KTM 690 Smc 2008

Vad tror ni man kan få för en 690 duke som har gått 400 mil?

Varför sälja?

De tappar mycket i början. Prutat kan man nog få en demo-hoj för 76. Din har ju gått mer så ett par tusen under blir det nog. Inte världens bästa tid att sälja och om du vill sälja snabbt nu så får du gå ner mot 70 eller lite under tror jag.

De brukar ju falla 10 loppor bara man tar ut de från handlarn...

Men det är bara vad jag tror...
 
Varför sälja?

De tappar mycket i början. Prutat kan man nog få en demo-hoj för 76. Din har ju gått mer så ett par tusen under blir det nog. Inte världens bästa tid att sälja och om du vill sälja snabbt nu så får du gå ner mot 70 eller lite under tror jag.

De brukar ju falla 10 loppor bara man tar ut de från handlarn...

Men det är bara vad jag tror...


Aha okej, Lika bra o ha kvar den då, Jag funderade på att köpa en Wr250x istället eftersom jag kör strypt och ska göra det i 1 år till!
 
Har en egen byggd bakdel men ännu utan belysning. I denna stad har blåvitt annat för sig. Men belysning ska till.

Hittade även denna på Supermoto-junkie, nån som vet nåt om det är en originaldel?

Förmodligen är det orginal,men bara vild gissning.
Det är usa modellen med annan baklampa och blinkers placerade annorlunda.
Sett på nån forum att de bränner blinkers på löpande band av org burken,ingen smart placering av blinkers så nära avgasburken.
 
Förmodligen är det orginal,men bara vild gissning.
Det är usa modellen med annan baklampa och blinkers placerade annorlunda.
Sett på nån forum att de bränner blinkers på löpande band av org burken,ingen smart placering av blinkers så nära avgasburken.

Nä, de kunde ju ha haft blinkers i kolfiber då... Men snyggare än vårt originalsmäck är det i alla fall.

Har nu testat SMC:n utan locket till luftburken. Vilken skillnad! Kändes som en 660. Vrid från låga varv och framhjulet i luften vid gaspådrag. Men det lät ju lite förstås...

Aha okej, Lika bra o ha kvar den då, Jag funderade på att köpa en Wr250x istället eftersom jag kör strypt och ska göra det i 1 år till!

Ett år går fort. Behåll den!
 
Last edited:
Är det någon som provat att öppna luftburken med orginalsystem?
 
Tjenare Grabbar!! jag går här i bytestankar, Var idag på jontes i Lödde och provade SMC och Enduron. Enduron var mycket piggare, var Acra och öppnad luftburk så det var inte konstigt att det var skillnad på dem. Grejen är att jag inte vet riktigt vilken jag ska välja. Kör mycket asfalt men även en hel del grus ibland. Nån som har kört smc´n med enduro däck hur funkar det, får dem plats. Uppskattar svar snabbt.
lyssna på Anders (kan tänka mig att han försöker sälja enduro modellen), köp en enduro.... har en enduro med MT21/T63 däck på och har inte blivit ifrånåkt av nån SMC. På bana så är det ju klart att SMC regerar men på vanliga kurviga vägar är det föraren som är begränsningen.... du har ju värsta sandlådan där du bor så om du bara tänker köra lite grus sä är det helt klart värt att ta Enduro´n
iofs så kommer du bara att köra grus när du väl provat det med 690´n:yoparty
 
lyssna på Anders (kan tänka mig att han försöker sälja enduro modellen), köp en enduro.... har en enduro med MT21/T63 däck på och har inte blivit ifrånåkt av nån SMC. På bana så är det ju klart att SMC regerar men på vanliga kurviga vägar är det föraren som är begränsningen.... du har ju värsta sandlådan där du bor så om du bara tänker köra lite grus sä är det helt klart värt att ta Enduro´n
iofs så kommer du bara att köra grus när du väl provat det med 690´n:yoparty

Tack för svaret, :tummenupp Frågan e också om man ska vänta tills nästa år, då kommer det en Enduro R med med bättre dämpare och annan lampa fram?? men det spelar kanske ingen roll för en lekmam som en själv. Sen förlorar man kanske ännu mer på att sälja hojen tills nästa år:rolleyes:
 

Bifogat

  • KTM%20690%20Enduro%20R.jpg
    KTM%20690%20Enduro%20R.jpg
    38.7 KB · Visningar: 133
  • 690enduro_03.jpg
    690enduro_03.jpg
    83 KB · Visningar: 104
Last edited:
Nä, de kunde ju ha haft blinkers i kolfiber då... Men snyggare än vårt originalsmäck är det i alla fall.

