Omregga en hoj?

Du vill verkligen att det ska gå va?

Här radas det upp inlägg som talar om hur svårt/omöjligt/byråkratiskt det är, och du kontrar glatt med nya frågeställningar...

Han skrev att det kanske möjligen fans en yttepyttechans att just avgaskraven skulle bortses ifrån...

Allt går, bara man kan och vill. ;)

Vet du om något fall som det har funkat att få igenom en "begränsad regbesiktning"?

Eftersom att hojen inte är från 08 så tycker man ju att reglerna från tillverkningsåret borde gälla hojen ifråga.

Nej jag känner ingen som fått igenom LV regg som begränsad regbesiktning men jag har själv övertalat en besiktningsman att ta bort en not i mitt regbevis på en vanlig besiktning något som eg kräver begränsad regbesiktning så med rätt besiktningsman är inget omöjligt.

Allt går, bara man kan och vill. ;)

Jamen dåså, varför frågar du, du vill ju uppenbarligen!

Eller så lyssnar du på svaret till den fråga du ställde, dom som svarade vet inte mindre än dig.
Många av dom vet mycket mera än dig.
Någon har personlig erfarenhet av att stånga sig blodig mot byråkratin.

Men du tror och vill att det ska gå! :D

Jamen dåså, varför frågar du, du vill ju uppenbarligen!

Eller så lyssnar du på svaret till den fråga du ställde, dom som svarade vet inte mindre än dig.
Många av dom vet mycket mera än dig.
Någon har personlig erfarenhet av att stånga sig blodig mot byråkratin.

Men du tror och vill att det ska gå! :D

Om jag inte trodde att dom vet mer än mig om saken, hade jag aldrig frågat.

Jag försöker bara samla så mycket information som möjligt. Jag är inte den som ger upp bara för att det kan vara lite meckigt och tidskrävande.

Är slutresultatet att jag sitter på en LV-reggad 610, så kan det vara värt att bli lite stångad.

Om jag inte trodde att dom vet mer än mig om saken, hade jag aldrig frågat.

Jag försöker bara samla så mycket information som möjligt. Jag är inte den som ger upp bara för att det kan vara lite meckigt och tidskrävande.

Är slutresultatet att jag sitter på en LV-reggad 610, så kan det vara värt att bli lite stångad.

Jo men här handlar det om att det kan kosta dig både 5 och 10kkr och det är ändå troligt att det slutar med att du förlorar. Kanske värt pengarna om man har en dyr samlarhoj man tvunget vill ha reggad (känner en som regbesiktigat en TZ350).....

Jo men här handlar det om att det kan kosta dig både 5 och 10kkr och det är ändå troligt att det slutar med att du förlorar. Kanske värt pengarna om man har en dyr samlarhoj man tvunget vill ha reggad (känner en som regbesiktigat en TZ350).....

Jag har hört en historia om en som när EU var nytt och reglerna diffade rejält mellan olika länder skeppade en hoj utomlands, regbesiktade den där, tog hem den till sverige igen och lyckades få igenom den här...

Kan det vara den?

Jag har hört en historia om en som när EU var nytt och reglerna diffade rejält mellan olika länder skeppade en hoj utomlands, regbesiktade den där, tog hem den till sverige igen och lyckades få igenom den här...

Kan det vara den?

Nope men den varianten går också utmärkt, britterna har bla liberalare lagstiftning när det kommer till hemmabyggen och kitcar.

Hela östeuropa är fantastiskt när det kommer till att hävda EU lag. Jag skall regbesiktiga en Trabant (2-t bil från sovjetblocket) när jag får tid. Då bilen har fått ett regbevis i ett EU land så kan man därmed kräva att få den godkänd i samtliga EU länder.

Sen skall jag åka omkring iförd Tweed och sprida 2-t doft över nejden....

Ring teknisk service på vägerket. Dom skall veta vilka papper du behöver. När jag ringt har dom varit mycket tillmötesgående och trevliga.

Men om man åker enduro reggad hoj och man ha licens.

Är det bara till och från träning som gäller då?
Träning måste ske på speciell bana eller?
Hur bevisar man att man är på väg till/från träning?

Men om man åker enduro reggad hoj och man ha licens.

