Öppet brev till Lelles MC

Jag väntade 6 månader på ett mellanrör till ett slipon, som skulle ha legat med i kartongen och som skulle ha ingått i priset. Men som naturligtvis saknades när man kom hem. Pratade med dom 2-3 ggr/månad. När röret sen äntligen dyker upp så vill dom ha betalt en gång till. Jag orkade inte ens bråka mer utan betalade.

Men på klädavdelningen tycker jag dom är väldigt duktiga och trevliga! Dock handlar jag bara direkt i butiken och bara saker som dom har på hyllan.
 
Last edited:
Tack för tipset, men utvecka gärna varför!

Förutom allt uppenbart, att det kan användas vid bedrägerier osv, så bränner du mer eller mindre alla juridiska broar som exv. skuldebrevslagen ger dig. Det är, för att tala klarspråk, juridiskt självmord.
 
Blev lite förvånad när jag såg denna tråd, finns det folk som fortfarande handlar av
" Pajjaserna från Uppsala " ??? :va

Liknar mer o mer LIDL, stort, rörigt o usel personal ! :D
 
Jag handlade ett par Alpinestar stövlar av dem för ett tag sedan, kom hem med två stycken högerstövlar... Jag som varit och kollat på två stycken hojjar hos dem som jag funderar på, men man bör alltså inte köpa en hoj hos dem, känns läskigt när man läser detta

Dom antog att du va högerfotad :näsblod
 
Om alla slutar handla där så slipper vi dom innan året är slut. Vad är problemet :va
 
Om alla slutar handla där så slipper vi dom innan året är slut. Vad är problemet :va
Folk vill bli lurade, förnedrade och utsatta för allmänt uselt bemötande :va

Mnä, hade med dem att göra får 10år sen eller nåt, men redan då insåg man tillslut att det inte var hållbart.

Nepp, firmorna på landet är trevligare, Mc-kompaniet, MarcussenMC, Verona, Claessons, Nilssons Motor för att nämna några. Släpp stan!
 
Gnäll :tungan

Själv är jag snart inne på 3:e månadens väntan på en packningssats till LC4-motorn. Min lokala ktm-handlare har glömt bort min order 3 ggr, tycker förövrigt att man borde ha sånt i lager, knappast chokerande att sånna går åt när det är samma jävla sats i typ alla av ktms motorer.

Kul missa Juni,Juli & augusti, är ju absolut inte då man vill köra.

Men JAG är inte bitter :D

jag beställde en kedja på mässan för 4,5 år sen, den har inte dykt upp än!
Jävla tomtar. Beställd munstycken, det tog dom 4 veckor att skicka skiten!!!
 
Bra tråd, nu slipper man göra misstaget att handla därifrån.
Verkar ju bara skita sig för allihopa! :näsblod
 
Aldrig handla där igen!!!

Har fått fel grejer flertalet gånger.
Bl a fel drev när äntligen drivpaketet kommer.
Kul? då blev det ännu längre väntan innan man kunde åka.
Köpte ett annat på annat ställe.

Jävla tomtar är det!
Det är helt ommöjligt att komma fram på telefon.
fax o mail likaså.

Så nu slutar alla handla där - med möjligen undantag för när de rear ut grejer.

Handlar bl a på Touringbutiken - trevliga, oftast grejer hemma, ringer upp.
 
Lelles Mc borde heta Lallarnas mc i stället, jävla klåpar firma helt enkelt!

Ja , vad ska man säga . det känns som dom vill väl men det är nått fel på organisationen .. Tex bara en sån sak som att svara i telefonen ..ska det vara omöjligt :confused:
Ja o stackars Ragnar Han får jobba livet ur sig sälja massa ktm mekka Ktm supporta Ktm osv ..

Nä riv ner helaskiten ! Gör om gör rätt :tungan
 
Lelles är värdelösa på postorder. Helt klart. Handlar jag där så blir det över disk så man VET att man får rätt grejor. Sen har jag varit med en polare och köpt hoj hos dom också. Allt flong nytt, kontant etc etc. I samband med det ville min kompis även ha komplett skyddsutrustning och lite annat. Vi fick tjata till oss en rabatt på grejorna utöver hojen som för övrigt var pinsamt liten. Det tyckte jag sög hårt när man handlar så mycket på ett bräde.

Hela affären känns snikig överlag.
 
Lelles är värdelösa på postorder. Helt klart. Handlar jag där så blir det över disk så man VET att man får rätt grejor. Sen har jag varit med en polare och köpt hoj hos dom också. Allt flong nytt, kontant etc etc. I samband med det ville min kompis även ha komplett skyddsutrustning och lite annat. Vi fick tjata till oss en rabatt på grejorna utöver hojen som för övrigt var pinsamt liten. Det tyckte jag sög hårt när man handlar så mycket på ett bräde.

Hela affären känns snikig överlag.

Jag önskar Ragnar kunde öppna upp en egen butik. Har en förhoppning att han då skulle anställa avsevärt mer kompetent folk än vad snåljåpen Lelles gör som mestadels anställer kids svart så mycket det bara går.

If you pay peanuts, you get monkeys!
 
