Kuritas
Mansplaining MC
jag uppfattar det som enkomplimang, om än det ju inte bhöver vara det med tanke på konkurrensen...
Coming up next: Markus kallar oss för Piff & Puff och anklagar oss för att ha en kärleksaffär. Stay tuned!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
jag uppfattar det som enkomplimang, om än det ju inte bhöver vara det med tanke på konkurrensen...
Jag vet, jag är ovärdig, o du mästareUsch vilken tråkig och onödig debatt-teknik.![]()
Jag räknar inte med att en rapport från BRÅ skulle skriva detta i klartext. Men om bakgrundsfaktorer som kön, ålder, boende och socioekonomisk status inte inverkar nämnvärt på resultaten, vad kan det då bero på tror du?Har du läst rapporten? I så fall kan du tipsa var det står att brottsligheten skulle vara kulturellt betingad.
Efter lite snabbt googlande kan inte jag hitta något om detta, men du kanske har mer tur.Rojas artikel kom dessutom ut någpn dag innan rapporten så du kan lugnt utgå ifrån att han inte har läst rapporten innan han skrev artikeln. Något jag vill minnas att han fick lite skit för, men jag kan ha fel på den punkten.
Du menar dessa faktorer antar jag.För att göra det enklare för dig att leta efter förklaringar, som i rapporten hålls på ett extremt generellt plan och inte framförs som "sanningar", även om de hänvisar till annan forskning, så kan du kolla på sid 12-13 under den sammanfattande rubriken: "Faktorer som kan bidra till att invandrare oftare begår brott". Jag önskar dig lycka till, du kommer att behöva det!
Du får gärna hänvisa till dessa studier.Ska vi hålla oss till fakta så ska den åtminstone redovisas korrekt. Faktum är att forskningen visar mycket skilda resultat i denna fråga. Studier har gjorts som visar att gärningsmannens resursstyrka, sociala kontakter, tillfällesstruktur, delaktighet i samhället samt befolkningsdemografiska förhållanden (andelen män i befolkningen och åldersstruktur) har stor betydelse för brottsnivån.
Du menar att antalet misstänkta brott för invandrare mer sällan leder till fällande dom än för svenskar?Dina procentsatser är dessutom felaktiga då den rapport du refererar till talar om ökad brottsbenägenhet, eller rättare sagt, misstanke om att registreras för brott, det är inte samma sak som att säga att invandrare begår 2.5 gånger fler brott än Svensken. Men visst, det ser bra ut när man vill kasta "fakta" i ansiktet på någon.![]()
Min egen inställning till invandring baseras rätt mycket på att jag inser att vi i Sverige tillhör den lyckligast lottade en procenten i världen som har mat, vatten, frihet, demokrati, rösträtt, trygghet o.s.v. o.s.v. och jag hade inte kunnat sitta framför någon som inte har dessa fördelar och säga "Du får inte komma till Sverige för då kanske jag får betala ett par kronor extra i skatt." Personligen är jag beredd att betala det priset.
Efter lite snabbt googlande kan inte jag hitta något om detta, men du kanske har mer tur.
Applicerar man strikt logik på det du skrev där, så är du inte svensk. Eftersom jag vet att du anser dig själv som högsvensk så blir min slutsats att du inte ens förstår vad du själv skriver.
Skulle jag välja mellan att ta en samtidsanalys från någon som inte förstår vad han själv skriver, och en som uttrycker sig sammanhängande och konsekvent så väljer jag bonny.
Och, definitivt inte för att vara respektlös utan för att svara på din fråga, tror jag inte att vare sig du, Dreggel eller Stuff har någon större vana i att läsa vetenskapliga artiklar eller faktaböcker.
Förtar inte rätten att ha en åsikt men gör att åtminstone jag upplever "debatten" mer som underhållning än något annat.
Min egen inställning till invandring baseras rätt mycket på att jag inser att vi i Sverige tillhör den lyckligast lottade en procenten i världen som har mat, vatten, frihet, demokrati, rösträtt, trygghet o.s.v. o.s.v. och jag hade inte kunnat sitta framför någon som inte har dessa fördelar och säga "Du får inte komma till Sverige för då kanske jag får betala ett par kronor extra i skatt." Personligen är jag beredd att betala det priset.
