Dina bästa svordomar!?

oj, kom ju på en till som är riktigt fin, "pissfitta!" Men det är bara om man verkligen vill vara äcklig och elak på en och samma gång, vanligtvis är jag bara det vid separata tillfällen.

Jag svär både på svenska och engelska eftersom jag bodde på Irland förrut. Det är fan så mycket roligare att svära där..dom har alla möjliga kombinationer av Fuck (som fö är mitt favorit ord men det måste uttalas med irländsk dialekt :P). Mest svär jag i trafiken och för mig själv eller om jag berättar historier för polare. Jag går inte fram till folk och svär åt dom om jag är arg (lillebror är undantaget).

Älskar att svära..har försökt förklara detta för min förskräckta mor som inte vill höra på det örat alls. Det är skönt att svära :) glad att se att flera tjejer svär :) annars brukar jag känna mig som en utomjording när mina pryda tjejkompisar tittar storögt på mig när jag hasplar ur mig färgglada termer.

Favoriter:

Fuckin' wanker/tosser
Cock snot
Geebag (betyder..typ..fitthög..eller nått hehehe)
Arsewipe
Bastardin' fuck
Horunge
Fitta
Jävla ålbete (haha)
och många andra mindre vackra saker

Kapten Haddock är en stor förebild :) http://www.sallander.nu/tintin/text/svor.html

Last edited:
Men alltså, är det bara jag som tycker det är lite menlöst att bara vräka ur sig långa haranger av könsord i olika former?
Jag skulle nog inte ta åt mig särskilt mycket om nån vrålade, "din jävla kukfitta, dra helvet". Men det kanske bara är jag.

Det ska ju vara härliga, äkta förolämpningar mot personen ifråga som skall skjutas av när man är sådär riktigt, helvetiskt förbannad som man kan bli ibland.

Själv är jag helt kass på att svära, ja förutom massa långa könsord i olika komponationer, det kan ju dom flesta.

Nåvål, kukjävel!

Jag svär förjävla mycket. Tycker själv att det låter ointelligent att dryga ut vartannat ord med en svordom så jag försöker skärpa mej - med varierande resultat dock.
Vet däremot inte om jag har någon direkt favorit... Jag sliter nog flitigt på det mesta som brukar kallas svordomar och fula ord.
Däremot försöker jag undvika att sätta könsord i negativa sammanhang mest för att jag faktiskt inte tycker att könet (ffa det manliga!) är något negativt!!
:tungan

Men alltså, är det bara jag som tycker det är lite menlöst att bara vräka ur sig långa haranger av könsord i olika former?
Jag skulle nog inte ta åt mig särskilt mycket om nån vrålade, "din jävla kukfitta, dra helvet". Men det kanske bara är jag.

Själv är jag helt kass på att svära,

Vaffan...försöker du framstå som någon jävla svärmorsdröm eller...jävla snorunge!!?? :fatta!

:pannkyss skojar såklart!!

Svär aldrig, men när jag blir hel rasande tar jag till det värsta av det värsta. Nåt som innehåller orden politiker eller länsstyrelsen.

För att citera en bonde i från "Skäve". "Ja Länsstyrelsen är ett svärord i hela Skäve".

"Knulla lik" tycker jag funkar bra. Ligger bra i munnen, chockerar och är lätt att göra varianter på som svordomar bör vara. "Knulla smutsiga lik", "Knulla utvecklingsstörda lik" etc etc. Ju argare man är desto mer kan man lägga till i frasen. Hett tips.

Hmmm, okej.:va Något liknande skulle jag aldrig kunna säga högt bland folk hur arg jag än är.

Tycker effekten av svordommar är väldigt situationsberopende.

Höll på garva läppen av mig när en polare med likgiltigt tonfall yttrade orden:
- "Håll tyst nu din djävla bajspadda!"
..åt en hysterisk, överviktig kärring som gnällde för att vi skejtat på stan...

Behöver ju inte vara riktat till nån person. Jag svär mest när saker inte går som jag vill. Svär jag åt en person så blir det kortare och enklare saker typ "dumjävel" eller nåt sånt.

Det beror på hur man ser det...klockan ringde 05:10 o då jag gick upp och sprang. Men det var helt frivilligt och inte särskilt hårt. :tungan

Och även om ni inte gillar att svära...så svär ni väl åtminstone vid nåt tillfälle... eller? :va

Ja jo..
Gick iof inte upp förrns 1/2 6 ( och sprang oxå)
men din "Topic" , tiden på dygnet (och lite Sherlock H gener) fick mig att undra om Hojen hadde gett f-n i å starta , nån bilist j---l stog ivägen ,lr om kaffeautomat He---e hadde strejkat (nee jag svär Inte :rolleyes: )
Så att dessa, Dina Kraftutryck tatt slut, och du behövde påfyllning.