Ja , vad ska man säga . det känns som dom vill väl men det är nått fel på organisationen .. Tex bara en sån sak som att svara i telefonen ..ska det vara omöjligt :confused:
Ja o stackars Ragnar Han får jobba livet ur sig sälja massa ktm mekka Ktm supporta Ktm osv ..

Nä riv ner helaskiten ! Gör om gör rätt :tungan

Jo, Ragnar är ju kanon när man väl får hans intresse, men det kan ju ta sin tid ibland. Fast har vi oss själva att skylla? Tycker inte vi gör annat än snackar klotningar i "våran" tråd :D Ne, se till att anställa en kille till som kan avlasta Ragnar sen är iaf jag nöjd med Lelles. Fast ännu bättre vore om Ragge kunde säga upp sig och starta eget ihop med nån annan KTMguru här i Sthlm :nicka


Vi fick tjata till oss en rabatt på grejorna utöver hojen som för övrigt var pinsamt liten. Det tyckte jag sög hårt när man handlar så mycket på ett bräde.

Varav denna inställning att man aldrig ska betala fullt pris? Står det 9995:- för ett skinnställ så är det ju deras pris. Bli grinig för att man inte får det för 8k jämt känns fel, rabatt ger man som handlare till kunder man gillar, som handlar mycket osv. 15% på listpriset är ingen rättighet! Sen kan man väl tycka att man borde få rabatt när man köper en hoj, men det är fortf. ingen rättighet som vissa verkar se det som.

Oh, BTW, köpte min senaste RX-7 för bättre pris än hos FC Moto, sen fick jag ett extra visir på köpet utan att ens fråga. Heja Kalle! :tummenupp

//H
 
Tjena!
Vi har ingen webshop, därför du saknar pris på delar etc.
men vi säljer självklart orginaldelar till KTM,Kawasaki,Suzuki,Aprila (Honda,yamaha delar får vi också tag i med en viss leveranstid)
Sen har vi alla dom stora leverantörerna som alla andra firmor har!
Att skicka via postorder är inte speciellt komplicerat, så de klarar vi också ;) Även fast vi är inriktade på kunderna i butiken i första hand. :)

Jag har köpt två nya hojar och en hel del utrustning delar från MC-kompaniet, aldrig några problem eller strul med vare sig tillgång till grejer eller garantiåttaganden, jag kommer fortsätta handla där.

Lelles har jag inte tagit i med tång på 7 år.
 
:tummenupp
Så enkelt löser man det problemet!

Jo men ta en närmre titt så ser man att mellan 4-8 personer under en sommar tagit plats på lelles som efterträdare till någon som fått sparken eller fått nog.

Så personal omsättningen är det dom är bäst på!
 
Varav denna inställning att man aldrig ska betala fullt pris? Står det 9995:- för ett skinnställ så är det ju deras pris. Bli grinig för att man inte får det för 8k jämt känns fel, rabatt ger man som handlare till kunder man gillar, som handlar mycket osv. 15% på listpriset är ingen rättighet! Sen kan man väl tycka att man borde få rabatt när man köper en hoj, men det är fortf. ingen rättighet som vissa verkar se det som.

//H

Så är det ju men när man handlar grejor för 100k+ tycker iaf jag att de kan visa lite välvilja. Vem vet, en glad kund generar ju oftast fler tillströmmande kunder. för att ta ett exempel så brukar jag ha runt 30% när jag handlar av en lokal firma i Nyköping. De killarna ska ju också leva och det är en sanslöst mycket mindre firma än Lelles i Aufsala. Kan dom så borde väl Lelles kunna?
 
Lelles har jag tappat förtroendet lite för när det gäller reservdelar.

Ragnar är toppen (Karlströms kallade min hoj hemmabygge och Dirtbike, som för övrigt sålde den ny, sa att modellen inte fanns, men Ragnar hade koll) men han verkar ha för mycket att göra och klädbutiken finns det hyffsade priser i (höst- o vårrea).

Men reservdelsdelen av Lelles har jag haft tur med verkar det som. Bara blivit fel två gånger, men första felet kan nog inte skyllas på Lelles.

Packningssats till moppen kom med en för kort packning, troligtvis inte Lelles' fel.
Beställde en topplockspackning till DT125R -97. Får hem en som det står 88-95 (eller liknande, för tidig modell åtminstone). Den visar sig vara 2,5 gånger så tjock ungefär.
Ringer och säger det. Får svaret i stil med "Nä det ska vara samma men vill du inte ha den kan du lämna in den" fast på ett mindre trevligt sätt. Farsan som jobbade i krokarna då lämnade in den så frågar någon där "Varför köpte du inte den nya här?"
Ja men visst, sist fick jag ju fel, blev idiotförklarad och så påstår ni att det är rätt... :rolleyes:
 
efter att jag köpte mitt mc ställ där tyckte jag servicen var skit bra fick massa hjälp,
men sen skulle vi köpa grejer till tjejen bad om hjälp och fick till svar att de inte hade tid för de var mycke o göra och att vi skulle komma imorgon istället ja tala om läget att vi åkt 16mil enkel resa men de brydde de sig inte om istället hjälpte de någon cross åkare som bara skulle ha någon skyddsväst vi skulle köpa komplett utrsustning:mad: var så jävla arg åker inte dit igen.
 
Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

Back
Top