Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Tjaha nu e man tillbaka efter 4 dars jobb i göteborg peter pan jag vet inte hur
tl-spridarna e konstruerade men de flesta spridare hade (förr i varja fall) en liten
tesil/nätfilter inne i spridaren!!
varför denna styggelse sitter där när man har ett fint papprsfilter först fatter jag
inte men förmodligen har färgen fastnat där.
Kan inga adresser å länkar men det finns firmor som "renoverar" å flödesmatchar
spridare!!
Är det någon som speccen på tl spridare typ hög lr lågohm och flöde CC/M
så kanske peter pan kan hitta ersättningspridare på nåt annat fordon![]()
Octofinger du hur aldrig funderat på eftermarknadssprut istället för omprogramering?Själv har jag länge funderat på VEMS-sprut till bilprojekt men har nu funderingar på VEMS till framtida tillis uppdateringar.
Vems har många fördelar egt bredbandslambda etc plus bra pris (för efterm-sprut)
Hej på er alla TLare, jag hittade en grå/svart kuts till en TLR utanför södertälje för ngn vecka eller 2 sedan.
Är det ngn här som saknar sin kuts så kan den höra av sig.
MVH Jim
Återigen Jag är intresserad av barnett fjädrar om fler är med![]()
Hur är det med andra märken förresten? Finns ju andra också som är hårdare än original, eller är barnett bäst?
Trodde idag att jag hade mekjobb på hojen att ta itu med!
Kört en lång runda hojen i världens kanonväder, hojen gick som en inoljad ål (stark ål) Skulle bara göra ett litet stopp i centrum också sedan hem. Bränslelampan börjar flimmra, vilket jag var beredd på och jag skulle ju bara köra ett par kilometer till. Ligger på 70 väg och gör en kraftig omkörning, kör en liten bit till och hojen börjar BÖÖÖööööööö
provar att ge lite gas... inget, kollar instrumentpanelen, check!!! Ok hojen är död men testar att frikoppla o starta igen men inget resultat. Lyckas iaf rulla sista metrarna med den omkörda bilen bakom och svänga in på vägen som jag skulle. Inget liv i hojen och check på instrumentpanelen. Tänker direkt på att något är fel med insprutet/ bensinpumpen men kan inte kolla felmeddelandet. Kollar stödsensorn mm mm. Fortsätter att kolla batterianslutningar, lossa kontakter samt ecu`n som faktiskt låg lite snett. Inget funkar och när jag vrider på nyckeln så drar ej bensinpumpen igång
![]()
Tänker att nu får jag ringa flickvännen så hon får försöka ragga upp ett släp osv, osv. Jahadags att ringa då va! när jag råkar snegla på den förbannade dödarknappen!
Den står i ett mellanläge
Trycker till den, vrider om nyckeln och startknappen....och hon lever igen
.
Finns det ingen tillverkare som kan sätta den lite mer off så att man inte kommer åt den under körning med sina enorma händerJaja! härligt att hojen är vid liv igen iaf.
Återigen Jag är intresserad av barnett fjädrar om fler är med![]()
Hur är det med andra märken förresten? Finns ju andra också som är hårdare än original, eller är barnett bäst?
Ja, jag läste det med, halvdum manöver av duccen.Err...
Battle of the Twins
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=183849
(elak) Ducce frontar en (svinfin) TLR! (båda överlevde)
Tror jag ska sluta gnälla nu över mitt krossade finger...![]()
Hmm, min bakdel på hojen har börjat se sina bästa dagar(sprickor, hålls upp med buntband osv). Ska jag skicka in den på en plastrenovering eller köpa ny bakdel och var kan man hitta en sådan någorlunda billigt... (Ja, jag ska kolla tlzone också).
egay eller TLZ för att leta nya plastdetaljer, annars skulle jag nog ge mig på att försöka laga själv med glasfiber. Clas Ohlson har ett billigt kit.Såg att jag inte fått svar på frågan så jag postar igen![]()
Kan inte orginalfjädrarnas längd, men här har du Barnett, och de lär inte skilja så himla mycket från orginal:Knacksökandet fortsätter..
http://www.sporthoj.com/forum/showpo...postcount=2894
Har nu fått hem lite nya delar & därav denna fråga.
Enligt Haynes handboken är minlängden på kopplingsfjädarna till TLR 22.4mm & mina gamla var 23.3mm så de var ju egentligen OK, men jag tänkte passa på att byta fjädrarna när jag ändå rotar i kopplingen.
Nu när jag mäter på de nya ORGINAL-fjädrarna så är de31.5mm.
Kan det stämma ? har mina fjädrar verkligen blivit ~8mm kortare eller kan jag fått fel fjädrar ?
Suzukis artikel nr på fjädrarna jag fått : 21413-02F00
Vill bara veta innan jag påbörjar monteringen & Suzuki som borde veta öppnar på Måndag.
Tycker bara att skillnaden är för stor
Tacksam för alla svar.
/Edit lite senare.
Skit också![]()
Hittade info på nätet.
Jag har fått fjädrar till TLS modell V & W, inte till TLR som jag skulle ha![]()
mao inget mekande denna helg.
Faan: Det är inte första gången som hissen inte gått ända upp hos just den här säljaren som tog emot min beställning.
Hej!
Har ett litet mysko problem vid påslag.
Glider in mot en kruva utan gas, sen när man ska möta med gas och få lite spänning på kedjan som hostar den gärna till lite innan den skuttar en skvätt och sen är "normal" igen. Blir ju rätt intressant när man gör ett skutt mitt i en kruva![]()
Ska på SMC kurs på söndag så är som sagt lite brådis att fixa, någon som har en bra teori att lägga fram?![]()
Det är svårt o laga med kolfiber så det blir snyggt. Det kommer synas vart det nya börjar o det gamla slutar. Om du inte köper nya rör o drar dit.Hej.
Jag har ett litet problem. Ett litet hål på min ena Akra kolfiberburk.
Hur lagar man sådant? Kolfiber och epoxy eller![]()
Var köper man kolfiber?
Vill inte laga med glasfiberplast eftersom jag vill ha det hyfsat snyggt.
/
Rickar
Har du löst det? Jag har samma problem![]()
Men det gick att få till ett litet knäskrap på Tuvängen ändåMitt allra första
![]()
![]() |
Vinnarhoj från Custom Bike Show
I nästa nummer av Allt om M... |
![]() |
Testhoj hämtas från Sulas MC
Vi åkte till Strängnäs för ... |
Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon
Foto: Andreas Johansson ... |
|
![]() |