Tungelsta <-> Rosenhill (farlig rutt)

Men...omkörningar då? Dom är tillåtna och med en rapp MC och gott omdömme tycker iaf jag att "säkra" omkörningar är fullt möjliga.

På bulten tillkommer dock en viktig faktor i sådana lägen; Möten kan dyka upp i
dubbla tillåtna hastigheten och tyvärr måste det tas med i beräkningen.

de går utmäkrt å köra om i samma fil mellan bil och mittlinje:tungan

skämt å sido, klart de är tillåtet med omkörningar. men jag skulle inte göra det varken på bulten eller bogan, visst jag har också kört om på dumma ställen där men rent generellt så banga köra om på så små vägar för allas säkerhet iom att de är så tätt om cyklister på dessa 2 vägar...
 
Men...omkörningar då? Dom är tillåtna och med en rapp MC och gott omdömme tycker iaf jag att "säkra" omkörningar är fullt möjliga.

På bulten tillkommer dock en viktig faktor i sådana lägen; Möten kan dyka upp i
dubbla tillåtna hastigheten och tyvärr måste det tas med i beräkningen.

Ahhhh någon som tänkt till :):tummenupp , sprid det där vidare på Cafen mm. För det behövs.
 
Den där "banan" borde inte vara en allmän väg, det är ju som en dubbelriktad bana...

Håller med! Stäng av väg 257 för allmän trafik! Kan man stänga av tex Hägestensvägen för allmän trafik kan det inte finnas något hinder att stänga av Slingerbulten!

Tycker man kan kopiera idén man förverkligat i Tyskland rakt av. Enkelrikta och ta betalt likt Nürburgring!
 
Ja, det är ju svaren som är utan verklighetsförankring. Inte dina teoretiskt grundade inlägg. No-no.
Sen toppar du ditt inlägg med en jättekonstig mening.
"Dock lite skrämmande att det finns MC förare här med lika snabb eller snabbare hoj än min och tycker rutten är passligt säker"
Vad menar du egentligen? Skulle en äldre 600kubikare vara mindre farlig? Så det är det hojen som avgör hur fort det går?
Vilken planet kommer du från egentligen?
Det sista kan du tolka som ett förvrängt personangrepp™.

Bra att du demonstrerar vad ett riktigt skitsvar är, så är det mer uppenbart för de andra...


:va
Vadå "skitsvar"?
Jävligt bra "Svarat" ( min åsikt ) då Victor ställer en fråga som lyder:

"Vad menar du egentligen? Skulle en äldre 600kubikare vara mindre farlig?"

Tror DU att det verkligen är din F****** K8 Sujijukki och andra modeller som är "skitfarliga"?

Om så är fallet, och konkret bevisat ska jag åka till biltema och skaffa mig en eldriven 3-hjuling som toppar 30 km/h....


Seriöst? "Skitsvar"? K.M.I.A :huvet
 
Om inte SL kommer med nån ny info snart,är jag tvingad att ta tillbaka alla kanaler jag sagt upp..:mad:
 
tror att SL är ute och upplever läge B nu..snart framme i läge A om han inte gör i brallan av att åka läge B..
 
Hahahaha, detta var det roligaste jag läst på länge. OM nu herr SL finns i verkligheten (vilket jag starkt betvivlar) så ska jag gärna bjussa på en gratislektion i trafikvett och skyldigheter, bil eller hoj, välj själv!
Vi kan ta det på Bogan eller Bulten, vilket som, trevliga vägar där dom flesta håller sig i skinnet till skillnad från andra ställen. Jag har tex fått möte på E4an, vilket jag inte hade räknat med, på Bulten/Bogan ja...
Gärna en bana i Sthlm, och Enköping räknas som en förort till Sthlm!

