samhällets utstötta

mugge

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Aug 2008
Hoj
gsx 1100
Var på väg ner till stan en sväng idag , en helt vanlig promenad på ca5-10 min .
under den korta tiden passerade jag en liten å som heter stångån (liten o liten den är 18 mil med allt inräknat) den här stångån är en ganska populär gångstråk,även för diverse utstötta som gillar o sitta o föra ett jäkla oväsen samt inta berusande drycker , vanligtvis brukar jag inte bry mig överhuvudtaget , men idag var de ett 20 tal i olika åldrar , Mina tankar började vandra iväg , varför sitta o supa bort sitt liv , varför arbetar de inte så jag o alla andra kan betala mindre skatt börjar bli ganska så piss på att försörja allt folk som inte vill göra rätt för sig , varför inte kasta in de i ett system , arbetsförmedlingen borde ta sitt ansvar iofs inte deras åtagande , men ngnstans får de ju pengar ifrån , dvs alla stackare som betalar skatt . skulle man inte kunna använda dessa utstötta samt arbetsvägrande o utföra sysslor de får ju inte bidrag för o sitta hemma o supa

Håller med, någon nytta kan de väl göra och kan de inte det borde de tvingas.

Vem åtar sig att basa över fyllona, inte jag iaf! :näsblod

Men visst faan vore det bra om dom kunde göra lite nytta, klippa gräs, rensa rabatter, plocka skräp, sopa cykelbanor....

Skotta snö, sanda...

4st :öl om dagen i lön.

Last edited:
Rätt simpel lösning på problemet: ge endast bidrag till människor som verkligen behöver det. Alltså människor som inte kan påverka sin egen situatuon = Handikappade, barn och pensionerade...

"Nä men usch, så kan du ju inte säga. Tänk på gammla Ragnar som just blivit arbetslös och saknar A-kassa."
- Ja tänk om. Jag skiter faktiskt i Ragnar, han kan ju defakto påverka sin egen situation, men har valt att inte göra det. Han förtjänar inte några allmosor.

Eller varför inte gammla godingen: "Tänk på alla ensamstående mammor! Vad ska dom göra nu då?!"
- Likadant som alla andra, skaffa sig ett jobb.

"You don't pay taxes. They take taxes..."

Last edited:
Men tänk er själva; Vakna upp med solen i ögonen, gå och sparka liv i Leffe och Tobbe som slaggar på soffan, dra en repa ner till bolaget och köpa sig en flaska seglarbrännvin, sätta sig på en parkbänk i solen med ett trevligt kompisgäng och sen bara sitta där och fjuna och dricka lite?
Det tycker jag låter som en jävligt soft tillvaro. I mitt nästa liv vill jag återfödas till antingen fyllo eller katt. Katt är ju rätt soft det med, bara äta, sova och skita. Iofs, samma sak som ett fyllo?

Men tänk er själva; Vakna upp med solen i ögonen, gå och sparka liv i Leffe och Tobbe som slaggar på soffan, dra en repa ner till bolaget och köpa sig en flaska seglarbrännvin, sätta sig på en parkbänk i solen med ett trevligt kompisgäng och sen bara sitta där och fjuna och dricka lite?
Det tycker jag låter som en jävligt soft tillvaro. I mitt nästa liv vill jag återfödas till antingen fyllo eller katt. Katt är ju rätt soft det med, bara äta, sova och skita. Iofs, samma sak som ett fyllo?

Fråga smartman. Han vet allt om reinkarnation. Han kanske t.o.m. vet hur man ska bete sig i detta jordelivet för att återfödas som fyllo.

Men visst faan vore det bra om dom kunde göra lite nytta, klippa gräs, rensa rabatter, plocka skräp, sopa cykelbanor....

Skotta snö, sanda...

Tänkte en del på det där när jag satt på moppen genom Sibirien.

Vid deras vägbyggen ser man HUNDRATALS personer gå fram med släggor, hackor, spadar och gud vet vad. Där byggs det väg, och det händer verkligen något, till skillnad mot i Sverige där man månad efter månad åker förbi samma schaktmaskiner som stått där parkerade i all evighet. Ser man någonsin några vägbyggare i sverige? Kanske ser man ibland en och annan asfaltläggare, men i övrigt?

Nej, ut med alla arbetsföra arbetslösa och låt dom göra rätt för sig.
Då får de nog eld i baken och söker jobb!

