Istället för depåstöd?

Aleleo

Medlem
Gick med
3 Nov 2004
Hoj
BMW R nineT -14
Har ju enkelsving och endast sidostöd.
Nu när det börjar närma sig vinterförvaring så funderar jag på hur jag ska palla upp den.
Kan man ta ett dubbelt depåstöd och lägga ett rör igenom, alternativt köpa en mclyft och ställa den på motorn?

Anledningen till att jag inte köper ett riktigt enkelsvingsstöd är att biltema inte har det, och att övriga stöd är snordyra.

Har du nå bjälkar i taket? "Spännband" är inte dyra på Biltema.. :)
.

Bifogat

• Archive_Product_images_34_Large_34-2988_l.jpg
    Archive_Product_images_34_Large_34-2988_l.jpg
    20.4 KB · Visningar: 101
Last edited:
Snacka med pucken här på SH han har en ala naturale depåstöd som han snickrat till själv. Kan nog snickra en liknande till dig ifall du har tummen mitt i handen :D

Depåstöd för enkelsväng brukar vara konade, kanske inte optimalt att låta den stå på ett rakt rör hela vintern då.

En sån kanske skulle funka?

Speed3_depåstöd_712.jpg

Ska du skruva med hojen i vinter och därför ska ha depåstöd?

Om du bara ska förvara cykeln så kan den väl stå på sidostödet?

paso1008.jpg

Plus ett rör igenom axeln... ;)...

Man behöver ju inte palla upp den om den bara ska stå över vintern. Däcken blir inte förstörda. iaf

Det är mest det där med däcken som jag tänker på. Man har hört så många bud, de flesta säger att däcken inte mår bra om man låter hojen stå på dem hela vintern.

Det löstagbara C-stödet verkar riktigt smart!

Snyggt depåstöd där Mr WRX :)

Åsikter om "inte stå på däcken"-myten? Är det båg?

Last edited:
Snyggt depåstöd där Mr WRX :)

Åsikter om "inte stå på däcken"-myten? Är det båg?

Jag hämtade förra veckan en hoj som stått lutad mot en vägg sen -90. Fyllde luft i däcken och körde, märkte inget av "ståsula"

Var det inte typ T-fordar man pallade upp när man skulle ut i krig nåt år, för att inte hjulen skulle ta skada?

Tryck i lite extra med luft o låt den stå, jag har aldrig märkt nåt negativt över en vinter, är man den nervösa typen så är det ju bara att rulla lite på hojen då o då.

hojar kan sta pa dacken, varre med tunga bilar som vinterforvaras, dom far lattare flatspots

hojar kan sta pa dacken, varre med tunga bilar som vinterforvaras, dom far lattare flatspots

Helt riktigt, vår racebuss kan ibland om den stått hela vintern ha 'lite' obalans i hjulen det första den används på vårkanten. Men det försvinner eftrer en eller två kilometers körning.

Lite högre lufttryck och flytta hojen någon decimeter (eller snurra hjulet lite) varannan månad så kan du sova tryggt.

Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back