Ninja 250R

så mkt tjöt OM ninja 250r, jag sj tycker hyosung verkar vara mkt bättre alt. Lr är ni alla så märkeskåta här och vågar inte köpa ngt ovanligare....

visserligen finns hyosungen INTE här i sverige, men jag hade lätt tagit in 10 st om visste det fanns intresse här. Skillnaden är förutom att kawasaki är vanligt och känd märke så är ninjan vätskekyld och sexväxlad, medan hyosungen lyftkyld och 5 växlad. Sedan är hyosungen större ser mer som en stor sporthoj, medan ninjan är lite större än 125:orna....

som sagt är förvånad att alla är så märkeskåta här, väljer sj gärna ngt unikt och ovanligt som alla inte har....visst hade köpt mv gusta lr ngn annan unik ialienare om priset hade inte spelat ngn roll...

länkar jag hittade nu på en annan tråd... :)
kan lägga till länkar till hojarna
http://www.hyosung.hu/models/GT250R.htm
http://www.kawasaki.se/250r/default.asp?Sub=654AAA5
__________________
 
Last edited:
Provkörd

Japp nu har jag fått min Ninja och har kört 12 mil:tummenupp

Lätt och smidig hoj,men varvar otroligt mycket,redan vid 50 blås läggar man i 6:e vxl flera gånger försöker jag lägga i en 7:e vxl:va eftersom det känns som jag kör med femman, Skumt friläge mellan 5 & 6 vxl.:rolleyes:

Fick temp mätare på min hoj fast det skulle vara bränslemätare:va

Mitt helsystem passar inte p.g.a lambasond,ska svetsa dit en mutter
på Area-p sytemet,återkommer med info:huvet (se bild)

Lufthålet i tanklocket är för litet och hojjen tjuter högt som ett larm ibland.
Går att åtgärda, men ska försöka få det på garantin:va :gnissla

Gas tank noise elimination mod with pictures
http://www.kawiforums.com/showthread.php?t=107901

Återkommer med mera info,när hojjen är riktigt testad:D
 

Bifogat

  • lamba.JPG
    lamba.JPG
    74.8 KB · Visningar: 124
  • Ninja.JPG
    Ninja.JPG
    173 KB · Visningar: 248
Last edited:
Grattis till hojen!

Då va det som jag misstäkte med lamdan. Jag har för mig att det går att plugga den på något sätt och köra utan.
Eller kan du testa o köra utan.. men FI lampan kommer nog att lysa.
Jag sitter ju också på ett Area P som måste moddas då :/

Som jag jag har förstått det som att den europeiska modellen får temp-mätare. Varför fattar jag inte??

Har du tänkt något på o dreva om? Vad man kan läsa på andra forum så ska det va riktigt lyckat.

Jag e intresserad om hur hojen är annars å köra, har du kört större hojar att dra parraleller mot? Jag är själv inne på min 4:e 600.
Att växla till 6:an i 50 låter inte kul alls. Är det överlag moppevarning??

Ser på bilden att då fått på din skylthållare, sitter också med en CW-hållare. Hur va den å sätta på? Tydlingen måste man ju såga isönder orginalskärmen.

Skynda med en recension och fler bilder =)
 
Fränt!

Har aldrig hört talas om denna cykel. Är det kawa som bygger dom alltså och inget kina-pirat-skit? Vad är vikten på ekipaget?

Man får inte lite moppekänsla på dessa eller?
 
tänkte köpa en sådan, men det vart en lite större maskin istället.
 
Hmm, hejda er lite med renrasig Kawa.. Jag tycker inte Yamahas Kinatillverkade YBR 125 är riktigt renrasig, den sattes in som en extrem prispressare för att få in unga förare igen ( vilket nog blev motsatsen ) är inte denna Kawa Thai eller Kina byggd också?
 
Hmm, hejda er lite med renrasig Kawa.. Jag tycker inte Yamahas Kinatillverkade YBR 125 är riktigt renrasig, den sattes in som en extrem prispressare för att få in unga förare igen ( vilket nog blev motsatsen ) är inte denna Kawa Thai eller Kina byggd också?


Helt rätt, hojjen byggs i Thailand:tummenupp Man kan nästan känna doften av och mekong whisky:rolleyes: Hojjen känns lite plastig och basic,men vad f-n får man för 41 000:-:va

Jag har nu kört 35mil och den går riktigt fint i chassi och bromsar,har varvat max 7000 och då händer det lite mera grejjer,väntar med spänning att varva 14000...:tuttar

EU modellen ska INTE drevas om,det är bara USA modellen som har ett kugg mindre fram:rolleyes:

Tänker svetsa dit en mutter på mitt Area-P system,tror att det ska vara M18x1.5 rörgänga,återkommer med en ritning och hur man ska göra för att få dit lamban, eller om den ska kopplas bort,kollar med min mc-mek och återkommer.

