R1 och R6-tråden!

ja troligtvis så e de då drevet i lådan eller? o inte så billigt att byta säkert. den hackar ju lixom när man gasar på.. typ som att kedjan kuggar.
 
ja troligtvis så e de då drevet i lådan eller? o inte så billigt att byta säkert. den hackar ju lixom när man gasar på.. typ som att kedjan kuggar.

Det är bara att renovera lådan :pannkyss tror man får byta både 2:an och 6:ans drev, och lite annat runtikring.. Har för mig materialet kostar lite drygt 3 lapp på yamaha.. Med jobb och material hos yamaha ligger nog kostnaden på mellan 7-10k, allt enligt yamahacenter i v-ås (kollade upp detta när min -00:a blev trött i lådan)..
 
Fuckin hell, nu har jag övat, och övat, och övat men får faan ingen känsla för det här med wheelies.

På ettan:
- snabbt av/påslag runt 9-10000 varv. Kommer upp snabbt men känns jävligt obehagligt. Har varit nära rundvarv 2 gånger men får ingen jämnhet.

På tvåan:
- kopplar upp runt 9-10000 varv. Kommer lungt och skönt men har snart varvat ur den växeln utan att nått den höjd jag vill ha.

Både på ettan och tvåan blir det lite ryckigt, full gas till den kommer upp sen blir jag skraj och släpper för mycket och sen försöker gasa igen men då är det för sent. Ska försöka hålla jämn gas nästa gång.

Frågan till alla er R6 ägare nu, behöver ni upp på sånna höga varv? Koppla upp den under 9000 varv på tvåan går inte över huvudtaget. Och huvudfrågan, hur faan vågar ni koppla upp på ettan?!?! Känns som man ska slå runt på en tiondels sekund.

Tips? Har haft en del sköna lyft på kanske 30-40 cm men vill högre och dom gånger jag varit uppe 1 meter med framhjulet så skiter jag ju faan på mig. Vill ogärna skylla på hojen så jag måste få kläm på skiten. Har ju testat ett antal gånger under 1 månads tid nu.

/Tack

Tjena!

Vi får träffas någon dag och öva!! :yoparty

Bor själv i Timmernabben så det är ju inte så långt.. Finns det kanske fler här på forumet som är hårifrån krokarna?

Mvh Jimmy
 
Fuckin hell, nu har jag övat, och övat, och övat men får faan ingen känsla för det här med wheelies.

På ettan:
- snabbt av/påslag runt 9-10000 varv. Kommer upp snabbt men känns jävligt obehagligt. Har varit nära rundvarv 2 gånger men får ingen jämnhet.

På tvåan:
- kopplar upp runt 9-10000 varv. Kommer lungt och skönt men har snart varvat ur den växeln utan att nått den höjd jag vill ha.

Både på ettan och tvåan blir det lite ryckigt, full gas till den kommer upp sen blir jag skraj och släpper för mycket och sen försöker gasa igen men då är det för sent. Ska försöka hålla jämn gas nästa gång.

Frågan till alla er R6 ägare nu, behöver ni upp på sånna höga varv? Koppla upp den under 9000 varv på tvåan går inte över huvudtaget. Och huvudfrågan, hur faan vågar ni koppla upp på ettan?!?! Känns som man ska slå runt på en tiondels sekund.

Tips? Har haft en del sköna lyft på kanske 30-40 cm men vill högre och dom gånger jag varit uppe 1 meter med framhjulet så skiter jag ju faan på mig. Vill ogärna skylla på hojen så jag måste få kläm på skiten. Har ju testat ett antal gånger under 1 månads tid nu.

/Tack

ska man upp på 1:an så gäller det att när man fått upp den så petar man i 2:an direkt.. så den inte blir så ettrig..framför allt på 600cc hojar..

Jag gasar upp min oftast..2:an el 3:an men då har jag en host host sukki sukki 1000...:D :D
 
:huvet
ska man upp på 1:an så gäller det att när man fått upp den så petar man i 2:an direkt.. så den inte blir så ettrig..framför allt på 600cc hojar..

Jag gasar upp min oftast..2:an el 3:an men då har jag en host host sukki sukki 1000...:D :D

Va glad för att din går upp så lätt,min mongo R1 01- går fan inte ens upp på gasen knaptt på ettan o absolut inte på 2an!!!!! skrotar skiten snart!!!
 

