TL-tråden - v2 !

jo jag har kollat en del på din hoj på blocket det har jag gjort.. men jag vet inte... det finns ju nyare hojar för samma peng som du vill ha.. fast din kanske är ju finnare det vet ju inte jag:gnissla ... fast man stirrar ju sig blind på årsen modelerna ibland.. det gör jag iaf... jag har ju en gsxr 750 99:a idag och jag vill helst ha en 99:a eller nyare...

REA på min!

ja nu kan jag se den.. men första gången jag klickade så stog det att annonsen var borta...

jag betalar 3500:- halvförsäkring helår på trygg hansa på min TLR.

Lite TLS-grejer över i garaget...

Hej på er!

Har lite TLs-grejer över i garaget, som en del redan känner till. Tänkte väl lägga ut lite på Blocket men kan ju börja här först.
Har bla;
Ett par 6-kolvsok (TLR) med nya packningar i påse o huvudcylinder.
Verkstadshandbok
Barnsfjädrar nya i ask (5)
Elsystem från 97:an minus något enstaka relä.
Diverse större motordelar från 98:an, block, kolvar, kopplingsdelar mm. Tyvärr inte den del du ville ha Octo. Sorry...
Orginal sadel o passagerarkuts
Styrdämpare Öhlins (krävs lite modifiering av fästet)
Ett mörkt kåpglas med en repa i :rolleyes:
plus lite annat...

E d nån som e intresserad så dra ett PM.

Ha de bra!

PP

PS. Jag har dyrare försäkring än ni :rofl ...va de kul eller ? :va Näe, inte ett skit :( DS.

Last edited:
jo jag har kollat en del på din hoj på blocket det har jag gjort.. men jag vet inte... det finns ju nyare hojar för samma peng som du vill ha.. fast din kanske är ju finnare det vet ju inte jag:gnissla ... fast man stirrar ju sig blind på årsen modelerna ibland.. det gör jag iaf... jag har ju en gsxr 750 99:a idag och jag vill helst ha en 99:a eller nyare...

Jo jag tog i lite i överkant i pris, är medveten om det. Allt går dock att diskutera.
Är jag korrekt påläst så är R:en oförändrad från -98:a och framåt. Korrektion?

Det är riktigt för alla årsmodeller som släpptes i Sverige. Små kosmetiska ändringar som guldfärgade gaffelben och bromsok finns på senare årsmodeller (USA, Australien... )

Peter, håll på blocket en stund, det var en kille här i stan som hade knäckt ett, ska se om jag får tag i honom.

Nån som känner till en gul/silver TLR utan kåpor, med passagerarkuts och ett par underbart mullriga kolfiberpipor på väg från strandvägen upp längs Birger Jarlsvägen vid åttatiden idag?
I Sthlm för övrigt. :rolleyes:

Underbart muller mellan Stockholms husväggar! :Bugar

Jo jag tog i lite i överkant i pris, är medveten om det. Allt går dock att diskutera.

okej.. det var mer än vad jag visste om att alla var likadana...

Snabb fråga, passar GSXR 1000 -01 bromsskivor fram på en TLS ?

Har för mig att de ska göra det, men tänkte kolla med er innan jag börjar skruva med det...

Rock on :yoparty

Nästa helg flyttar vi in i "nya" huset! :banana

Tanken är att ha inflyttningsfest sista lördan i september, den 27'e. Den som känner att det rycker i partybaguetten är välkommen. Skicka ett PM så jag vet. :öl

Nyinköpt Tiller!

Tjena! Då har man blivit lycklig ägare av en Tiller:yoparty (igen) . Hade en syndig svart förut ,men fick nu nöjja mig med den gula slöa färgen :tungan bild kommer snart. Hojjen är en 99a gått exakt 3000mil ,quill slipon ,pc (vet ej om det är 1 2 eller 3) och kn filter.. mycket fin för övrigt. Hojjen är nerdrevad -1 fram +2 i bak. den går som ett SVIN! mycket nöjd än sålänge.. ha det cool

Tjena! Då har man blivit lycklig ägare av en Tiller:yoparty (igen) . Hade en syndig svart förut ,men fick nu nöjja mig med den gula slöa färgen :tungan bild kommer snart. Hojjen är en 99a gått exakt 3000mil ,quill slipon ,pc (vet ej om det är 1 2 eller 3) och kn filter.. mycket fin för övrigt. Hojjen är nerdrevad -1 fram +2 i bak. den går som ett SVIN! mycket nöjd än sålänge.. ha det cool

Välkommen tillbaka till den mörka sidan :tummenupp

Välkommen tillbaka till den mörka sidan :tummenupp[/QUOTE

haha tackar! :D Har suttit o läst TL annonser ett halvår nu, men igår fick jag en knäpp o drog till örebro ,slängde pengar på killen o drog!! eller njae ..jag drog upp den på bilen först :tungan ... Det lutar dock åt att jag kommer bygga om hojjen i vinter trots att jag tycker Tillerns originallook är helig och sjukt snygg ,,men vill få ner hastigheten lite så det blir nog en stilren fighter av den.. men vi får se..

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show