Har nu testat SMC:n utan locket till luftburken. Vilken skillnad! Kändes som en 660. Vrid från låga varv och framhjulet i luften vid gaspådrag. Men det lät ju lite förstås...



Ett år går fort. Behåll den!

Själv tycker ja att de e' nått av de fulaste ja sett.. E' bara nöjd med min bak på min svarta dröm.. de e' den snyggaste 690n där finns ute änsålänge... :arsele
 
Har varit missnöjd med hur min hoj går, idag provade en annan killes 690 SMC, han lånade min, vi konstaterade att det är ngt galet med min...

Jag kan vrida fullt på 3:an vid 3000 - 3500 RPM och det händer ingenting, då menar jag noll, nästan som att min bluddrar. På topp-varv går den som ett skott. Men hans 690 bara stack iväg i jämförelse vid lägre varv.

Misstänker ngt fel på luft/soppa eller insprut/mappning. Ska reka med en mek imorgon, grrrr. Dock skönt att få det bekräftat så jag vet att det finns mer att hämta.

Jag har helsys, han har slipon plus 15-drev fram, men drevet gör inte skillnaden, känns som min, som sagt, går orent.
 
Har lite de problemet med att den ej går hundra rent. Jag ta mig oxå till en verkstad och be dom kolla på den. Förmodar att en mappning bör göras på den. För att när man byter slip on på dom så blir dom lite konstiga tycker jag. Så var även min husqvarna.
 
Ja, vet en kille som fick mappa om sin 3 gånger innan det blev bra, iofs en 690 SM, men det verkar ju kunna hända.
 
Fler som fått sina displayer bytade eftersom de blivit "dimmiga" eller fått vita fläckar,slöjor?
Hur håller Era nya displayer ?

Tydligen drar KTM en chansning åter och tar vad de har på lager.
Inne på min andra och där börjar dyka upp små vita sjöjor på den med.
Tur nog är det garanti åtgärd att få dem bytade.
 
Fler som fått sina displayer bytade eftersom de blivit "dimmiga" eller fått vita fläckar,slöjor?
Hur håller Era nya displayer ?

Tydligen drar KTM en chansning åter och tar vad de har på lager.
Inne på min andra och där börjar dyka upp små vita sjöjor på den med.
Tur nog är det garanti åtgärd att få dem bytade.

Är det den nya modellen som också gett upp?
Eller är din av gamla sorten?

Min nya håller och inga tendenser till "släpp" eller "slöjor nånstans än iaf.
 
Är det den nya modellen som också gett upp?
Eller är din av gamla sorten?

Min nya håller och inga tendenser till "släpp" eller "slöjor nånstans än iaf.

Nya modellen? Hur ser jag skillnad på om det är nya eller gamla modellen?

Displayen ser ut som den samma som satt på från början när hojen var ny.

Fick bytat hela displayen,ser likadan ut som den gamla.

Och nu börjar där komma små slöjor på den oxå.
 
Nya modellen? Hur ser jag skillnad på om det är nya eller gamla modellen?

Displayen ser ut som den samma som satt på från början när hojen var ny.

Fick bytat hela displayen,ser likadan ut som den gamla.

Och nu börjar där komma små slöjor på den oxå.

Syns på den lilla klisterlapp på undersidan.

Minns inte vad det stod på dem men den nya är även "hot melted"
 
:va misstänker jag fått söndagsex igen då.Har inte själv monterat den,det var verkstaden som fick göra jobbet.
Lätt att plocka av och kika vart klisterlappen sitter?

Har du smc eller enduro?
Nya mätaren är satt som standard till 17" hjulstorlek och måste ändras enligt en lite marig procedur (klippa kablar etc.) annars.

För att se klisterlappen är det nog bara att skruva bort framlampan och lysa med ficklampa under mätaren. Den borde synas då.
 
Nyheter
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Back
Top