Yamaha FZ-tråden

K.L

Bybo
Gick med
20 Jan 2006
Ort
Markitta
Hoj
GSX-R1000 -09, XT660Z -08
Vaknade för en stund sen å tittade ut... På marken ligger SNÖ!!! ca 5cm som täcker gräsmattor och hus/biltak...:mad:
 

Dr. Evil

Ny medlem
Gick med
15 May 2008
Ort
uppsala
Hoj
Yamaha FZ1-N -06
Svarar på mitt egna inlägg.
Det är spärrar på originalkablagets båda sidor och endast på en sida på Powercommanderns kablage. De kom loss med lite blodiga knogar och fingertoppar.
Nice. Du måste rappartera om hur det blev när du monterat commandern:D
 

mencken

Laddtrycksberoende!
Gick med
16 Aug 2004
Ort
Brok Prestorp
Hoj
Yamaha R1 Turbo -01 / KTM 690 SMC -09/ Fantic 303 Trial -87
Nu är man ute ur matchen... Sålde min FZ1-N -06 i måndags o köpte en orange Superduke igår! Beklagar sveket men nu finns det ett billigt slipon till den som är sugen i alla fall. GPR GPE, passar både N/S -06 o nyare... Ring eller skicka skambud per sms på 0739-414229!

MVH Andreas
 

Bifogat

  • gpr.jpg
    gpr.jpg
    82 KB · Visningar: 133

cage

Carpe diem !!
Gick med
25 Jul 2006
Ort
Sandviken
Hoj
KTM 1190 Adv R
Jaha, skall försöka sammanfatta mina första 200 mil med FZ1:an...:)

Det tog ett par 10-tal mil innan jag kom överrens med sittställningen och hittade dragläget osv.......
Tog det "ganska lungt" upp till 1:a service MEN var sen på Sporthojskurs på Gelleråsen :yoparty ... Satan va´kul att få testa på hojen under säkra förhållanden. Tempot ökade och hojen gick bergsäkert. Fick sen chansen att åka som passagerare på min hoj då en av instruktörerna körde..
Får ni chansen: PROVA.... Han kunde verkligen köra och flyttade fegranden på däcket ett steg närmare kanten...

Jag tycker dock att motorn går lite ojämt på jämn gas 4-6000 varv... Skall ta ett snack med verksta´n...

Nu åker Yoshi slip-on på i helgen och även magkåpan från PowerBronze. Letar oxå efter en snygg skylthållare för att ersätta älgläppen där bak..

ABS bromsarna är kanon:yoparty :yoparty . Bara att nypa i och jag har nu fullt förtroende för dem...

Syns på vägarna..

//cage
 

kowal

back on track
Gick med
3 Oct 2004
Ort
Lund
Hoj
Yamaha FZ 600
service fz600 -88

Tjena, är det någon som vet vad serviceintervallerna är på min gamla fz600 från 88? Jag köpte den nyligen, går fint o så men jag lite nyfiken när jag måste byta olja,tändstift osv. Den har gått 4k mil jämnt.

Tack för svar

ps.jag har ingen servicebok,inga dokument alls....
Jag har lagt upp en bild på henne i garaget.. Väldigt fin och billig att försäkra, endast 1.6k hel/hel... Perfekt för en student som mig.
 
Last edited:

moto4all

all4moto
Gick med
16 Sep 2007
Ort
vid havet
Hoj
hojlös
Har nu tröttnat på effekten i min s2:a och undrar om det finns några rejäla uppgraderingar eller kanske rakt av montera en r1 motor?

Känt på lite på fz1:n men kommer inte överrens, men ska in iaf och ta en runda å se om man kan komma överens med den
 

Movie

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2007
Ort
Nacka
Hoj
Street Triple R -09
Någon som vet vart man hittar batteri som passar fz6n -04 tror det är samma mått som de nya modellerna.. Mitt är stendött volten går ner snabbare än snabbt och orkar springa igång skiten :) 1500kr kostar det från Yamaha lite saftigt pris. Biltema har inte dom måtten.

150mm X 69mm X 130mm L/B/H
 
Last edited:

carleson

Gillar kurvor
Gick med
7 Mar 2006
Ort
Småland
Hoj
Fazer 1000, R1 ?
Tjena, är det någon som vet vad serviceintervallerna är på min gamla fz600 från 88? Jag köpte den nyligen, går fint o så men jag lite nyfiken när jag måste byta olja,tändstift osv. Den har gått 4k mil jämnt.

Tack för svar

ps.jag har ingen servicebok,inga dokument alls....
Jag har lagt upp en bild på henne i garaget.. Väldigt fin och billig att försäkra, endast 1.6k hel/hel... Perfekt för en student som mig.

