TL-tråden - v2 !

Godkväll TL-ägare

3. Slutligen, ska även ha nytt drivpaket. Någan annan drevning än orginal att föredra som gör hojen trevligare?

tack på förhand för att ni tar er tid och hjälper en stackars novis:tummenupp

Satte just på 17/40 på min (drivpaketet från S-racing, snabbt och ok pris, X-ringkedja) kändes helrätt :)
 
Godkväll TL-ägare

Jag har förstått att ni tröttnat på folk som bara dyker upp och ställer dumma frågor, men jag har ett par som jag hoppas på att jag kan få svar på om det skulle gå för sig :)

1. Ska köpa nytt bakdäck, 180 är ett par hundra billigare än 190 av det däck jag vill ha. Vad anser ni jag ska köpa, dvs 180 vs 190 vilket funkar bäst?

Som någon annan skrev, gå lite på känsla. Har krängt på ett 180 och det funkar kanon...

2. Mitt bakre hjullager glappar. Hur svårt är det att byta? Behöver man press eller andra specialverktyg? Finns det några billiga lager som passar eller ska man gå till närmsta Suzukihandlare och köpa nya?

Det är två olika lager (Två i fälgen och ett i drevmojjen), tyvärr är dom som sitter i fälgen specialdimension. Försökte på Momentum men dom fick inte tag på några lager= Suzuki. Men du kan ju alltid höra med Momentum...

3. Slutligen, ska även ha nytt drivpaket. Någan annan drevning än orginal att föredra som gör hojen trevligare?

Undrar samma sak...


tack på förhand för att ni tar er tid och hjälper en stackars novis:tummenupp

Hej hopp!!!

...men det börjar ta sig. Som ni ser ska det till mer dekaler(98:ans sidodekaler i silver o rött bla), och bakkutsen skall lackas om så att den livar med den grå randen från rumpan. Kommer även till en röd tunn stripe på var sin sida om den grå randen i samma färg som fälgstripen och sadel... Kan bli bra när det är klart eller vad tror ni?
Känner du igen din sadel Ricken:D ?

Blev ju bra med ghay vitt...

Håller dock med föregående talare, du måste ju vara en putsbög av Freddes rang för att hålla den där ren...

Jag fick ut 119,5 på bakhjulet, k&n filter och slipon. Vilken klen maskin du har:arsele :tungan :hihi
 
Last edited:
Och nu till den eviga frågan, vilken olja har inga tillsattser och som är bra för TLS kopplingen?
 
"Tummenmittinäven" skall meka...

Hej på er.

Hur mycket måste man riva för att byta tändstift? Kåpor? Tank? Luftfilterbox?

Måste man ha orginalverktygs-satsen tändstiftsnyckel eller når man med en Biltema-nyckel?

/ Rickar
 
Hej på er.

Hur mycket måste man riva för att byta tändstift? Kåpor? Tank? Luftfilterbox?

Måste man ha orginalverktygs-satsen tändstiftsnyckel eller når man med en Biltema-nyckel?

/ Rickar
Ta bort framkåpor, bak kåpor och dynor. Skruva bort fotpinnar ljuddämpare och bakhjul.

Hojta till när du gjort det så tar vi resten då. :tummenupp

Eller inte...


Nu var jag elak, :hihi vänta tills nån med en R kommer med en lite mer exakt beskrivning.
 
Last edited:
.....

Mycket snygg färgsättning! Jag tycker dock, om det är OK, att du ska skippa klistermärket på bakdelen och det du pratade om på sidorna... blir cleanare då i mina ögon. :tummenupp

Tack! Menar du att jag ska ta bort den lilla svartröda raden med "super v-twin" eller vad det nu står...?

Hej hopp!!!



Blev ju bra med ghay vitt...

Håller dock med föregående talare, du måste ju vara en putsbög av Freddes rang för att hålla den där ren...

Jag fick ut 119,5 på bakhjulet, k&n filter och slipon. Vilken klen maskin du har:arsele :tungan :hihi

Jag sa fel, det var starmotorn som gav 109 hästar. Har väl en så där 2500 häst på slangen :clown
 
Last edited:
Det står electronic fuel injecion på din där bak. Men ta bort den svart bakgrunden o kör med röda bokstäver. Sen skriver du "V-twin superbike" där istället.
 
109 är ju inte så jävla dåligt.

Lasse fick väl ut 118? O han har ju en del gjort på den.