Efter 100 mil ska hojjen upp i bänk för att kolla om den får rätt värden:yoparty
 
Last edited:
Premiärtur 080603

Premiärtur på ca 3 mil här (än så länge)...

T.o.m jag som övningskör på denna hoj vill lägga i 7:an! Ett annat problem som uppstått är att antagligen för att jag inte är van så har jag vid fler tillfällen idag haft svårt att få i friläge, men kommit fram till att det är eftersom jag inte växlar ner när jag är rullandes och innan stopp eller är det något fel på hojen?

Och jag som aldrig hört tryckljud från tank innan frågade min återförsäljare vad de va för jäklans ojud som lät och hur man stänger av det, troligtvis lämnar jag in hojen för att fixa det...för det är riktigt enojjing!

Är en del moddning rent detaljmässigt som ska göras tex.bakskärm, blinkers och ett system som låter något .

För övrigt känns det för mig som en bra inkörsport till kommande sporthojar!Och att det går att arbeta med den för kommande bankörning.
 
Hej
Jag har samma pipande kluckande ljud från tanken på min z1000. Mekanikern sa att det var normalt och inget problem.
Men den låter minst sagt lite udda..
 
Hej
Jag har samma pipande kluckande ljud från tanken på min z1000. Mekanikern sa att det var normalt och inget problem.
Men den låter minst sagt lite udda..

att de kluckar är bra då har du fortfarande sås i tanken :D
 
Vadå lägga in 7:an? Är inte hele grejen att hojen ska varva som ett djur. Förväntar mig inget annat iaf. Det händer väl inte för mycket i de lägre varvtalen?

Har du hittat någon lösning med lamda-sonden KTM?
 
så mkt tjöt OM ninja 250r, jag sj tycker hyosung verkar vara mkt bättre alt. Lr är ni alla så märkeskåta här och vågar inte köpa ngt ovanligare....

visserligen finns hyosungen INTE här i sverige, men jag hade lätt tagit in 10 st om visste det fanns intresse här. Skillnaden är förutom att kawasaki är vanligt och känd märke så är ninjan vätskekyld och sexväxlad, medan hyosungen lyftkyld och 5 växlad. Sedan är hyosungen större ser mer som en stor sporthoj, medan ninjan är lite större än 125:orna....

som sagt är förvånad att alla är så märkeskåta här, väljer sj gärna ngt unikt och ovanligt som alla inte har....visst hade köpt mv gusta lr ngn annan unik ialienare om priset hade inte spelat ngn roll...

länkar jag hittade nu på en annan tråd... :)
kan lägga till länkar till hojarna
http://www.hyosung.hu/models/GT250R.htm
http://www.kawasaki.se/250r/default.asp?Sub=654AAA5
__________________


Kolla här är en jämförelse mellen hyosung och kawasaki 250

http://www.motorcyclenews.com/MCN/N...ki-250r-ninja-v-hyosung-gt250r/?&R=EPI-100833

Tyvärr piskar kawan skiten ur hyousungen på nästan alla punkter.
 
Vadå lägga in 7:an? Är inte hele grejen att hojen ska varva som ett djur. Förväntar mig inget annat iaf. Det händer väl inte för mycket i de lägre varvtalen?

Har du hittat någon lösning med lamda-sonden KTM?

Lamba sonden monteras nästa vecka hoppas jag, har svarvat en rostfri
hylsa för att gänga in sonden, sedan ska hylsan svetsas fast,åter kommer med mått och mera info:tummenupp

Att man vill lägga i 7:an:va =varva 6000 rpm vid 50 km/h gör att man vill lägga i 7:an när man ska öka farten....:rolleyes:

Bra film:tummenupp :yoparty
 
Hittade en film från provkörningen i Barcelona förresten.

[YOUTUBE-ID]MAOpcyIiDPQ[/YOUTUBE-ID]

Gillar när föraren blinkar höger, för att sedan köra vänster.. Någon kör med foten ute i en kurva, samtidigt som avstånden mellan ekipagen är.. well .. något i underkant..
Överlevde alla inblandade!? :D
 
De skickade en ny last 250´s från Holland till Sverige idag. Hoppas, hoppas, hoppas min e med där!!

Sålde min zzr igår och gick 2000 spänn + :tummenupp

Hur va CW-skylthållaren att sätta på KTM?
Passar inte Area P:et på orginal-röret förresten?
 
Last edited:
Back
Top