som yrke!

Journalister är åsiktsprostituerade, det räknas inte heller.

Åh fy fan, det är så man blir religiös. :Bugar
Ungefär samtidigt som man försöker tolka vem som är sämst så kommer någon och visar var skåpet skall stå. :banana
Får de fast honom/henne så startar jag insamlingen, mer sådant här! :)

En brand utbröt i Kulturkampanjens ungdomshus på Magelungsvägen/Snösätravägen i Högdalen under lördagskvällen. Polisen misstänker att branden är anlagd.
- Huset håller på att brinna ner, det är övertänt och går inte att rädda ( :) ), säger Tanja Andersson.

Cyklopen har skapats av ungdomar och har varit en alternativ( :lol) mötesplats.

Verksamheten i Cyklopen drivs av föreningen Kulturkampanjen. Varje månad har cirka tusen besökare kommit till huset. På Cyklopen har man kunat måla, lyssna på musik eller bara träffa kompisar. ( :rofl )

Lokalerna har varken el eller värme. ( :hihi )Därför tror inte Victor Marx ( :3freak ) att branden har uppstått av sig själv.

- Vi har hållit på med projektet i sex år och byggt i tre år. Det känns fruktansvärt bittert. ( :banana )Jag vet inte vad vi ska göra nu, säger initiativtagaren, Victor Marx. (Skaffa jobb kanske?)

Kulturkampanjen hyr marken av av Stockholm stad och exploateringskontoret. Cyklopen är byggd av fyra containrar. ( :rofl )

tanja153.jpg

branden_1.jpg

Underbart! brings a tear to My eye

kanske inte hör hit men ibland när man är o handlar främst kläder o sådant skit , så får jag en känsla av att expediterna vill kännas lite förmer . inget som märks i en mc -affär eller liknande .. ngn mer som känt av det ?

Skitbra.
Elda ner alla kulturinrättningar för ungdommar.
Varför skall de få starta band, lära sig måla och renovera veteranfordon?
Låt dem sitta under en bro och sniffa lösningsmedel, såsom ungdumen alltid gjort.

Nyheter
Márquez obeveklig i Misano

Misano gav Márquez hans fem...

Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!