ER6-tråden

I helgen var det första gången jag var ute och övningkörde (rullat lite i garaget innan).
Känner mig grymt nöjd med hojen. Smidig och klockren för en nybörjare som jag *hehe*.
Men nu får våren ta å komma så jag kan ta kortet :D

[YOUTUBE-ID]KbVm8PYHBtQ[/YOUTUBE-ID]

I helgen var det första gången jag var ute och övningkörde (rullat lite i garaget innan).
Känner mig grymt nöjd med hojen. Smidig och klockren för en nybörjare som jag *hehe*.
Men nu får våren ta å komma så jag kan ta kortet :D

[YOUTUBE-ID]KbVm8PYHBtQ[/YOUTUBE-ID]

Snygg färg på hojen! ;)
är det en Leovince Slip-on du har på den eller?

Vart köpte du depåstödet med bobbiner och vad fick du ge?

Jag köpte det på Johans MC i Göteborg, de hade höstrea för ett tag sen. Fick det för 636 kr, ord.pris;795 kr. Länk till Duells katalog. De bobbiner som medföljer passar inte hojen utan fick köpa till Kawasaki's bobbiner. Stödet fungerar helt ok. :tummenupp
Nackdelen är att krokarna inte är fasta Y-klykor utan lösa men de håller sig ändå bra på plats. Från början tänkte jag köpa Kawasaki's originalstöd men det skiljde sig för mycket i pris. :)

Du har gott ljud i hojen! :tummenupp Ja, det är inte många dagar kvar att köra på nu, sen kommer den långa väntan... Se till att fixa teorin nu i vinter om du inte redan gjort det men det har du säkert redan planerat in. :)

//Fredrik

Jag köpte det på Johans MC i Göteborg, de hade höstrea för ett tag sen. Fick det för 636 kr, ord.pris;795 kr. Länk till Duells katalog. De bobbiner som medföljer passar inte hojen utan fick köpa till Kawasaki's bobbiner. Stödet fungerar helt ok. :tummenupp
Nackdelen är att krokarna inte är fasta Y-klykor utan lösa men de håller sig ändå bra på plats. Från början tänkte jag köpa Kawasaki's originalstöd men det skiljde sig för mycket i pris. :)

Du har gott ljud i hojen! :tummenupp Ja, det är inte många dagar kvar att köra på nu, sen kommer den långa väntan... Se till att fixa teorin nu i vinter om du inte redan gjort det men det har du säkert redan planerat in. :)
//Fredrik

Tackar! Då ska jag ta mig en titt på stöden.
Yes man, teori är på G. :tummenupp

Gillade ljudet. min låter lite trist med orginal. märkte det när jag stod brevid en ER-6N för ett litet tag sedan och han gasade och jag gasade.. var lite skillnad :)

GPR:en låter lite dovt, härligt mullrigt (tycker jag personligen). En polare skaffade en ER-6:a förra veckan med orginalrör på och det var stor skillnad när vi jämförde. Bara ljudet får en att vilja köra mer :D

Tack alla för tipsen om depå stöden!!! :tummenupp Har inte köpt nått ännu men antagligen blir det från verktygsboden.

Rotor snyggt ställ. Kul med video oxå. :)

Har nån beställt ifrån ninja650shop.com Har hittat lite goodies jag vill ha, tar det lång tid? Frakt? Tullavgifter? All nödig info är jag intresserad av.

Kör lungt :yoparty

Tjoho!
Just hemkommen från testkörning av ER-6n på mallis!

Till er som är nyfikna kan jag bara säga att det är fler plus än minus. ;)

Jag gillar 2009:an! Skall jag gnälla på något är det att sexan inte är en överväxel. :)

Såhär avslutar jag denna säsong, vi syns på vägarna i vår igen :tummenupp

Bild 095.jpg

PS: Behövs nytt däck nu :yoparty

Någon som har tips på snygga backspeglar ?
Har kollat lite på bar-end speglar på ebay men kan inte bestämma mig om jag
tycker det är snyggt eller ej :)
Så ös på med tips och gärna länk där man kan beställa.
Och nej jag ska inte plocka bort dom helt och köra utan :D

Någon som har tips på snygga backspeglar ?
Har kollat lite på bar-end speglar på ebay men kan inte bestämma mig om jag
tycker det är snyggt eller ej :)
Så ös på med tips och gärna länk där man kan beställa.
Och nej jag ska inte plocka bort dom helt och köra utan :D

titta på www.rucknrunracing.se - barend mirrors från Oberon och om några veckor kommer även backspeglar med integrerade blinkers..

Hej alla glada! Jag tänkte piffa upp Er 6an lite nu till 09 och köpa ett power commander+ luftfilter om det nu är ett måste? Någon som vet var man köper filter och commander till en bra peng? All info kring denna utstyrsel är välkommen/ Jörgen.

Hej alla glada! Jag tänkte piffa upp Er 6an lite nu till 09 och köpa ett power commander+ luftfilter om det nu är ett måste? Någon som vet var man köper filter och commander till en bra peng? All info kring denna utstyrsel är välkommen/ Jörgen.

Köp via Stibix i Borås, bra priser o riktigt kunnig personal, dom har snygga tavlor på väggarna också har jag hört. ;)

Har hört dock att det inte skall göra så mycket på en Er-6 om man inte bänkar den efteråt men jag kan ha fel.

Till nästa säsong blir det slip-on till hojjen.

Vet inte riktigt vilket det blir. Tittat en del på Leo Vince... men även GPR(?) har schysst ljud.
Frågan är om det endast är att montera ett slip-on eller om jag måste göra något mer (power commander eller liknande)?
Jag kör helt orginal för tillfället och vill självfallet inte att hojjen skall gå sämre/ojämt om jag monterar ett slip-on. :näsblod

Har läst igenom tråden en gång i tiden men vet ej om svaret på min fråga finns, orkar inte läsa om allt igen.

Hej! Jag har kört med slip-on hela tiden på min, både med och utan db killer och det funkar bra inga konstigheter alls! Frågan är hur märkbart blir det med en pc3 + ett luftfilter?

Tjena.

Har köpt ett Defa larm till min er6n-08 och undrar om någon har nått Elschema att lägga upp eller ifall någon har installerat ett Defa larm och fotat under tiden som kanske kan lägga upp bilderna här.

Tack på förhand/ Pontare

Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back