TL-tråden - v2 !

TL1000S -00:
260 km/h vid strax över 8500 varv.

Jag misstänker att man kan få den att toppa ungefär samma med neddrevning men då på ett högre varvtal. På så sätt vinner man lite i acc.
Ska fundera på det, men det är ganka gött att puttra fram i 140 på knappa
5k varv. med orginaldrevning.
Min är nerdrevad 5% (+ två kugg bak), men mätaren är kompenserad för det också.
 
Någon som har "maxat" sin hoj i hastighet:
som original?
moddad/trimmad?
skillnader?
årsmodell?
vilken hastighet?
TLS/TLR?

TLR -00, Micron slipon annars orginal, 280 enligt mätaren men då fanns det några hundra varv kvar.

Tänkte byta utväxling i vinter när drivpaketet ska bytas, vad kör ni med för drevning på era tillers?
 
TL 1000S -00 akra helsystem, moddad luftburk, KN-filter, pc II bänkad hos finmekaniska utanför uppsala 123,6 på hjulet

260 på mätaren och fortsatte uppåt utan större tendens att tappa ork fick slå av för vägen började ta slut skulle gärna vilja testa på en flygraka typ barkarby eller så.
Kommer tyvärr inte ihåg vilket varv men runt 8500-9000
 
Tjena alla tl åkare. Tänkte bara säga att jag har en Hugger i Kolfiber till En TLR som knappt är använd till salu. Pma ifall någon är intresserad.
 
TLS 97 (Husqvarna V1000 GT) dog på motorvägen...

Hej TL-gänget!

Man ser en TL1000 då och då här i Stockholm, trevligt att se och höra!! :)

Var ute och körde med mitt TLS 97 bygge och så bara tvärdör den på motorvägen i omkörningsfilen!

Sedan dess:
-Inget livstecken alls på instrumenteringen
-Ingen respons från bränslepump eller startmotor, helt tyst
-Endast lite småklickande ljud från vad jag tror är bränslepump reläet.

Om ni minns tidigare fadäs så är jag ingen fena på el-system :gnissla

-Så har ni några tips vad det kan vara?
-Bästa tillvägagångsätt vid felsökning?

Solen skiner som fan :huvet så jag hoppas komma ut igen snart! Hjälp!

/Marcus
 
Last edited:
kan ju vara bränslepumpen som gett upp tyvärr eftersom den bara dog sådär

men jag antar att du har kollat ALLA säkringar

kolla alla kablar så ingen har lossnat eller glappar
 
Last edited:
Kolla huvudsäkringarna under dynan., prova o vrida styret med ström på, dra i kablar, vrid o bänd o se om strömmen kommer tillbaka nånstans.
 
Kolla huvudsäkringarna, hade samma fel och jag trodde att grannungarna hade varit och lekt med motorcykeln och lyckats fippla igång tändningen så det hade tömt batteriet...

Icke! En huvudsäkring hade gått...
 
YEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEESSSSSSSSSSSSSS!!!!!!!!!!!!!!


Underbar känsla!
Sådär då grabbs tog precis lappen. :yoparty
Ska ut och känna lite på pärlan om några min.
 
Någon som har "maxat" sin hoj i hastighet:
som original?
moddad/trimmad?
skillnader?
årsmodell?
vilken hastighet?
TLS/TLR?






*Får se om någon av dem gamla vanliga ska bajsa ner den här frågan också*

Provade min när jag just hämtat den för att se att den gick som den skulle. Då original med slippisar 290 på mätarn.
 
Nu har jag mailat indysuperbike om ett totalpris på Brake Tech Axis ductile iron skivor med Ferodo belägg till... =P

Nån som har bra rekommendation på kedja? Har nu DID ERV3 (konverterat till 520). Är den fortfarande "the shit" eller har ni nåt annat att rekommendera? Kör ni o-ring eller x-ring?
 
Last edited:
Kolla huvudsäkringarna under dynan., prova o vrida styret med ström på, dra i kablar, vrid o bänd o se om strömmen kommer tillbaka nånstans.

