Skriv-vad-du-vill-tråden

Fulölen brukar väl inte resultera i pant!?:va
Så här gör man, eftersom Tysk fulöl inte har rätt streckkod så får man scanna av en folköl och sedan printa ut 679 ettiketter som man sedan klistrar på burkarna innan man pantar, funkar klockrent jue.

Men vi i ledningsgrupppen delegerar nån anställd till denna skitgöra, vem ska vara klisterslav???

Haha!

:faktaJulfest – kul eller fyllestrul?

Dags för party med jobbet! Här är 10 budord för dig som vill undvika pinsamheter
Några har längtat sedan september.

Andra överväger att sjukanmäla sig.

Julfesten med jobbet kan vara heaven or hell.

Aftonbladet ger dig reglerna som gör att du klarar dig helskinnad.

1. Du skall icke bli plakatfull
Du må vara en hejare på att supa: Du berättar underbara men utlämnade anekdoter från ditt liv som singel och kan göra kålmasken på dansgolvet. Men spara det åt kompisarna. På julfesten bör du hålla dig på rätt sida av tokfyllan.

2. Tala icke allvar med chefen
”Carina, jag tycker att du är en toppenchef! Fast ibland kan du vara väldigt bitchig.” Får du syn på din chef och känner dig sugen på att ha ett ärligt samtal klockan tolv på natten? Lås in dig på toa. Vad som helst är bättre än att bli festens ovälkomna sanningssägare.

3. Stöt icke på arbetskamrat
Nej, julfesten är inte rätt forum för att stöta på snygga kollegan. Kom ihåg att ni ska jobba ihop sedan. Då är det inte bra att man sagt: ”Jag är så tänd på dig, Massoud!”, medan de andra hade julklappsbyte.

4. Du skall icke hångla
Att hångla med sin jobbarkompis kan aldrig klassas som en hit. Det är våldsamt trist att bli the talk of the fikarum. Vill ni dejta – gör det på tu man hand – inte inför ekonomichefen och 30 fnissande kollegor.

5. Löneförhandla icke
Många passar på att snacka lön under julfesten. Men det är inte läge att berätta för personalchefen att du vill gå upp till 25 000 kronor i lön för att Micke och Erika tjänar mer än du. Få partyförhandlingar blir bra.

6. Bär icke tokiga plagg
Såsom spelande julslips eller tomteluva. Kom ihåg: Du ska inte på grisfest – utan julfest – med jobbet! Om inte ledningen kräver det (Gud förbjude) bör du därför inte skoja till det med att klä dig lite julspexigt. Risken är stor att det bara blir helfel.

7. Undvik kameran
På varje julfest är det någon rolig jäkel som springer runt med digitalkamera och tar bilder. Lustigt nog väljer han/hon inte ut de foton där du ser snygg ut – utan de där du ser dumdryg ut. I värsta fall taggas de sedan till din Facebooksida.

8. Låt bli gitarren
Det är något läskigt med gitarrer och fylla. Alltid är det någon som börjar dra sin repertoar av julsånger med ny fräckistext. Få behärskar allsångsgenren, men många känner sig manade. Fundera noga över vilken genre du tillhör innan du drar det första ackordet.

9. Hedra morgondagen
Om det är arbetsdag efter julfesten är det inte smart att stå i karaokebaren klockan tre på natten och sjunga ”Delilaaah” för full hals. Följande arbetsdag kan bli plågsam.

10. Ge icke konstiga klappar
Till chefen: Inled aldrig festen med att berätta att lågkonjunkturen kommer att slå hårt mot er bransch. Börja heller inte kvällen med att dela ut snåla julklappar. Överväg att ge bort den hembrända skivan med din dotters kör någon annan dag – eller inte alls. Konstiga klappar kan orsaka myteri.

Jag tror vi uppfyllde alla kriterier! :tummenupp

Jaha och varför ska man då ens överväga att gå på hjulfest, tacka vet jag Japan, där kan man svina och bära sig illa åt på festerna, ingen som ens höjer ögonbrynen dagen efter, oavsett vad du gjort, om du så har spytt i chefens jackficka så gills det inte.

