R1 och R6-tråden!

Då det börjar bli lite R6-08a ägare här på forumet så ställer jag en direkt fråga till någon eller alla här.

Hur känns hojen vid max pådrag på 2an?
Lättar han eller åtminståne känns lätt i framändan?

Min -05a lättar på 2an och är väldigt lätt på 3an(nästan lyft,väger inget)medans den nya bara drar helt odramatiskt på 2an och uppåt utan att ens kännas lätt i framänden.

Tycker att med effekten som ska finnas så borde det svara lite bättre på 2an trots att utväxlingen är för högre fart då -05an nästan lättar på 3an(högre fart där)
Nu vet jag att chassit är bättre och utväxlingen är gjord för högre hastighet men så odramatisk?

Tycker min känns tam på toppen,drar jämt och rent från 8a och vaknar till vid 10,sen ökar bara hastigheten medans accelerationen är jämn.
Kanske blivit van och det är som det ska men trist om det fattas något.

Så,någon som kan meddela mig hur en annan 6a beter sig på toppen?

Henrik
 
krockadr198kj9.jpg


Vad tror ni?
Värd att laga?
Tanken, motor, bromsar, lampor, stötdämparen bak, och kanske svingen har klarat sig. Nån som har någon idé om vad det skulle kosta att laga.
Eller är det bättre att sälja i delar?

Mathias
 
Vad tror ni?
Värd att laga?
Tanken, motor, bromsar, lampor, stötdämparen bak, och kanske svingen har klarat sig. Nån som har någon idé om vad det skulle kosta att laga.
Eller är det bättre att sälja i delar?

Mathias


värd att laga, det beror på.

betyder hojen mycket för dig ?
lågmilare ?

sam är ramen ok (bortsett från bakramen då)
är gafflar & kronor ok ?
är framhjul ok ?

du får nog räkna 10 lappar för att få ihop den till orginalskick
och då räknar jag lågt.


jag hade sålt den som den står = lättare & snabbare

säljer du den i delar så får du ut mer, men tar nog sin tid & bli av med allt
 
Vad tror ni?
Värd att laga?
Tanken, motor, bromsar, lampor, stötdämparen bak, och kanske svingen har klarat sig. Nån som har någon idé om vad det skulle kosta att laga.
Eller är det bättre att sälja i delar?

Mathias

uj uj uj! Hur lyckades du med det där? Hoppas du inte slog dig själv:gnissla
Ja baserat på det du skriver så verkar ju de vitalaste delarna vara ok.

En begagnad fälg kan du få tag på för någon tusenlapp.
Begagnade kåpor, räkna med ca 500kr per kåpdel. (Ca 3000-5000kr för alla kåporna).

Styrhalvor 1000-1500kr
Bromshandtag 200kr
Kopplingshandtag 80kr

Säg ca 6.000-10.000kr om du fixar det själv med begagnade delar.
Ca 20.000-30.000:- om du köper nytt.

Väg det mot vad du skulle kunna få om du säljer den som ett street-fighterobjekt eller banhojsobjekt.

Eller köp kraschkåpor & lacka i någon kool färg. Eller varför inte färdiglackade Hong-Kong kåpor?

Men snälla, gör ingen street-fighter av den!!!
 
Vad tror ni?
Värd att laga?
Tanken, motor, bromsar, lampor, stötdämparen bak, och kanske svingen har klarat sig. Nån som har någon idé om vad det skulle kosta att laga.
Eller är det bättre att sälja i delar?

Mathias

Usch det där såg inge vidare ut hoppas det gick bra för dig

MVH/Micke
 
ca 4000mil på motorn, kändes som den var välskött. Behöver ju en ny ram, bakramen ramla av när man böjde lite på den. Funderar på att köpa en ram på nån mcskrot, men det bästa skulle ju vara om man komöver nån med skuren motor för ett bra pris. Då har man ju alla smådetaljer som lätt blir dyrt annars.