En strypt borde nästan ge mindre än 109 känns det som.

125-15%=106.25hk

118,1 med akrosystem, kn-filter och pc II
123,6 med akrosystemet, kn-filter, moddad luftburk, pc II, TRE :yoparty
 
02F90 är Tysk ECu för 98+, annars heter den 02F20 (orginal-97) eller 02F21. Det är mao precis den ECU'n vi fick hit till Sverige. Inte strypt alls.

02F01 är den uppdaterade 97'an för NZ och Australien. Skulle inte kalla den strypt, snarare justerad så att hojen går att köra. :)

Håller dock ändå med PL om att köra på 02F01 eftersom du har en 97-motor. Antar att 98+ är anpassad för de senare topparna.

...men det börjar ta sig. Som ni ser ska det till mer dekaler(98:ans sidodekaler i silver o rött bla), och bakkutsen skall lackas om så att den livar med den grå randen från rumpan. Kommer även till en röd tunn stripe på var sin sida om den grå randen i samma färg som fälgstripen och sadel... Kan bli bra när det är klart eller vad tror ni?
Känner du igen din sadel Ricken:D ?
Ferdjevvla vackert Peter! :tuttar :cpparty

Måste dock hålla med föregående talare om den bakre dekalen. Det är inte helt sexigt idag att stoltsera med "elektronisk insprutning". Är lite i stil med DOHC-emblemen. :D

118,1 med akrosystem, kn-filter och pc II
123,6 med akrosystemet, kn-filter, moddad luftburk, pc II, TRE :yoparty
Och 101,3 när du vaknade?

Satte just på 17/40 på min (drivpaketet från S-racing, snabbt och ok pris, X-ringkedja) kändes helrätt :)
Instämmer även med denna talare.

17/40 är en riktigt bra kombo på TLS.
 
Last edited:
Och nu till den eviga frågan, vilken olja har inga tillsattser och som är bra för TLS kopplingen?


Octofinger vilken olja va det du pratade om? Ingen som märkt någon skillnad på olika oljor när det gäller TLS känsliga koppling?
 
Och nu till den eviga frågan, vilken olja har inga tillsattser och som är bra för TLS kopplingen?

Enligt tidigare ägaren så är min körd på Motul utan problem. När jag köpte den så slog jag i Mobil 1 racehoj olja. Inga problem, nu senast när jag böt så hällde jag i Q8 SBK racing. Hittills utan problem. Tror det gav några hästar xtra oxå;) Sen har jag hört att många kör med Biltema Racingolja.
 
Octofinger vilken olja va det du pratade om? Ingen som märkt någon skillnad på olika oljor när det gäller TLS känsliga koppling?
Castrol GPS semisynt, men jag rekommenderar den nog inte eftersom jag förstått att den gör lådan lite trögväxlad.

Annars har jag testat rätt lite olika oljor...

Hittade den men det verkar som att dom har lagt ner verksamheten.

http://www.appalachian-signs.com/
fabritech då?

Tror han finns på TLZ, men han hade då inte världens mest uppdaterade hemsida eftersom nåt hojmärke blev lite pinkat när de såg att han producerade "orginal"-dekaler...
Men han har iaf haft en hel del snygga TL-dekaler.
 
Last edited:
Castrol GPS semisynt, men jag rekommenderar den nog inte eftersom jag förstått att den gör lådan lite trögväxlad.

Annars har jag testat rätt lite olika oljor...


fabritech då?

Tror han finns på TLZ, men han hade då inte världens mest uppdaterade hemsida eftersom nåt hojmärke blev lite pinkat när de såg att han producerade "orginal"-dekaler...
Men han har iaf haft en hel del snygga TL-dekaler.
Det där är fabritechs hemsida, dom har bytt namn. Men han har inte varit inne på TLZ på nån månad.

Hittar du dekaler peter så hojta till. Jag skulle ev ha haft nåt jag med.
 
TRE..forts.

Har just monterat min IVAN smart TRE (inte kört än, KN filterrengöring + trasigt framlyse görs klart först) men vad hittar jag när jag kikar bakom kåporna...

När man hemma moddar så här gör man något mer då ?
Borde jag leta någon annan avklippt eller ditlödd pryl som hör i hop med motståndet eller är det bara att köra nu när motståndet är borta :va
 
new_cover_plate_small.jpg
 
Nyheter
Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Back
Top