Det är ju fest, då får man släppa loss :yoparty

Last edited:
Så här gör man, eftersom Tysk fulöl inte har rätt streckkod så får man scanna av en folköl och sedan printa ut 679 ettiketter som man sedan klistrar på burkarna innan man pantar, funkar klockrent jue.

Men vi i ledningsgrupppen delegerar nån anställd till denna skitgöra, vem ska vara klisterslav???

Shooter har inte fått något skitgöra än!
Rapportera till GSXR100Promille för tjänstgöring!:D
Ädit. Vi låter honom hålla till i källaren å klistra, det är ju lagoma 1,7 m i takhöjd där...

Jaha och varför ska man då ens överväga att gå på hjulfest, tacka vet jag Japan, där kan man svina och bära sig illa åt på festerna, ingen som ens höjer ögonbrynen dagen efter, oavsett vad du gjort, om du så har spytt i chefens jackficka så gills det inte.

Det är ju fest, då får man släppa loss :yoparty

Haha, alla vet ju att japaner blir stupfulla på en folkis å inte minns ett jota dagen efter så då funkar allt! :rofl

:va Jag undrar vem som micklat med mitt tangentbord igår på julfesten?
Det försvinner bokstäver hela tiden :gnissla
Måste var Thyg0d som är ansvarig :mad:

Last edited:
Shooter har inte fått något skitgöra än!
Rapportera till GSXR100Promille för tjänstgöring!:D

Haha, alla vet ju att japaner blir stupfulla på en folkis å inte minns ett jota dagen efter så då funkar allt! :rofl

SHOOOTERRRR du ska klistra NU... öka :mad:

Jag älskar att "jobba" i Japan, dom är så korrekta när dom jobbar och så j-a stökiga på fyllan, man smälter liksom in...

:hihi
Ansvarig för alles!
Solen går upp på morgonen - Jag
Solen går ner på kvällen - Jag
Lite vitt på backen - Jag
Sweedo's tangentbord -Jag (och mitt spionprogram)
:D

:hihi
Ansvarig för alles!
Solen går upp på morgonen - Jag
Solen går ner på kvällen - Jag
Lite vitt på backen - Jag
Sweedo's tangentbord -Jag (och mitt spionprogram)
:D

Måste vra skön känsla att vara ansvarig för alles... *Asg*

ÄDIT!!!
du verkar varit på mitt tangentbord oxå.. Bokstäver saknas och kommer ibland i fel ordning...

Jag VISSTE det, du är sparkad. :mad:
Töm skrivbordet och gå
Tycker nog vi ska ge han en till chans, han får klistra ettikätterrr med Sjåtter i källaren... *börjar bli sugen på en lunchgrogg*... fan va obekvämt man såver i städskrubben... undrar vad man kan snika åt sig för nått gratis idag...

Annars finns det kolsyrad vodka!!! Camitz Vodka CO2 :fakta
Måste vara bättre att inte späda ut den dyrbara spriten med vatten! :yoparty :fyllisar

Kolsyra ALDRIG maltwirre... vi har testat... det smakar skit redan i munnen...

Last edited:
Annars finns det kolsyrad vodka!!! Camitz Vodka CO2 :fakta
Måste vara bättre att inte späda ut den dyrbara spriten med vatten! :yoparty :fyllisar

Ja men va fan... Det där verkar bra mycket bättre...

:skriverpåköpalistan

Måste vra skön känsla att vara ansvarig för alles... *Asg*

ÄDIT!!!
du verkar varit på mitt tangentbord oxå.. Bokstäver saknas och kommer ibland i fel ordning...

Skön och skön...
Fatta att alla alltid gnäller om allting...
För mycket snö, för lite snö, för mycket sol, för lite sol...
Dock är det aldrig nån som gnäller om för mycket pengar... :va

Jupps...
I'm the all seeing eye! Jag har även totalkontroll över era maskiner... :hihi

Jag VISSTE det, du är sparkad. :mad:
Töm skrivbordet och gå

Yeeeeeeeeeeeaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaay
JAG FÅR GÅ HEM!!!! :D

Kör aldrig starkvinsglögg i kaffebryggaren... vi har provat....*pofff*

Men alltså... Varför prövar man det???
Värmer man glöggen så mycket så dunstar väl spriten
och det måste ju vara alkoholförstöring av den grövre sorten:ajjabajja

Last edited:
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!