Tjena. Fin hoj, väldans mycket hojskoj för de slantarna där :) . Är det den luftkylda motorn du har?
Om du inte har ngn dokumentation och inte vet när den servades senast, kanske du skulle göra en helservice på den.

Jag köpte för några år sedan en XJ600 i liknande situation och lämnade in den för "motorservice". Kostade några papp, för jag kunde inte meka så bra själv då, men motorn gick sedan som en symaskin och jag visste att allt var ok.
Om du har den luftkylda så är det ju samma motor som XJ:n. :tummenupp
 

Movie

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2007
Ort
Nacka
Hoj
Street Triple R -09
Inget nytt batteri men det gammla börja fungera igen...
Någon som vet hur man ändrar klockan?? Den visar några timmar fel nu iom man ryckt batteriet..

Edit: Google är min vän. Hittade hur man skulle göra.
 
Last edited:

druid

CLASSIFIED
Gick med
19 May 2005
Ort
08
Hoj
Ducati 916 -98, Ducati 899 Panigale -14
Inget nytt batteri men det gammla börja fungera igen...
Någon som vet hur man ändrar klockan?? Den visar några timmar fel nu iom man ryckt batteriet..

Edit: Google är min vän. Hittade hur man skulle göra.

Tanka ner servicemanualen som du finner i en länk tidigare i tråden så har
du tillgång till mer än allt när det gäller dessa hojar... (ok nästan iallafall)
 

PuttePK

Ny medlem
Gick med
24 May 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Daytona 675
Fz6 Åkare !

Tanka ner servicemanualen som du finner i en länk tidigare i tråden så har
du tillgång till mer än allt när det gäller dessa hojar... (ok nästan iallafall)

Hej på er alla ! Lite dåligt med uppslutningen vad de gäller oss på FZ6 Yammor vi måste få igång någon träff någon kväll denna somma ! yp ett gäng med åkning ut till Waxholm t.x.p eller förslag till andra aktiviteter......givetvis kan väl alla som vill hänga på med de vore roligt å gämföra våra skapelser med varandra Typ extrautrusning och andra tipps man kan få från varanndra :) :tummenupp :D

Tat lungt där ute :tuttar
PuttePk
FZ6-S Svart med lite lull lull:D
 

druid

CLASSIFIED
Gick med
19 May 2005
Ort
08
Hoj
Ducati 916 -98, Ducati 899 Panigale -14
Hej på er alla ! Lite dåligt med uppslutningen vad de gäller oss på FZ6 Yammor vi måste få igång någon träff någon kväll denna somma ! yp ett gäng med åkning ut till Waxholm t.x.p eller förslag till andra aktiviteter......givetvis kan väl alla som vill hänga på med de vore roligt å gämföra våra skapelser med varandra Typ extrautrusning och andra tipps man kan få från varanndra :) :tummenupp :D

Tat lungt där ute :tuttar
PuttePk
FZ6-S Svart med lite lull lull:D

Verkligen!
Nu verkar det ju också som vädret håller på att "reka" till sig igen.
Om det blir en FZ6 körning så är det lika bra att jag redan nu kolla med er
andra om det är ok att tjejen hänger med fast hon åker Ducati?

(*hehe* Kom på att det kanske är det lättaste sättet att känna igen mig,
först en moddad fz6-s och sedan ett ducati monster 696 efter...)
 

PuttePK

Ny medlem
Gick med
24 May 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Daytona 675
Verkligen!
Nu verkar det ju också som vädret håller på att "reka" till sig igen.
Om det blir en FZ6 körning så är det lika bra att jag redan nu kolla med er
andra om det är ok att tjejen hänger med fast hon åker Ducati?

(*hehe* Kom på att det kanske är det lättaste sättet att känna igen mig,
först en moddad fz6-s och sedan ett ducati monster 696 efter...)

Låter bra ! Självklart är alla välkommna ! De vor bara kul å burna runt med några lika sinnade å snacka lite skit över en fika.....kan ju sikta på Lördag kanske ?

hör av er så får vi se hur många vi blir :)

:) :D
 

druid

CLASSIFIED
Gick med
19 May 2005
Ort
08
Hoj
Ducati 916 -98, Ducati 899 Panigale -14
Hmm smhi lovar regn på lördag...
 

Geten

"JesperN"
Gick med
8 Feb 2004
Ort
Tomelilla
Hoj
Triumph
Verkligen!
Nu verkar det ju också som vädret håller på att "reka" till sig igen.
Om det blir en FZ6 körning så är det lika bra att jag redan nu kolla med er
andra om det är ok att tjejen hänger med fast hon åker Ducati?

