Biltemas sidoväskor

oddsa

Ny medlem
Gick med
13 May 2007
Hoj
Yamaha yzf thundercat 600
Köpte biltemas sidoväskor.

Kolla väskorna efter några mil och de såg okej ut men på hemvägen hade det nästan börja brinna i tyget.

Det var sidoväskan som hade legat på avgassystemet.

Vad ska man göra nu? Tror ni man kan få nya väskor eller pengarna tillsbaks?

Oj då.... Har själv köpt dem, men har inte provat dem ännu....ska ll undvika röret iaf :p...

Tror inte du får pengarna tillbaka för en sån sak dock... dom e väl inte gjorde var att ligga mot röret..

Oj då.... Har själv köpt dem, men har inte provat dem ännu....ska ll undvika röret iaf :p...

Tror inte du får pengarna tillbaka för en sån sak dock... dom e väl inte gjorde var att ligga mot röret..

Det är nog som du säger. Klantigt av mig men det var svårt att få dem bra monterade. Speciellt om man skan skjutsa någon också då hennes plats blir begränsad.

Varit med om samma sak. Fick dessutom snygga brännmärken på alla t-shirts.

Mina håller fortfarande, men smälter plastpåsar som ligger i dom.

Jag har inte titta på hur man "monterar" fast dem än.... antar att man sätter ihop remmarna på vardera väskan UNDER sadeln...eller har jag fel?...om dom isf hamnar för lågt kan man väl kanske försöka sätta fast dom på nåt smart sätt ovanpå sadeln?

Biltema har ett packnät som man kan använda som fästhjälp. Det har tre krokar på vardera sida och är lagomt elastiskt. Jag använder det för att fästa mina Givi-väskor, fungerar kalas. Dessutom får man en "minitopbox" i och med att man kan klämma fast något ovanpå passagerardynan, typ en påse kläder eller en extra hjälm t ex.

Edit: Hittade länken, http://www.biltema.se/products/product.asp?iItemId=135132

Last edited:
Så här såg mina packväskor och hoj ut efter 4dagar i mellan Sverige.

Och ja! Jag säkrade enligt konstens alla regler + extra spännremmar utan på värme skydden som redan sitter på ljuddämparna original för just detta ändamål.

Jag hade räknat med att skiten skulle gå sönder men fan inte att min hoj och alla mina kläder skulle brinna upp.:huvet

Last edited:
Kan nog tycka att mon borde förstå att man inte ska montera ett par mjuka packväskor intill ett avgassystem. Som att slänga in en handgranat i en valborgseld och hoppas att det inte ska smälla. No offence alltså:pannkyss Hoppas det gick bra ändå!

Så här såg mina packväskor och hoj ut efter 4dagar i mellan Sverige.

Och ja! Jag säkrade enligt konstens alla regler + extra spännremmar utan på värme skydden som redan sitter på ljuddämparna original för just detta ändamål.

Jag hade räknat med att skiten skulle gå sönder men fan inte att min hoj och alla mina kläder skulle brinna upp.:huvet
burn1.jpg

burn2.jpg

burn3.jpg

Det var något värre än mina väskor. Jag åkte ner till biltemas och skällde lite på dem så jag fick pengarna tillbaks.

Mjuka sidoväskor i största allmänhet brukar vara rena skiten. De sitter bra när man dra dit dem och sedan blir de lite slappare och hänger ner på ljuddämparen. Eller så lossnar en rem lite så att den börjar skava på någon lackad yta. Eller så skaver det där man har fäst remmarna.

Biltemas packväskor ser nästan identiska ut med mina Silver Tripoli (som kostade 895kr, ser ut att vara bara loggan som skiljer) och de skulle jag knappt ens ge bort till min värsta fiende.

30-1820.jpg

Hårda sidoväskor kanske kostar från ca 4-5000kr med monteringssats. Det kanske låter mycket men ska man använda väskorna mer än bara en helg per sommar så är det värt det.

Det var något värre än mina väskor. Jag åkte ner till biltemas och skällde lite på dem så jag fick pengarna tillbaks.

Har ju tyvärr inte biltema i Kalmar.
Nu återstår bara att se vad försäkringsbolaget säger. Men det måste väll gå som brand?

Mjuka sidoväskor i största allmänhet brukar vara rena skiten. De sitter bra när man dra dit dem och sedan blir de lite slappare och hänger ner på ljuddämparen. Eller så lossnar en rem lite så att den börjar skava på någon lackad yta. Eller så skaver det där man har fäst remmarna.

Biltemas packväskor ser nästan identiska ut med mina Silver Tripoli (som kostade 895kr, ser ut att vara bara loggan som skiljer) och de skulle jag knappt ens ge bort till min värsta fiende.

30-1820.jpg

Hårda sidoväskor kanske kostar från ca 4-5000kr med monteringssats. Det kanske låter mycket men ska man använda väskorna mer än bara en helg per sommar så är det värt det.

De är ju fasen identiska med biltemas.:va

Last edited:
Det FINNS bra mjuka sidoväskor.
Jag använde Oxford Sports Panniers till min och de är av flamsäkert tyg på undersidan.
Hjälper kanske inte så mycket om man har highpipes men för mig är dom perfekta.

Priset diffar en del från Biltema dock...

Jag köpte dessa väskor i år för en mc resa ned till Harz/Tyskland i Maj.
Det blev totalt 230 mil på en vecka. Väskorna satt kvar utan problem även
vid ett par tillfällen nålen passerade över 200 Km/h på autobahn.
Helt klart prisvärda och de fyllde sitt syfte.
Dock så sitter de lite annorlynda på min typ av hoj än med high pipes. //B

Bifogat

• DSC02545.jpg
    DSC02545.jpg
    233 KB · Visningar: 1,705
Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back