R1 och R6-tråden!

tja, undrar om ngn vet var man kan få tag i singelcut till en r6 08???? behöver de innan juli månad :), finns de orginal?



Som klubban sa,y-center.
Finns mattsvart med svart kudde och röd kudde och även vit med svart kudde,kudden är justerbar,art.nr. 13S-W0771-00-00,10-00,20-00.

Läste även någon tråd här där dom hittat en pirat,iaf till 06-07 men det är väl samma men hittar den inte nu,sök om du inte vill pröjsa orginalpris.

Henrik
 
Har hört att de ska gå och byta gasrulle så gasen blir lite kortare.
Någon med erfarenhet av detta och isåfall var finns det att köpa?

/Anton
 
Hej!

Tjena!!

Funderar på att byta hoj och det lutar åt en R1:a av årsmodell 03, möjligtvis en 04 jag vet inte än, vad tycker ni, vad är det för skillnader på de två?
Vad ska man tänka på vid köp av en R1? Några speciella grejer som är svaga osv ?

Tacksam för svar

Mvh Thommy
 
Som klubban sa,y-center.
Finns mattsvart med svart kudde och röd kudde och även vit med svart kudde,kudden är justerbar,art.nr. 13S-W0771-00-00,10-00,20-00.

Läste även någon tråd här där dom hittat en pirat,iaf till 06-07 men det är väl samma men hittar den inte nu,sök om du inte vill pröjsa orginalpris.

Henrik

Jag köpte min cuts på Y-center, kostade väl runt 2000 sek och har bra passform. Men så jäkla jättesnygg tycker jag inte den är....men å andra sidan är R6-08:an så jädrarns snygg ändå så det spelar mindre roll:tungan

Å ni såg väl Masterbike resultatet ..... :tummenupp

/D.
 
Tjena!!

Funderar på att byta hoj och det lutar åt en R1:a av årsmodell 03, möjligtvis en 04 jag vet inte än, vad tycker ni, vad är det för skillnader på de två?
Vad ska man tänka på vid köp av en R1? Några speciella grejer som är svaga osv ?

Tacksam för svar

Mvh Thommy

Två helt olika hojjar!
 
R6:a som gått lååångt

Jag har varit och kollat på en r6:a (99:a) hos en handlare som har gått 5200 mil!! Under provkörningen så märkte jag inget fel. Tvåans växel fungerade fint under gaspådrag osv. Dock så klonkade det ordentligt vid växling från 1:an till 2:an, men det är väl normalt... Samt så viner 1:ans växel, är det normalt?

Det är endast milen som jag är orolig för. Hojen ser fin ut i övrigt. Vad tror ni?
 
Jag har varit och kollat på en r6:a (99:a) hos en handlare som har gått 5200 mil!! Under provkörningen så märkte jag inget fel. Tvåans växel fungerade fint under gaspådrag osv. Dock så klonkade det ordentligt vid växling från 1:an till 2:an, men det är väl normalt... Samt så viner 1:ans växel, är det normalt?

Det är endast milen som jag är orolig för. Hojen ser fin ut i övrigt. Vad tror ni?

Är den bara servad ordentligt så är det nog inga problem. Min R1 -98 hade gått över 6000 mil innan jag sålde den, då var 5500 av dessa mil körda på bana och den tickade fint.
 
Är det någon som har monterat 190 däck på en R6? Går det överhuvudtaget, eller kedjan kommer ta i? Vet att det blir mer "svår svängt" med 190 än med 180.. Men använder inte hojen till det yttersta och ligger inte o jagar tider på bana. Så... Tycker det ser mer fränt ut med bredare däck därav funderingen.
 
Batteri som laddar ur.

Igår när jag drog iväg med hojjen så kom jag ungefär 1km innan den börja bete sig skumt. Kollade ner på hastighetsmätaren och såg att jag var uppe i 100km/h, dock var sanningen nog närmare runt 40 då jag var mitt i en rondell. Såg sen att varvmätaren hade lagt av. Den slog till och från dock. När den funka så stämde hastighetsmätaren också. Och när den inte funka så slog oljelampan till men antar att den gör det per automatic när nån del av elsystemet slår av/på.

Vilket fall som helst slå la tändningen bara av strax därefter. Så var hojjen stendöd. Står hos en polares garage nu som hjälper mig fixa den, batteriet var helt slut.

Han undrar om det kan vara något laddningsrelä som glappar eller gått sönder. Och vart det i sånt fall sitter. Det är en 99a.

Om nån har nån aning om vad det annars skulle kunna vara så uppskattas hjälpen!
 
Ska kolla på en gammal -98 R1 imorgon. Några hintar vad man ska vara extra uppmärksam på vore najs. Det jag kommer på är väl låda o motor, lyssna efter missljud o kolla att växlarna kuggar men mer då?
 
Styrlager,bromsar,lagningar på insidan av kåporna,borrhål i swingen,hål i skruvar o muttrar.
Lycka till!
 
tja jag skulle åka å tanka hojen nyss, men jag kom bara 2km så dog den, bensin lampan lyste
men det var en skvätt soppa kvar i tanken såg jag. så jag fick gå hem efter en dunk.
Men den vägrar starta ändå fasst ja har fulltank.
den puttrar igång lite på choken om ja inte gasar men dör efter nån sekund och nu börjar batteriet ta slut. va tror ni det kan vara för fel?
 
hellu! min oljelampa tändes innan.. slocknade igen efter ca 1km.. sen ha den inte tänds mer. ? dåligt tryck, lite olja eller va de bara lampan som fick fnatt? någon som tro sig ha en aning`?
 
hellu! min oljelampa tändes innan.. slocknade igen efter ca 1km.. sen ha den inte tänds mer. ? dåligt tryck, lite olja eller va de bara lampan som fick fnatt? någon som tro sig ha en aning`?

Kolla kylvattennivån, samma lampa lyser om nivån är låg.
 
Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Back
Top