Faktum är att jag satt och bläddrade efter en referens i en av mina böcker då forskningen åter har en förlaring till Crossniklas inlägg. Kul va!?
Helt enkelt att folk som bor utanför ett problemområde har en som de anser mer korrekt, och mer negativ, bild än de som bor i området och att man ofta diskvalificerar invånarnas egna åsikter.
Sedan har du helt rätt: Personliga erfarenheter har í stort noll bevisvärde men vad det har med Crossniklas inlägg att göra vet jag inte då han inte ens har det...
Tycker annars att tråden är tämligen underhållande och att folk har en enorm uthållighet. Å jag har fått lära mig att det är väldigt svenskt att följa lagen, om man inte tycker att lagen är dum eller har med copyright att göra, för då har vi som svenskar, helst i ett par led, rätten att skita i den. Alltid något att ta med sig!
Och, definitivt inte för att vara respektlös utan för att svara på din fråga, tror jag inte att vare sig du, Dreggel eller Stuff har någon större vana i att läsa vetenskapliga artiklar eller faktaböcker. Förtar inte rätten att ha en åsikt men gör att åtminstone jag upplever "debatten" mer som underhållning än något annat.
Ett urval.Du får gärna hänvisa till dessa studier.
Du menar att antalet misstänkta brott för invandrare mer sällan leder till fällande dom än för svenskar?
Jag tror du menar objektivitet. Men jag håller med att man i rapporter kan vinkla resultat, siffror och inte minst hur man presenterar sin studie. Denna insikt tror jag Bonny har svårt med. Han är alltför upptagen med att framhålla sig själv.Jag litar inte värst mycket på undersökningar, statistik och din typ av fakta eftersom det är väldigt få som tar fram den typen av information med 100% subjetivitet. Det är alltid nån som beställer resultaten...
Ok, 2 % då...1% är det knappast.
Vetenskapliga inlägg eller inte, procenträkning får du underkänt i.
En så klart valfri inställning att anta, det som stör i alla fall mig med dessa diskussioner är att om man inte delar den så åker man på någon form av bevisbörda. Så är det tyvärr inte, man får genast bemöta frågor och påståenden som "varför inte", "men dem har ju ingen mat i öknen", "alla är inte taskia facktist" och annat trams.
Dessutom finns det nog ett pris på din solidaritet precis som på min, bara det att jag är mer sparsamt sinnad.![]()
Helt ärligt: Varför har du hakat upp dig på detta??Med andra ord så bor du i ett problem område??
Hur går det ihop, de finns ju inga problem!!!!
Jag tror du menar objektivitet. Men jag håller med att man i rapporter kan vinkla resultat, siffror och inte minst hur man presenterar sin studie. Denna insikt tror jag Bonny har svårt med. Han är alltför upptagen med att framhålla sig själv.
J Men jag håller med att man i rapporter kan vinkla resultat, siffror och inte minst hur man presenterar sin studie.
Ett urval.
Martens, P.L. (1998) Brottslighet och utsatthet för brott bland personer
födda i Sverige och i utlandet. Brottsförebyggande rådet Rapport
1998:2
von Hofer, H., Sarnecki, J. och Tham, H. (1997). Minorities, crime, and
criminal justice in Sweden. I Haen Marshall, I. (redaktör): Minorities,
migrants, and crime. Diversity and similarity across Europe and the
United States. London: Sage Publications. Kapitel 3, sidorna 62–85.
de los Reyes, P. och Wingborg, M. (2002). Vardagsdiskriminering och rasism
i Sverige. En kunskapsöversikt. Integrationsverkets rapportserie
2002:13. Norrköping: Integrationsverket.
Kamali, M. (2005). Ett europeiskt dilemma. Strukturell/institutionell diskriminering.
I SOU 2005:41. Bortom vi och dom. Teoretiska reflektioner
om makt, integration och strukturell diskriminering. Rapport av Utredningen
om makt, integration och strukturell diskriminering. Sidorna 29–
69.
Dagens Nyheter (2002) Invandrares brott skiljs ut. 2002-06-28
Ahlberg, J. (1996) Invandrare och invandrares barns brottslighet.