En dikeskörning och en tur till akuten, klarade mig med lite blåmärken.
 
Då det börjar bli lite R6-08a ägare här på forumet så ställer jag en direkt fråga till någon eller alla här.

Hur känns hojen vid max pådrag på 2an?
Lättar han eller åtminståne känns lätt i framändan?

Min -05a lättar på 2an och är väldigt lätt på 3an(nästan lyft,väger inget)medans den nya bara drar helt odramatiskt på 2an och uppåt utan att ens kännas lätt i framänden.

Tycker att med effekten som ska finnas så borde det svara lite bättre på 2an trots att utväxlingen är för högre fart då -05an nästan lättar på 3an(högre fart där)
Nu vet jag att chassit är bättre och utväxlingen är gjord för högre hastighet men så odramatisk?

Tycker min känns tam på toppen,drar jämt och rent från 8a och vaknar till vid 10,sen ökar bara hastigheten medans accelerationen är jämn.
Kanske blivit van och det är som det ska men trist om det fattas något.

Så,någon som kan meddela mig hur en annan 6a beter sig på toppen?

Henrik

Min är likadan.... går inte ens upp på 1an om man lutar sig framåt lite.... men går ändå hyffsat fort upp till 270 men sen vill den inte mer alls.... dom 3 första dagarna jag hade den tyckte jag den gick så in i men nu känns den som du säger tam.... men tittar man på hastighetsmätaren flyttar den på sig som vanligt...

Då va man hemma med nyförvärvet.
flångans ny R6 08 hämtades idag på Lillemans i Lund

Grattis Daniel sen nu till att komma upp hit så ska vi ut o köra lite =)
 
Last edited:
Då det börjar bli lite R6-08a ägare här på forumet så ställer jag en direkt fråga till någon eller alla här.

Hur känns hojen vid max pådrag på 2an?
Lättar han eller åtminståne känns lätt i framändan?

Min -05a lättar på 2an och är väldigt lätt på 3an(nästan lyft,väger inget)medans den nya bara drar helt odramatiskt på 2an och uppåt utan att ens kännas lätt i framänden.

Tycker att med effekten som ska finnas så borde det svara lite bättre på 2an trots att utväxlingen är för högre fart då -05an nästan lättar på 3an(högre fart där)
Nu vet jag att chassit är bättre och utväxlingen är gjord för högre hastighet men så odramatisk?

Tycker min känns tam på toppen,drar jämt och rent från 8a och vaknar till vid 10,sen ökar bara hastigheten medans accelerationen är jämn.
Kanske blivit van och det är som det ska men trist om det fattas något.

Så,någon som kan meddela mig hur en annan 6a beter sig på toppen?

Henrik

Precis som du skriver, min agerar likadant på tvåan känns väl ändå någorlunda lätt. Effektpuckeln kommer vid runt tio till att dra och öka ända till varvstoppet =) Att du upplever så stor skillnad har nog med utväxlingen att göra, på med ett 520kit det borde göra underverk.
 
ca 4000mil på motorn, kändes som den var välskött. Behöver ju en ny ram, bakramen ramla av när man böjde lite på den. Funderar på att köpa en ram på nån mcskrot, men det bästa skulle ju vara om man komöver nån med skuren motor för ett bra pris. Då har man ju alla smådetaljer som lätt blir dyrt annars.

En dikeskörning och en tur till akuten, klarade mig med lite blåmärken.

Sälj den till mig?
 
äntligen köpt ett slipon till min r6-03,
hurric blev det, grymt ljud men baktänder som fan. inbillar mig att den går sämre vet inte om det är så eller bara inbillning om sagt.. nån som har nån ide? eller erfarnhet?
 
Har du powercommander?

I såna fall så kan du ladda ner en mapp via nätet och sedan föra över den via usb till pcn.

nej har ingen sån, men tänkt skaffa.. det jag inte är med på är hur får man över det till hojen? hittade heller ingen hemsida till hurric, får höra med återförsäljaren..
 
Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Back
Top