R1 och R6-tråden!

snygg blev din också..:tummenupp .....ser av bilderna att dömma så missade du inte santander uppe på tanken och att du fick dina röda ränder rätt på tanken...
Min Främre blev lite fel men det får duga.
View attachment 239236

View attachment 239237

View attachment 239238


Tackar! Jag detaljgranskade en massa bilder på Hagas hoj innan jag monterade. Det svåraste var nog att få till de vita bågarna på sidokåporna, just att få dem lika på bägge sidorna.:näsblod Dragobike gjorde det hela inte så lätt heller genom att vissa dekaler var större än på orginalet & vissa mindre.

Dock återstår det att montera nummerbottnarna fram & bak + #41 dekalerna.
Måste även montera de andra fälgarna med vita fälgstipes....:)

Vi får se till att träffas någonstans i sommar så vi kan kika på varandras hojar!

Btw så fotade Tobias från tidningen Bike hojen på Gotland Ring så vi får se om den dyker upp i nästa nummer:)
 
Tackar! Jag detaljgranskade en massa bilder på Hagas hoj innan jag monterade. Det svåraste var nog att få till de vita bågarna på sidokåporna, just att få dem lika på bägge sidorna.:näsblod Dragobike gjorde det hela inte så lätt heller genom att vissa dekaler var större än på orginalet & vissa mindre.

Dock återstår det att montera nummerbottnarna fram & bak + #41 dekalerna.
Måste även montera de andra fälgarna med vita fälgstipes....:)

Vi får se till att träffas någonstans i sommar så vi kan kika på varandras hojar!

Btw så fotade Tobias från tidningen Bike hojen på Gotland Ring så vi får se om den dyker upp i nästa nummer:)
Jag kunde inte använda klistermärket fram eller bak för nummerbotten för nr 41...
Jag hade dessa bara som mall så jag kunde lacka det vitt istället.
Nästa problem som jag har är att jag har ett förhöjt kåpglas fram så det blir fruktansvärda väck på 41 om jag skall ha rätt storlek.
Nu använder jag lite för små 41 och det går bra fram!.
 
Hallå alla Yamaha ägare!
Jag har letat lite på forumet men inte hittat vad jag söker.
Skulle någon med en service bok till en R1 98-99 eller 00-01 kunna tala om för mig vid vilka miltal servicerna ska göras?
Skulle hjälpa en del när man kollar annonser :tummenupp
 
Hallå alla Yamaha ägare!
Jag har letat lite på forumet men inte hittat vad jag söker.
Skulle någon med en service bok till en R1 98-99 eller 00-01 kunna tala om för mig vid vilka miltal servicerna ska göras?
Skulle hjälpa en del när man kollar annonser :tummenupp

98-01 var 600:e mil (Förgasare)
02-08 var 1000:e mil (Insprutning)

Jag kunde inte använda klistermärket fram eller bak för nummerbotten för nr 41...
Jag hade dessa bara som mall så jag kunde lacka det vitt istället.
Nästa problem som jag har är att jag har ett förhöjt kåpglas fram så det blir fruktansvärda väck på 41 om jag skall ha rätt storlek.
Nu använder jag lite för små 41 och det går bra fram!.

Ok, tack för infon! Hur ska jag nu göra då?:va
Har inte beställt nummerbottnarna ännu så jag kanske ska strunta i det?

Däremot så har jag vart på ett tryckeri här i stan & fixat vit folie som är formbar, tänkte jag skulle försöka skära till nummerbottnar utav det.:näsblod
 
Last edited:
Tack så mycket X-up! Mycket snygg hoj du har med föressten!
Är det var 4:e service det är ventilkoll på 98-01 då? d.v.s. första vid 2400 andra vid 4800 o.s.v... ?
 
Fjädring

Tjena alla Glada !!

Jag köpte en R1 -03 för några veckor sedan nu vill jag justera fjädringen på den jag tycker den känns jävligt svampig både fram o bak, Svassar jävligt illa på slangen =) jag undrar om det finns nån tabell efter vikt hur man ska ställa in allt. Jag väger ca 88 kg om någon har nån inställning kring den vikten vore jag tacksam.
 
2:an håller på att ge upp!

Vid kraftigare gaspådrag (6-8000rpm) på 2:ans växel kuggar den över ett snäpp :näsblod
Dessutom är det svårt att få i 2:an vid lite högre varv, hamnar för det mesta på friläge.

Kan man göra något? Dvs ta isär och undercutta eller liknande?
Eller är det bara att köra så länge man står ut och sedan byta drev?
 
Tjena alla Glada !!

Jag köpte en R1 -03 för några veckor sedan nu vill jag justera fjädringen på den jag tycker den känns jävligt svampig både fram o bak, Svassar jävligt illa på slangen =) jag undrar om det finns nån tabell efter vikt hur man ska ställa in allt. Jag väger ca 88 kg om någon har nån inställning kring den vikten vore jag tacksam.