Att vi tex 2008 inte har motorväg hela vägen Jkping-Gbg är fan skandal när vi samtidigt har massa arbetskraft som faktiskt "lyfter lön" men inte jobbar.

Edit: Sen är det säkert många som dessutom skulle VILJA jobba om de fick ett jobb som de klarade av och som dessutom låg på rimligt avstånd från bostadsorten.

Edit: Samtidigt sitter Mona och pratar sig hes om A-kassa i partiledardebatt efter partiledardebatt. Är A-kassan ALLT för Sossarna?

Last edited:
Rätt simpel lösning på problemet: ge endast bidrag till människor som verkligen behöver det. Alltså människor som inte kan påverka sin egen situatuon = Handikappade, barn och pensionerade...

"Nä men usch, så kan du ju inte säga. Tänk på gammla Ragnar som just blivit arbetslös och saknar A-kassa."
- Ja tänk om. Jag skiter faktiskt i Ragnar, han kan ju defakto påverka sin egen situation, men har valt att inte göra det. Han förtjänar inte några allmosor.

Eller varför inte gammla godingen: "Tänk på alla ensamstående mammor! Vad ska dom göra nu då?!"
- Likadant som alla andra, skaffa sig ett jobb.

"You don't pay taxes. They take taxes..."

:klappar :klappar :klappar

Betalar gärna skatt OM det går till det som var meningen från början och inte till massa jävla sammhällesparasiter.

Lever i detta nuet efter guds 11:e budord
Sköt ditt eget och skit i andra.
Önskar dock att det vore anorlunda...

Vid deras vägbyggen ser man HUNDRATALS personer gå fram med släggor, hackor, spadar och gud vet vad. Där byggs det väg, och det händer verkligen något, till skillnad mot i Sverige där man månad efter månad åker förbi samma schaktmaskiner som stått där parkerade i all evighet. Ser man någonsin några vägbyggare i sverige? Kanske ser man ibland en och annan asfaltläggare, men i övrigt?

Jag vet inte om Sibirien är rätt region att titta på för goda exempel i effektivitet. I Väst har vi maskiner, så man behöver inte vara hundratals neander med släggor för att slå sönder en sten.

Jag vet inte om Sibirien är rätt region att titta på för goda exempel i effektivitet. I Väst har vi maskiner, så man behöver inte vara hundratals neander med släggor för att slå sönder en sten.

Visst. Men maskiner kostar pengar och kräver utbildade arbetare.
Vi har massor med GRATIS arbetskraft. Nån sa på TV ida att arbetslösheten inom två år kan uppgå till 7%. Det är ofantlig många det, som ska gå och pilla sig i naveln i väntan på bättre tider. Ge dom nåt vettigt att göra istället.

I Sverige sysslar vi redan med "sysselsättningsåtgärder". Vad är det egentligen? Skicka folk till datortek och gå tramsiga kurser i tid och otid? Kunde inte de här människorna få göra något nyttigt istället och bidra till samhället samtidigt som samhället faktiskt bekostar deras uppehälle?

Och åker du förbi tre månader senare så har dom flyttat sig hundra meter...

Farsan bodde på ett hotell i Tiblisi där det pågick "vägarbete" hela veckan han var där, dom hade en grävmaskin större än en Åkerman H12, men den var så klen att den inte orkade hacka hål i asfalten, tio gubbar med hackor ägnade en vecka åt att spetta bort asfalten på en ruta 1x2meter så att grävmaskinen kunde börja krafsa i jorden.

Dock startade dom grävmaskinen tidigt på morgonen, då effektiviteten tydligen mätades i hur mycket diesel som gick åt, vilket ytterligare bevisades då dom gärna ville sälja diesel till min fars mercedesbuss, 2 paket cigaretter för en grönmålad 20litersdunk.
Och 2 paket cigaretter var väl vad dom snittade per gubbe och arbetsdag, dom hade rökpaus mellan 7 och 4.

Visst. Men maskiner kostar pengar och kräver utbildade arbetare.
Vi har massor med GRATIS arbetskraft. Nån sa på TV ida att arbetslösheten inom två år kan uppgå till 7%. Det är ofantlig många det, som ska gå och pilla sig i naveln i väntan på bättre tider. Ge dom nåt vettigt att göra istället.

I Sverige sysslar vi redan med "sysselsättningsåtgärder". Vad är det egentligen? Skicka folk till datortek och gå tramsiga kurser i tid och otid? Kunde inte de här människorna få göra något nyttigt istället och bidra till samhället samtidigt som samhället faktiskt bekostar deras uppehälle?