(*hehe* Kom på att det kanske är det lättaste sättet att känna igen mig,
först en moddad fz6-s och sedan ett ducati monster 696 efter...)

Har du testat duccen? Hur är den isf jämfört med fz6:an? Nämligen inne på att byta till v-twin och var och tittade på 696:an igår. Fastnade för den direkt.
 

druid

CLASSIFIED
Gick med
19 May 2005
Ort
08
Hoj
Ducati 916 -98, Ducati 899 Panigale -14
Har du testat duccen? Hur är den isf jämfört med fz6:an? Nämligen inne på att byta till v-twin och var och tittade på 696:an igår. Fastnade för den direkt.

Den är skitmysig att köra. Rappare att svänga med än t ex gamla monstret.
Motorn blir mer påtaglig vid låga varv dvs man känner nästan varje kolvslag
jämfört med våra hojar. Knuffen från lågvarv är också bättre än fz6:an medan
den hysteriska knuffen som vi har inte finns. Eftersom hojen ännu är under
inkörning så är det lite svårt att säga mer.

Körde bulten fram och tillbaka med den en gång bara och sedan dess så har
det kommit på andra pipor.

Tipset är väl att du ska prova eftersom känslan är så annorlunda jämfört med
våra hojar att det blir lite av tycke och smak om man gillar dom.
 

Sumet

Ny medlem
Gick med
3 Mar 2008
Ort
Stockholm
Hoj
fz6-06, Honda Ntv 91, ducati 748 -00
Låter bra ! Självklart är alla välkommna ! De vor bara kul å burna runt med några lika sinnade å snacka lite skit över en fika.....kan ju sikta på Lördag kanske ?

hör av er så får vi se hur många vi blir :)

:) :D

Hej! Skulle gärna haka på på lördag, men kan bli lite ont om tid. Verkar inte rulla så värst många FZ6:eek:r runt globen där jag bor, så det vore kul att se några fler.

Såg att du moddat lite, vad gav det i effekt? Snackade med en kille som kör med Akrapovic och pcIII och bänkat den med 8hp+ som slutresultat och mkt rappare gas svar och jämnare gång

/daniel
 

PuttePK

Ny medlem
Gick med
24 May 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Daytona 675
Modd

:yoparty
Hej! Skulle gärna haka på på lördag, men kan bli lite ont om tid. Verkar inte rulla så värst många FZ6:eek:r runt globen där jag bor, så det vore kul att se några fler.

Såg att du moddat lite, vad gav det i effekt? Snackade med en kille som kör med Akrapovic och pcIII och bänkat den med 8hp+ som slutresultat och mkt rappare gas svar och jämnare gång

/daniel

Tjenare daniel ! De stämmer nytt helsuystem från Leo Vince och P-Commander och rätt mappad ! Så från 78 hk till 100 hk så de går inte att gämföra med hur den var orginal, sjukt mycke rappare och kanon på Bana.

Jag vi får väl se till å fixa en tur å se hur många vi får ihoppa de vore trevligt hör av dej så tittar vi på en dag ?:D

Tat lungt
PuttePk
 

Sumet

Ny medlem
Gick med
3 Mar 2008
Ort
Stockholm
Hoj
fz6-06, Honda Ntv 91, ducati 748 -00
:yoparty

Tjenare daniel ! De stämmer nytt helsuystem från Leo Vince och P-Commander och rätt mappad ! Så från 78 hk till 100 hk så de går inte att gämföra med hur den var orginal, sjukt mycke rappare och kanon på Bana.

Jag vi får väl se till å fixa en tur å se hur många vi får ihoppa de vore trevligt hör av dej så tittar vi på en dag ?:D

Tat lungt
PuttePk

Hej Putte! NU blir man lite sugen på att köpa en PCIII och bänka den. Själv pruttar man omkring med ett akrapovic slip on på den "stora" motorn.
 

KimL

Beware
Gick med
30 Mar 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Yamaha R7, 2022
:yoparty

Tjenare daniel ! De stämmer nytt helsuystem från Leo Vince och P-Commander och rätt mappad ! Så från 78 hk till 100 hk så de går inte att gämföra med hur den var orginal, sjukt mycke rappare och kanon på Bana.

Jag vi får väl se till å fixa en tur å se hur många vi får ihoppa de vore trevligt hör av dej så tittar vi på en dag ?:D

Tat lungt
PuttePk

Hej PuttePK!

En liten undran, det är inte så att du fått strypningen på gasen bort plockad också? För bara det gör ju att du får originaleffekten på 98hk? En liten tanke bara, eller ditt gasstopp är fortfarande kvar så att du bara kan vrida gasen ca ett kvarts varv?

MVH
Kim
 
Nyheter
Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Top