Fredrik:tummenupp
 
Hahahaha, detta var det roligaste jag läst på länge. OM nu herr SL finns i verkligheten (vilket jag starkt betvivlar) så ska jag gärna bjussa på en gratislektion i trafikvett och skyldigheter, bil eller hoj, välj själv!
Vi kan ta det på Bogan eller Bulten, vilket som, trevliga vägar där dom flesta håller sig i skinnet till skillnad från andra ställen. Jag har tex fått möte på E4an, vilket jag inte hade räknat med, på Bulten/Bogan ja...
Gärna en bana i Sthlm, och Enköping räknas som en förort till Sthlm!

Fredrik:tummenupp

Trafikvett ?

Får man haka på denna lektion ?:D
 
Var i bulten senaste idag och jag håller med delvis i vad trådskaparen säger. Det är en farlig rutt för den ovane med många överraskande skarpa kurvor, och grus på vägen på vissa ställen. Lär dig vägen så kan du ha roligare nästa gång. Det är en fin rutt och cafét vid Rosenhill är kanoners. Bli inte avskräckt! :)

:hojharley
 
Dags för lite lyft av denna gamla pärla (vart är S-L?).

Jag spontan-utflyktade till Rosenhill och bulten igår i det fina vädret, och njöt för fulla muggar av vädret, vägen, hojarna och det suveräna fiket.
Det enda jag upplevde som lätt obehagligt var att en del verkligen chansade vid omkörningar, att det var jäkligt begränsat med sikt, men ändå klipper man ett par bilar (och är ute i mötande fil) - det på en väg där man garanterat möter hojar (och bilar) över rådande hastighetsgränser.

Det går väl bra oftast, men förr eller senare lär det vara öga mot öga med en sporthoj i 200... :näsblod

Jag själv fegade istället och fick vänta vacker...(stannade och väntade, men det lönade sig föga, den är rätt trafikerad den där vägen).

Kul är det, och bara känslan av att rulla in på Rosenhill och ta en fika och lyssna/kika på hojar är sådant som ger livskvalité tamigfan! :yoparty

/J
 
Hahaha! Nån har ju sjukt kul bakom sukkilövvers avatar iaf! :yoparty

Throttlecontrol? "Back off"?

Hahaha underbart. Mera! :D
 
Jag tror att SL har gått vidare mot större mål.
Han heter egentligen Robert Lind och är från Kramfors.
Honom kan man lita på ....:bow
 
Behövs inte med god throttlecontrol! :mattias

Säg det när du tar en kurva med knäsprap i 130 km/h och det helt plötsligt har stannat en bil för att plocka upp en kantarell som Börje och Asta såg från fönsterrutan växa i dikes kanten. Eller precis fått punka. Eller krockade med en motorcykel. Finns tusen anledningar till att nån stannat i kurvan som du beräknat kunna ta i 130, men inte är möjlig att ens ta i 60 eftersom de står en eller flera bilar ivägen.

Stog och Fotade på väg sträckan 3 timmar i söndags. Är jätte kul att se att det finns så många duktiga på att köra, beundransvärt!

Men det ska fan finnas gränser ibland, vi talar om allmänn väg! (tanter med hund), bilar som parkerar på sidan (felsida) rätt sida sker... för att inte tala om alla omkörningar som sker, (även i skymda kurvor)

Man kan fan inte beräkna kurvor och omkörningar efter gaskontroll och "hur snabbt JAG kan ta kurvan"

Glöm för i helvete inte alla andra faktorer.

Börjar ledsna på alla olyckor hela tiden, oavsett om jag haft tur o inte blivit drabbad så drabbas min försäkringspremie :gnissla

Ni som kör i 200 och i 130 genom kurvorna, kom fan inte och påstå att ni har 100% kontroll på allt hela tiden. (När jag pratar om kontrol menar jag även opåverkara förutsättningar):död

Dark_Messenger - förespråka inte att köra fortare, inse allvaret istället.
Det är inte bara ditt liv du leker med. :mattias


Chris
 
Nyheter
Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Back
Top