BostonGurka
Bannad
Saknar ni en muslim eller annan kulturellt avvikande här eller?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
.. eller annan kulturellt avvikande här eller?
Var länge sedan någon zoofil yttrade sig.... ...med tanke på att Erlandsson nu bestämt sig för att jobba för att förbjuda sex med djur kanske någon zoofil vill yttra sig. Vill du yttra dig?
Du glömde länka till källan. Man kan sammanfatta det med att en majoritet av befolkningen är positiv till mångfalden, men om man som imigrant begår brott ska man åka ut.
Var länge sedan någon zoofil yttrade sig.... ...med tanke på att Erlandsson nu bestämt sig för att jobba för att förbjuda sex med djur kanske någon zoofil vill yttra sig. Vill du yttra dig?
Några citat ur den (sällsynta) information som finns tillgänglig:
Bland de negativa attityderna är det framförallt påståendet "Alla utlänningar
som begått brott i Sverige bör tvingas att lämna landet" som en klar majoritet,
63% instämde helt eller delvis år 2005, och andelen ökar till 64,8% år 2006 och 2007 är andelen 63,6%.
Påståendet ”Invandrarna har skyldighet att anpassa sig till vårt lands vanor” fick 79,8% av instämmande svar år 2005 och andelen ökade till 82% året 2006 och får samma nivå, 81,8% året 2007.
...till exempel vid påståendet ”Muslimska kvinnor som lever i Sverige är i större grad förtryckta än andra kvinnor i Sverige” fick ett högt stöd i svaren: 58,5% instämde helt eller delvis år 2005, ökade till 63,2% år 2006 och minskade något till 60% år 2007.
Påståendet ”Det borde vara förbjudet att bära slöja i skolan eller i arbetet” får ökande stöd. Mindre än hälften (43%) instämmer delvis eller helt, år 2005, ökar något året 2006 till 45,4% och ännu mer året 2007 till 49,8%.
Påståendet ”Bostadssegregationen beror på att invandrare väljer att bo
med sina landsmän” får mest samtycke alla tre åren. Det är mer än 60%som instämmer delvis eller helt med uttalandet.
Så huruvida dessa frågor, som ingen vill ta i, intresserar, attraherar eller stöds av en majoritet eller bara en betydande andel kanske inte är det mest intressanta utan istället varför ingen bryr sig om vad folk tycker och tänker.
Att du sedan tycker att man inte skall besluta t.ex. om hur stor invandring vi skall ha på demokratisk väg får en ju helt klart att fundera på hur vi annrs skall besluta om det.
För det första: vad har du hittat denna information?
För det andra: när du talar om utlänningar/ invandrare vilka är det då du syftar på? Du måste först definera vad begreppet invandrare står för och vilka som innefattas av denna term för att sedan kunna diskutera vidare.
Sverige är ett land som där många personer med utländsk bakrund bor i,
ska man vara född i Sverige för att räknas som svensk?
Hur ska man definera och särskilja begreppen svensk, svensk med utländsk bakgrund, invandrare, andra generationens invandrare, flykting osv..
För det tredje: Har du någonsin bott utomlands en längre period?
Om du har det så borde du vara ganska medveten om att man vill bo nära och umgås med sitt "eget" folk. Har svenska kompisar som bott i Sauidarabien och Dubai i flera år och dessa har då bott i speciella områden där i stort sätt bara västerlänningar har bott och umgåts med dessa då de känt kulturell samhörighet.
Inte så konstigt att man som immigrant söker sig till det igenkännbara.
Se bara på den massiva invandringen till Amerika på 1800-1900talet där man tydligt såg hur invandrargrupper som irländare, tyskar, italienare, skandinavier mfl sökte sig till platser där den egna urbefolkningen redan hade etablerat sig.
Sen tror jag inte ett skit på att invandrare i Sverige vill bo i förfallna fula gråa miljonprojekt-höghus i betong. De får ju inte bostad någon annan stans, så vart ska de ta vägen?
Tycker du? Så här då:Det var en konstig sammanfattning.
För det tredje: Har du någonsin bott utomlands en längre period?
Om du har det så borde du vara ganska medveten om att man vill bo nära och umgås med sitt "eget" folk. Har svenska kompisar som bott i Sauidarabien och Dubai i flera år och dessa har då bott i speciella områden där i stort sätt bara västerlänningar har bott och umgåts med dessa då de känt kulturell samhörighet.
Inte så konstigt att man som immigrant söker sig till det igenkännbara.
Se bara på den massiva invandringen till Amerika på 1800-1900talet där man tydligt såg hur invandrargrupper som irländare, tyskar, italienare, skandinavier mfl sökte sig till platser där den egna urbefolkningen redan hade etablerat sig.
Sen tror jag inte ett skit på att invandrare i Sverige vill bo i förfallna fula gråa miljonprojekt-höghus i betong. De får ju inte bostad någon annan stans, så vart ska de ta vägen?
Det näms en del om kvinnlig omskärelse, vilken är vansinnig i sig, men varför anses den manliga omskärelsen vara mer eller mindre ok?
Inget ont om judendomen, men om man som religös anser att gud skapade mäniskan och att gud är ofelbar. Hur menar man då?