Jo visst är det så men jag säger bara att u-landsmodellen inte är eftersträvansvärd.
Sedan är viss arbetslöshet nödvändighet, det vet alla men ingen erkänner det.
Så, man kanske ska vara tacksam att alkisarna inte spär på inflationen. :)

I mina trakter finns en turistattraktion.
Denna sysselsätter en hel hop med alkolister och annat löst folk, som inte passar in i samhället.
Flera av dem får ingen "riktig" lön.
Jobbar för mat och husrum, samt lite fickpengar.
Med ojämna mellanrum protesterar fack och myndigheter.
Men:
De som jobbar där stortrivs.
Fick de pengar, så skulle de supa ihjäl sig.
Nu lever de gott (med suputmått) och kan unna sig en fylla i veckan.

Få kommer att hålla med mig.
Men:
Alkoholism är en sjukdom.
Nästan obotlig.
Symtomlindring kan dock ge fullt fungerande människor.

I mina trakter finns en turistattraktion.
Denna sysselsätter en hel hop med alkolister och annat löst folk, som inte passar in i samhället.
Flera av dem får ingen "riktig" lön.
Jobbar för mat och husrum, samt lite fickpengar.
Med ojämna mellanrum protesterar fack och myndigheter.
Men:
De som jobbar där stortrivs.
Fick de pengar, så skulle de supa ihjäl sig.
Nu lever de gott (med suputmått) och kan unna sig en fylla i veckan.

Men:
Nästan obotlig.

Har en granne, som var alkoholist. Han bor nu i ett hus som ser lite taikon ut. Han dricker 2-3 cider/dag darfor han maste, Det ar ett beroende.
Dock sa tar han ofta hem sina gamla fyllekompisar och later dom jobba for att de inte ska supa. Fyllona far mat hos han och husrum for en natt och de far jobba pa hans gard. Sag en gang da satt fyllot pa en stol och malade kladnypor roda. Grannen sa sedan att han inte ville lata honom gora nagot viktigt, for han var sa kass. Sa han ahde akt och kopt kladnypor endast for att fyllot skulle ha nagot att gora :D

(Sitter utomlands just nu darfor inget 'a' och 'o')

Har en granne, som var alkoholist. Han bor nu i ett hus som ser lite taikon ut. Han dricker 2-3 cider/dag darfor han maste, Det ar ett beroende.

(Sitter utomlands just nu darfor inget 'a' och 'o')

Vad händer om han inte dricker cider då?
Dör han eller :va

.
Men:
Nästan obotlig.

Jag håller med om ditt uttalande.. DOCK så köper jag inte all förskyllan som människor gör pga alkoholism eller andra SJÄLVFÖRVÅLLLADE sjukdomar!

och när vederbörande har fått sin diagnos så pekar man konsekvent på den o säger "jag kan inte ta ett sånt jobb jag är alko.. jag kan inte ta ett sånt jobb jag har specialfel i ryggen.." osv osv Människan är lat av naturen och det är tämligen lätt att genomskåda en latoxe som ser bidrag mm som en försörjning.. Dessa individer har jag inga sympatier för öht inte heller de som säger att de " inte har råd med a-kassa" trots att de bor rymligt, äger fordon och diverse flott hemelektronik. Hahaaa.. 300spänn i månaden hit eller dit..

inte råd med a-kassa.. snåla as är vad dom är.

Mona Sahlin forever! Bättre komedi än "Parlamentet" föffa :D

mona sahlin fy fan vilken vedervärdig människa nej straff ....... borde hon av tre afghanska nysvenskar, ändrar hon inte sina åsikter kan hon stoppa upp hela akassan ngnstans där det känns riktigt ,synd att en bra politiker som jörg körde ihjäl sig när vi har stora idioter här hemma som bara tjatar om de andras misstag , och nej jag är inte rasist eller nazist för er som inte kan skillnaden

Som ingenjör ska jag inte baktala mekaniseringen, den är ju mest positiv. Sexliv för alla och en massa andra bra saker.

Men det tekniska framsteg jag har svårt att förlikas med så här års är när hela Sthlm snart dånar och luktar av 100-tals handhållna tvåtaktande lövblåsare. Det måste ändå vara ett skott i foten att stå i ett avgasmoln och feppla med en dylik när man kan få helkroppsmotion och nollutsläpp mha en kratta.

Last edited:
Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...