Är det bara till och från träning som gäller då?
Träning måste ske på speciell bana eller?
Hur bevisar man att man är på väg till/från träning?

Lagen säger "i samband med träning/tävling" och den måste vara organiserad av SVEMO klubb på speciell bana.

Om sen till från träning är i samband med eller ej träter hela offroadsverige om men en sak är ivf klart och det är att motardhjul och psoing vid kormojjen är lite svårt att kalla träning....

men om de finns färdigreggade kan du då inte bara sälja din o köpa en sån :va torde bli lika billigt/dyrt :)

Som många sagt, mycket billigare att köpa en redan lv reggad 610. När både TE 610E och TE 610 finns reggade så är det bara att vänta och köpa en när du hittar den. Den måste som sagt uppfylla EURO 3 vare sig du tycker det eller ej. Att köra E-reg är väl inga större problem. Polisen är väl minsta problemet. Försäkring skulle jag vilja påstå är ett större problem.

Hela östeuropa är fantastiskt när det kommer till att hävda EU lag. Jag skall regbesiktiga en Trabant (2-t bil från sovjetblocket) när jag får tid. Då bilen har fått ett regbevis i ett EU land så kan man därmed kräva att få den godkänd i samtliga EU länder.
Kräva? Så lätt var det inte för mig när jag importerade och besiktigade en Fiat 126p från Polen, detta var för "eget bruk". Jag höll på i ett år med att prata med VV och Fiat i Sverige vilket inte ledde någon vart. Har sett exempel på att modellen importerats till Tyskland men det skiter ju VV i. Nya regler för ursprungskontroll (när man importerar från andra länder) gjorde ju inte saken lättare, men det gick till slut. Men detta är redan mer OT än nödvändigt.

Mitt tipps till trådstartaren är att gå till närmast Bilprovningen och prata med personen ansvarig för registreringsbesiktningar, det är han som kommer göra besiktningen i slutändan. Säg att du är ledsen att ta upp hans tid men är seriös i frågan och vill veta vad som krävs för din motorcykel att bli registrerad. Du kan ju också prova att ringa till VVs tekniska rådgivning men min erfarenhet är att man aldrig får svar på alla frågor och nästa gång man ringer säger någon annan något annat.

Kräva? Så lätt var det inte för mig när jag importerade och besiktigade en Fiat 126p från Polen, detta var för "eget bruk". Jag höll på i ett år med att prata med VV och Fiat i Sverige vilket inte ledde någon vart. Har sett exempel på att modellen importerats till Tyskland men det skiter ju VV i. Nya regler för ursprungskontroll (när man importerar från andra länder) gjorde ju inte saken lättare, men det gick till slut. Men detta är redan mer OT än nödvändigt.

Mitt tipps till trådstartaren är att gå till närmast Bilprovningen och prata med personen ansvarig för registreringsbesiktningar, det är han som kommer göra besiktningen i slutändan. Säg att du är ledsen att ta upp hans tid men är seriös i frågan och vill veta vad som krävs för din motorcykel att bli registrerad. Du kan ju också prova att ringa till VVs tekniska rådgivning men min erfarenhet är att man aldrig får svar på alla frågor och nästa gång man ringer säger någon annan något annat.

de är faktiskt ett bra sätt. så gjorde jag för o slippa sfro bes min dr efter ombyggnad. den är numera reggad med alla prylar inskrivet i reghandlingarna :tummenupp

Tack!

Äntligen ett bra tips av någon som inte hade sand i slidan. :)

Tack!

Äntligen ett bra tips av någon som inte hade sand i slidan. :)

Du får väldigt gärna återkomma med vilket svar de ger dig.....:tummenupp

Jag startar lite betting här. Pengarna tillfaller dig om du lyckas besiktiga cykeln, om du misslyckas så kör vi väl det vanliga straffet med bombarrepa naken på bulten:
Boris Jr 100kr

Du får väldigt gärna återkomma med vilket svar de ger dig.....:tummenupp

Jag startar lite betting här. Pengarna tillfaller dig om du lyckas besiktiga cykeln, om du misslyckas så kör vi väl det vanliga straffet med bombarrepa naken på bulten:
Boris Jr 100kr

Haha, så sant!

Boris Jr 100kr
Loy 100kr

*/ ?>
Back