Annars e jag ganska timid ( läs mesig) och kommer inte upp i varv förrns 15 tiden på dan. OM inte just nått elakartat inträffar innan.

Men Ilska är svårt och kraftuttryck är nog en bra pysventil så att man inte samlar på sig ett "par kilo ilska" för att sen explodera för att nån ställer en dum fråga

Själv är jag nog den typen som oftast hinner sansa mig, och försöker fråga mig själv om det hjälper och svära lr ens bli förbannad! (Dock inte alltid)

Obs glömde nästan utrycket "DRA HELVETE!" som infördes på ett jobb där BiTurbo (tm) for omkring ,men det utrycket används mer som : en hälsningsfras på morgonen i likhet med "hur mår du?" lr " ska vi mötas?" Lr "Det var som f-n!"
DVs det har blivit ett universal utryck bra till stort sett allt!
även sen BiTurbo (tm)slutat på denna arbetsplats.

FOTNOT
utrycket är INTE: "DRA ÅT HELVETE!" som är ett mer personligt påhopp lr önskan kanske!

Last edited:
Vaffan...försöker du framstå som någon jävla svärmorsdröm eller...jävla snorunge!!?? :fatta!

:pannkyss skojar såklart!!!

Men jag är ju det! :rodnar

Nej, men ni får inte misstro mig nu.
Självklart svär även jag så inni helvete emellanåt, min poäng var det det tar så mycket hårdare och har bättre effekt om man lyckas förudmjuka personen man är förbannad på. :cdevil

Behöver ju inte vara riktat till nån person. Jag svär mest när saker inte går som jag vill. Svär jag åt en person så blir det kortare och enklare saker typ "dumjävel" eller nåt sånt.

Nej såklart inte, men en ännu menlösare sak är ju att bli förbannad på döda ting. :hihi

Men det är jag därmot kung på! Vet inte hur många gånger jag har varit på väg att använda datorn hemma som bojsänke i närmaste sjö.
Eller när det är nåt jävla fel på bilhelvetet som man inte kommer på vad det är.
När liksom det logiskt sett ska fungera, men gör det inte. Då jewlar, I´ll tell ya! :mad:

Tycker effekten av svordommar är väldigt situationsberopende.

Höll på garva läppen av mig när en polare med likgiltigt tonfall yttrade orden:
- "Håll tyst nu din djävla bajspadda!"
..åt en hysterisk, överviktig kärring som gnällde för att vi skejtat på stan...

Välkommen in i WT tråden. :hihi

Last edited:

Det ska ju vara härliga, äkta förolämpningar mot personen ifråga som skall skjutas av när man är sådär riktigt, helvetiskt förbannad som man kan bli ibland.

Själv är jag helt kass på att svära, ja förutom massa långa könsord i olika komponationer, det kan ju dom flesta.

Nåvål, kukjävel!

Du är inte ensam. Jag tycker mest att det är tråkigt och störande när någon slänger ur sig långa äcklande meningar om könet.

Min aggresivitet och medkänsla kan simpelt innefattas i ett enda ord och en handling.

Ärkenöt. Slår sedan till ärkenöten på käften. Den ultimata förolämpningen.

Sedan har vi ju några till: Laxodlare, hästarsle, sosse, döskalle, komunist, nazistparkering (används mot personer med, men i huvudsak mot saker som ser ut att vilja attackera en.), Murbräcka, pungdjur, amöba, skitansikte, är det som oftast förekommer i min kompiskrets.

/shoebürg, en sån vits till och du förvandlas till Arne Hägerfors!!

Bästa svordomen all time är ändå den rödhårige snubben i "A knights tale" när de möter de nakne snubben på vägen i början av filmen. När han förklarar vad som händer ifall nakensnubben skulle avslöja deras hemlighet:
"There will be pain....*lång paus med gestikuleringar, stryptag i luften, letande av ord*....lots and lots of pain."
:D

Glömde Försäkringskassetant (passar på osmidiga personer) och arbetsförmedlare (passar bra på sånna som inte gör ett skit)

Vad är det med SH kvinnor och omfattande bruk av invektiv.....

Den Sh chey jag umgåtts med använde fitta i tid och otid något som resulterade i att jag började nyttja ordet i avsevärd omfattning. Dessbättre är hon ersatt med en språkvetare så nu blir det arga ögat om man tabbar sig.....

Fubbick, Ålarens

Ålarens måste vara det bästa skånska uttrycket alla kategorier. Ditt djävla ålarens passar utmärkt när misshagliga personer skall avhysas.

Last edited:
Kuk, kort o gott. Finns oändliga möjligheter till variation.

Nyheter
Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år