"Gud du är bra, till och med bäst, men du missade lite här?"
Låt ungen växa upp och själv betämma under vilka premisser den vill vandra in i religionen. Det är samma sak med barndop, men de resulterar i alla fall i mindre fysiska ärr.
Läs reglerna och lägg av med meningslösa ryggdunkarinlägg!![]()
Folk tänker inte så långt, men det är bra att någon gör det.![]()
Om du läser hela tråden kommer du se att ett inlägg länkar till den.För det första: vad har du hittat denna information?
Jag tror nog de flesta fattar att det inte handlar om 10:e generationens invandrare. Du kan fortsättningsvis anta att det i princip alltid är första och andra generationens invandrare som avses.För det andra: när du talar om utlänningar/ invandrare vilka är det då du syftar på? Du måste först definera vad begreppet invandrare står för och vilka som innefattas av denna term för att sedan kunna diskutera vidare.
Kastade de sten på den saudiska polisen?Har svenska kompisar som bott i Sauidarabien och Dubai i flera år och dessa har då bott i speciella områden där i stort sätt bara västerlänningar har bott och umgåts med dessa då de känt kulturell samhörighet.
Det finns massor av tomma lägenheter på mindre orter.Sen tror jag inte ett skit på att invandrare i Sverige vill bo i förfallna fula gråa miljonprojekt-höghus i betong. De får ju inte bostad någon annan stans, så vart ska de ta vägen?
Det näms en del om kvinnlig omskärelse, vilken är vansinnig i sig, men varför anses den manliga omskärelsen vara mer eller mindre ok?
För det andra: när du talar om utlänningar/ invandrare vilka är det då du syftar på? Du måste först definera vad begreppet invandrare står för och vilka som innefattas av denna term för att sedan kunna diskutera vidare.
Tycker du? Så här då:
En majoritet av befolkningen är positiv till mångfalden och har goda erfarenhet av nära kontakt och samarbete med personer med invandrarbakgrund, men anser även att invandrare måste anpassa sig till vårt lands vanor och om man som imigrant begår brott ska man utvisas. Skillnaden mellan låg- och högutbildade har ökat vad gäller inställningen till mångfalden, där de högutbildade är mer positivt inställda.
Det var dom stora dragen.
Så huruvida dessa frågor, som ingen vill ta i, intresserar, attraherar eller stöds av en majoritet eller bara en betydande andel kanske inte är det mest intressanta utan istället varför ingen bryr sig om vad folk tycker och tänker.
Att du sedan tycker att man inte skall besluta t.ex. om hur stor invandring vi skall ha på demokratisk väg får en ju helt klart att fundera på hur vi annrs skall besluta om det
Tycker det är mer intressant att hälften av de utfrågade vill reglera den tydligen provokativa slöjan. En utmärkt idé tycker jag, förbjud den. Vilket riksdagsparti skall jag vända mig till?
Ja gär så trött på det liberala skitsamhälle vi lever i!Tycker det är mer intressant att hälften av de utfrågade vill reglera den tydligen provokativa slöjan. En utmärkt idé tycker jag, förbjud den. Vilket riksdagsparti skall jag vända mig till?
Ja gär så trött på det liberala skitsamhälle vi lever i!![]()
Vi borde förbjuda ALLT som folk retar sig på. Ett par förslag från mig:
Sanningens ögonblick
Bloggare
Customhojar
Dalmål
Förbudsivrare
Fartgränser
Vindrickare
...
...
Förresten borde vi även ha ett par påbud, sådant som är riktigt svenskt eller bara riktigt bra.
Mina förslag här:
Jeansväst
Bruna bönor
Kalle Anka på julafton
Speedos
Fredagsgrogg
...
...
Jag tror dessutom att det skulle vara lätt att hitta en majoritet för de flesta (alla?) av mina förslag!
Vilket parti ska jag rösta på??
Hade dessa frågor varit av stort intresse, attraherande eller stötts av en majoritet så hade den politiska arenan sett annorlunda ut.
Men, det gör den inte, så där är vi oense i frågeställningen![]()
Nope, ej nämnt. Regelverk som styr detta har vi, samt är alltid aktuellt för förändring av riksdagen.
Ja gär så trött på det liberala skitsamhälle vi lever i!![]()
Vi borde förbjuda ALLT som folk retar sig på. Ett par förslag från mig:
Sanningens ögonblick
Bloggare
Customhojar
Fartgränser
...
...
![]() |
Custom Bike Show 2025
Den 7 juni var det åter dag... |
![]() |
Forged följer tre baggerbyggen
Tre amerikanska hojbyggare ... |
Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar
Statistik från försäkringsb... |
|
Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar
Trendbrott: Statistik från ... |
|
![]() |
BMW Motorrad Concept RR
Under den prestigefyllda ut... |
![]() |
Snart dags för Custom Bike Show
Förra året firades den 50:e... |
![]() |
KTM säkrar investerare och gasar vidare
KTM har meddelat en viktig ... |
![]() |
Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”
Genom att bygga vidare på f... |
![]() |
Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu är det bara en månad til... |
![]() |
En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu börjar det dra ihop sig ... |