Brottsförebyggande rådet Rapport 1996:2
Brottsförebyggande rådet (2000) Brottsnivåerna i landets kommuner: en
statistisk undersökning. BRÅ Rapport 2000:5
Behandlar invandrares situation på arbetsmarknaden vilket har relevans i sammanhanget.
Höglund, S. (1998). Svensk forskning om diskriminering av invandrare i
arbetslivet 1990–1996. Rådet för arbetslivsforskning, 1998.
Statens offentliga utredningar (2001:79). Välfärdsbokslut för 1990-talet.
Slutbetänkande. SOU 2001:79. Stockholm: Fritzes Offentliga publikationer.
Nej det menar jag inte. Det är inget jag har sett några undersökningar på överhuvudtaget. Jag syftar på överrepresentationen bland invandrare misstänkta för brott.
Det här är lite det som Markus var inne på. Hävdar man någonting som är negativt kring invandring måste man bevisa det i absurdum och lyfta varje ståndpunkt. Det anser du dig inte behöva. Du postar 70 miljarder källor utan ett enda utdrag som styrker din sak i just denna diskussion.Ett urval.
Då förstår jag inte din formulering ovan: "Men visst, det ser bra ut när man vill kasta "fakta" i ansiktet på någon."Nej det menar jag inte. Det är inget jag har sett några undersökningar på överhuvudtaget. Jag syftar på överrepresentationen bland invandrare misstänkta för brott.
Jag har en ganska god insikt i detta. Du däremot visar en hög grad av naivitet om du tror att denna typ av vetenskap inte kan innehålla vinklade resultat och rent myglande med siffror. Jag vill t o m kalla dig för dum i huvudet.Du har ingen susning om vad begreppet "vetenskaplighet" innebär och vad som skulle hända de forskare som helt ignorerade vikten av "god vetenskaplighet".
Delvis för att jag är orolig för vad en alltför okritisk "demonisering" av en grupp kan leda till.
Det här är lite det som Markus var inne på. Hävdar man någonting som är negativt kring invandring måste man bevisa det i absurdum och lyfta varje ståndpunkt.
Jag har en ganska god insikt i detta. Du däremot visar en hög grad av naivitet om du tror att denna typ av vetenskap inte kan innehålla vinklade resultat och rent myglande med siffror. Jag vill t o m kalla dig för dum i huvudet.
Här är en länk till Google som du kan studera. Bara ett exempel liksom
Jag är defenititivt inte ute efter att "demonisera" invandrare
Jag e lite sugen på att utnämna "Kenta Skinnskalle" till hedersdoktor i invandrarelaterade frågor och sedan be honom och hans polare att fram en rapport och vetenskaplig analys i ämnet.
Ok att den kommer innehålla en sida som det står "FUCK TEH SYSTEM" på och sedan ett A omslutet av en cirkel, men vadå? Det är ju fakta, statistik och vetenskap!![]()
Och ändå skrev du om ditt traumatiska restaurantbesök där ett gäng invandrare som diskuterade skattetryck framhölls som vedervärdiga, på gränsen till knogmacka.
Ja jag säger då det...
http://sv.wikipedia.org/wiki/Vetenskaplig_metod
Sedär, nu fick du lära dig något nytt. Och det är bara måndag ännu så länge!![]()
Kuritas skrev:Skriv gärna att ni inte tycker om invandrare, eller att ni är rädda att ni kommer att bli våldtagna av invandrare.
|
|
Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!
Super Adventure och Teide ... |
|
Sista dagarna för ”Early Bird”, Gotland Ring Bike Week!
Boka senast lördag 31/1 för... |
|
|
|
Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!
Bolaget bakom den dagliga d... |
|
|
Besöksstorm till MC-mässan på Elmia
Den svenska mc-mässan har v... |
|
|
MC-mässan startar idag
Med start idag, den 23 janu... |
|
|
Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!
Bikes monter full till bred... |
|
|
Nya Indian Chief Vintage
I kölvattnet av att ha spar... |
|
|
MotoGP 2026: kalender och förare
MotoGP-kalendern och förarn... |
|
|
Benavides till dramatisk Dakar-seger
Luciano Benavides, som gick... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!
Alldeles nyss fick vi klart... |