Kolla in X-up signatur, där har du användarhanböcker som är kanon, ladda ner och läs på. Orginal settup är för ca 70kg förare om jag inte minns helt fel, så om du vill kan du bara öka ett eller två snäpp på fjäderförspänningen bak och ett eller noll fram.

Vid kraftigare gaspådrag (6-8000rpm) på 2:ans växel kuggar den över ett snäpp :näsblod
Dessutom är det svårt att få i 2:an vid lite högre varv, hamnar för det mesta på friläge.

Kan man göra något? Dvs ta isär och undercutta eller liknande?
Eller är det bara att köra så länge man står ut och sedan byta drev?

Kör du med det kan du knäcka eller stuka gafflarna i lådan. När tvåans drev släpper från sexans pressas det ut mot gaffeln som skjuter in dreven i varandra vid växling. Fixa innan det blir det mycket mer å fixa.
Om det inte är mycket slitet och sexans drev ser ok ut räcker det med att undrecutta, annars byt.
Ska du köra med det så undvik kraftigt gaspådrag på tvåan.
 
Last edited:
Nu har det äntligen blivit lite mer åkning på nya hojjen! även beställt drivpaket! blev 15/51 tillslut! köpt svart vindruta och ska även beställa ett Gytr carbon slip-on. vilka service intervaller är det på -06:an? hojen har gått 2750 mil.. undrar lite när nästa service är och vilken det är. stor, liten?

några bilder på nytvättad pärla =D





 
Kolla in X-up signatur, där har du användarhanböcker som är kanon, ladda ner och läs på. Orginal settup är för ca 70kg förare om jag inte minns helt fel, så om du vill kan du bara öka ett eller två snäpp på fjäderförspänningen bak och ett eller noll fram..


Tack för hjälpen ska testa ställa in :)
om 1 steg blir för lite o 2 för mycket är det compression då som man finjusterar på så den blir lite hårdare eller är det på både compression o rebound nån som vet nån bra sida som kan beskriva vad allt gör :confused:
 
Tack för hjälpen ska testa ställa in :)
om 1 steg blir för lite o 2 för mycket är det compression då som man finjusterar på så den blir lite hårdare eller är det på både compression o rebound nån som vet nån bra sida som kan beskriva vad allt gör :confused:

Har du kollat på Swedies fjädringsguide?

http://www.sporthoj.com/galleri/?do=visabild&id=62000

vilka service intervaller är det på -06:an? hojen har gått 2750 mil.. undrar lite när nästa service är och vilken det är. stor, liten?


Fin! Du har 1000 mils intervall på servicen. Den första vid 1000 mil är en så kallad mellanservice, vid 2000 lite större, 3000 mellanservice osv. Nästa service alltså vid 3000 mil.
 
Last edited:
Mappning andra juli men får inte tag på nytt luftfilter. NÅn som vet nån återförsäljare med K&N filter eller liknande i lager?

Issue
 
Mappning andra juli men får inte tag på nytt luftfilter. NÅn som vet nån återförsäljare med K&N filter eller liknande i lager?

Issue

Kolla på www.motospeed.se efter deras återförsäljare då det är dom som distribuerar K&N i sverige tror jag eller köp direkt från deras hemsida kanske!? :tummenupp

Grymt snygg hojen blev X-up!!! Det där gjorde du bra :D
 
Last edited:
Nu har det äntligen blivit lite mer åkning på nya hojjen! även beställt drivpaket! blev 15/51 tillslut! köpt svart vindruta och ska även beställa ett Gytr carbon slip-on. vilka service intervaller är det på -06:an? hojen har gått 2750 mil.. undrar lite när nästa service är och vilken det är. stor, liten?

några bilder på nytvättad pärla =D







Phet! Riktigt clean:Bugar

Mappning andra juli men får inte tag på nytt luftfilter. NÅn som vet nån återförsäljare med K&N filter eller liknande i lager?

Issue

Annars vet jag BMC filter minst lika bra! http://www.motorshop.nu/bmc/first.asp

Finns i köping.
 
Last edited:
Vid kraftigare gaspådrag (6-8000rpm) på 2:ans växel kuggar den över ett snäpp :näsblod
Dessutom är det svårt att få i 2:an vid lite högre varv, hamnar för det mesta på friläge.

Kan man göra något? Dvs ta isär och undercutta eller liknande?
Eller är det bara att köra så länge man står ut och sedan byta drev?

Du behöver byta som minst gaffel samt 2:ans drev... (ca 4500 i delar) Med ite otur så är alla galar skadade samt axlar och trumma, då kostar det nästan 8000 i delar. 4500 gaflar ,2500 drev, 1000?? för trumman.

Passa även på att kolla kopplingens tjocklek vid demonteringen.

Har du plats att meka? Såg att du bor i Göteborg... Kontakta Chalmers motorklubb om du berhöver hyra billig plats att demontera din motor..
 
Tidiga rettor är kända för att dricka olja va? Med andra ord, börjar tryckmätaren lysa är det bara att fylla på och fortsätta..? Vill inte rasa nått här nu. :tungan
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Back
Top