Har ingen koll på dom däcken däremot så har jag åkt 100 mil på dessa:
http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop....ro_Seite=10&Transport=P&dsco=121&m_s=1&Achse=
och är SUPERNÖJD med dom. sjukt bra grepp och rätt ok livslängd (1000 mil).
 
:huvet

Va glad för att din går upp så lätt,min mongo R1 01- går fan inte ens upp på gasen knaptt på ettan o absolut inte på 2an!!!!! skrotar skiten snart!!!

skrotar nog min med snart:mad:
fanskapet bara dör under körning....vet fan inte vad som är fel??
 
Jag gasar upp min oftast..2:an el 3:an men då har jag en host host sukki sukki 1000...:D :D

Men du drömmer om att nångång köra R1'a eftersom du hänger i denna tråden ;)

Åker till Västerås imon och stannar till på torsdag så ser du mig får du visa hur det ska se ut :tummenupp
 
:huvet

Va glad för att din går upp så lätt,min mongo R1 01- går fan inte ens upp på gasen knaptt på ettan o absolut inte på 2an!!!!! skrotar skiten snart!!!

Gasar upp min av misstag ibland på ettan tvåan och garanterat om jag försöker :tummenupp Allt kan inte va rätt med din..
 
Gasar upp min av misstag ibland på ettan tvåan och garanterat om jag försöker :tummenupp Allt kan inte va rätt med din..

EXAKT!!! men va d kan vara är jö en gåta...han låter bra i motor o allt,pigg för övrigt...men d känns lixom som om d saknas 20 hk eller nått...synka förgasrn?Ventilerna? ska åka o benka den o c va d är för effekt!!
 
:huvet

Va glad för att din går upp så lätt,min mongo R1 01- går fan inte ens upp på gasen knaptt på ettan o absolut inte på 2an!!!!! skrotar skiten snart!!!

den ska då vara väldigt trött då :tungan

tar upp R6an på 2an utan problem med bara gas, dock med av/på
 
EXAKT!!! men va d kan vara är jö en gåta...han låter bra i motor o allt,pigg för övrigt...men d känns lixom som om d saknas 20 hk eller nått...synka förgasrn?Ventilerna? ska åka o benka den o c va d är för effekt!!

Alltså ursäkta mig men jag tror helt enkelt du suger på att slanga. Jag har dragit upp gamla möghojar med pissdålig effekt på slangen utan problem. Varför skulle inte du kunna det med din r1?

I förrgår var jag ute med en gammal -98. Den gick så fint både på 1 o 2 med enbart gas. Den var inte ens drevad. :)
 
EXAKT!!! men va d kan vara är jö en gåta...han låter bra i motor o allt,pigg för övrigt...men d känns lixom som om d saknas 20 hk eller nått...synka förgasrn?Ventilerna? ska åka o benka den o c va d är för effekt!!

Är förgasarna osynkade märks det oftast genom att hojen vibrerar utav bara helvete. Skulle föreslå att du först och främst gör ett komp-test, därefter kolla insugsgummin så de inte drar tjuvluft. Kolla alla slangar, bensinslang, vakumslang, tankens avluftning. Byt luftfilter om det inte är gjort nyligen. Gå igenom elsystem och kolla så alla kontakter och jordningar är ok. Byt alla munstycken i förgasarna.
 
Farsan ska lämna motardträsket och byta till en R1 -98 till -00 vid 50 års ålder, tycker jag är starkt :D. Han undrar vilken årsmodell av dom ska man föredra och vilka fel ska man kolla upp på dom årsmodellerna?

Tack för svar.
 
Fjädringen fram

Hej,

Tänkte höra om någon vänlig själ kan berätta för mig vad original inställningarna är på framfjädringen (Comp, retur och förspänning) på en Yamaha R6 -06

//Anders
 
Last edited:
har funderingar på en retta , men då tjejen åker med ofta och långt så får hon gärna sitta bra och itne få ryggskott.. alltså nu pratar vi inte gundvingebra. utan att hon sitter vettigt..

hur är sadeln får hon ont i ascrhle ?
 
Back
Top