OK, tack alla för nya idéer och tips! Jag har kollat säkringarna men en vända till så vet jag garanterat. Ska vrida och trixa och se om det är glapp eller löst någonstans.

Lite fler funderingar:

-Om startreläet går sönder, stannar en körande motor då?
-Om bränslepumpen går sönder, då borde väl startmotor och instrumentering funka?
-Nu när jag har det där småklickandet från bränslepump reläet så kommer nån ström fram va?
:confused:

Hoppas Ni pallar svara,

/Marcus
 
YEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEESSSSSSSSSSSSSS!!!!!!!!!!!!!!


Underbar känsla!
Sådär då grabbs tog precis lappen. :yoparty
Ska ut och känna lite på pärlan om några min.

tog precis lappen :va e det Ricken du tagit i :arsele

:D


grattis som satan kör så det rycker men inte fortare än gällande hastighets bestämmelse :yoparty

tyvärr så är jag rätt kass på el :huvet


OK, tack alla för nya idéer och tips! Jag har kollat säkringarna men en vända till så vet jag garanterat. Ska vrida och trixa och se om det är glapp eller löst någonstans.

Lite fler funderingar:

-Om startreläet går sönder, stannar en körande motor då?
-Om bränslepumpen går sönder, då borde väl startmotor och instrumentering funka?
-Nu när jag har det där småklickandet från bränslepump reläet så kommer nån ström fram va?
:confused:

Hoppas Ni pallar svara,

/Marcus

Nån som kör 16/40 på sin RRrrr ? Bra, anus?

alla R är anus :arsele

:D har du fått på fälgarna ännu :pannkyss
 
Last edited:
Grattis S Q :tummenupp

Makkan: Jag tror att det mesta går igenom instr, det låter lite knepigt att du hör något där under. Kolla så det inte är en ström kabel som är avskvd o ligger mot gods?

Låter det konstant eller bara en gång när du slagit på tändningen?

Om relät dör så ska väl ändå hojen gå, eller hur Octo?
Man ska ju kunna rull aigång den om man är JÄTTE stark. :)
 
Makkan: Jag tror att det mesta går igenom instr, det låter lite knepigt att du hör något där under. Kolla så det inte är en ström kabel som är avskvd o ligger mot gods?

Låter det konstant eller bara en gång när du slagit på tändningen?

Om relät dör så ska väl ändå hojen gå, eller hur Octo?
Man ska ju kunna rull aigång den om man är JÄTTE stark. :)

Reläet låter garanterat. Håller det i handen så jag vet att ljudet kommer därifrån. Men bara när jag slår på tändningen.

Den går bra utan instrumenteringen vet jag. Jag kör utan men kopplade in den nu för att kolla hur mkt liv jag har i hojen.

-Om bränslepumpen pajar så ska väl startmotorn gå runt ändå?
 
Kolla batteripolerna säger Ronny.
 
Jag hade ett liknande elfel i helgen på min -97 tillis!!
Hämtade ut tillisen efter en genomgång av framgaffeln så
man var ju tvungen att köra av den på lite slingriga vägar
för å känna hur framgaffeln uppförde sig,helt plötsligt i ett
nerlägg börjar skiten hosta spotta som om den fått fnatt!!!!!!!
Stannar till vid kanten den stendör!Lyckas ta mig hem men ibland
misstände/tvärdog den!
väl hemma får den stå en timme går ut vrider på tändningen stendöd
kollar lite elkontakter hittar en del ärgiga stift men inget överdrivet.
Kommer å tänka på en kompis som hade en gixxer som hade problem med
tip-over kontakten,så jag vred på tändningen å knacka lite lätt med en
skruvmejsel på det lilla aset jodå då lös hela jävla tillisen upp som en julgran
jippi jag va på rätt spår!!!!!!
jag rev isär tipovern blockerade spärr-ringen som kortsluter om man lägger cyckeln på sidan å sen funkade tillisen klockrent!
 
Back
Top