Buell-tråden

  • Thread starter Dark_Messenger
  • Start date

jimlan

Ny medlem
Gick med
1 Jul 2007
Ort
Vallentuna
Hoj
XB12R
HEJSAN!
...
kan tändstiftet vara paj? igensotat av kallstarter?
har jag rätt eller är jag helt ute och cyklar med mina teorier?


tacksam för svar! snarast!

mvh / niklas

Jag råkade ut för samma sak när jag inte fick igång min på första försöket och nötte lite på starten. Stiften surade ner sig och hojen vägrade starta. Puffade ibland till men gick bara på en cylinder. Ta ur stiften och gör rent dom ordentligt. Det funkade för mig.
Lycka till

MVH/Jim
 

kosefil

Ny medlem
Gick med
15 Dec 2007
Ort
Sthlm
Hoj
2007 Buell XB12S
Någon som vet hur man moddar framlyktorna så att bägge lyser på halvljus???
Tack!
 

nihas

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2008
Ort
Oxelösund
Hoj
Buell xb9s 2003
Jag råkade ut för samma sak när jag inte fick igång min på första försöket och nötte lite på starten. Stiften surade ner sig och hojen vägrade starta. Puffade ibland till men gick bara på en cylinder. Ta ur stiften och gör rent dom ordentligt. Det funkade för mig.
Lycka till

MVH/Jim

Stämmer bra det, var så för mig med. Har nu i eftermiddags bytt tändstift på den främre cylindern. Blev ett NGK substitut till orginalet Harley Davidsson 10r12A.. Så nu går den uta bara fan igen, kan vara bra med två fungerande cylindrar! he he.

Men jag förstår fortfarande inte hur man kommer åt tändstiftet till den bakre cylindern, ramen är i vägen..Ser tveeksamt ut om man kommer åt överhuvudtaget..

Nu undrar jag.. Finns det något bättre alternativ till orginalstiften (som jag antar är 10R12A) när man har annat luftfilter samt ljuddämpare?

Tack för tidigare svar allesammans! / Niklas:yoparty
 

RickTM

RickTM
Gick med
7 Apr 2008
Ort
Bromma
Hoj
Buell -08
Hej på er alla igen. 7 juni närmar sig med stormsteg och jag undrar om det finns något intresse att åka med till Custom Bike Show i Norrtälje? Som jag tidigare nämnt så samlas vi vid 10 tiden på BuellCenter, Bromma! Ha en bäst vår. På återseende. Peace//Rickard
 

BULLENRAKET

Pölsa=president,Stiffmies ter just rules!
Gick med
13 Sep 2007
Ort
solna
Hoj
Buell XB12ss long-08
same here-ses där!!(FrökenF?)
kan du va snäll o sparka liv i dina verkstasgubbar så dom skickar infon om såna dära värsting kammar som dom hade vittring på i tyskland eller har dom loosat min adress igen...
 

ist

no fika, no ride!!
Gick med
22 Aug 2005
Ort
Ljungbyholm
Hoj
KTM 660-04.....och en halv buell
För snabb leverans, utmärkt service, vettiga priser samt pålitlig företagsamhet kan jag varmt rekommendera detta bolag..

https://www.americansportbike.com/shoponline/index.php

...har själv beställt två gånger och varorna hamnar på post kontoret ca 6 arbetsdagar senare
...de räknar ut priset och sätter sedan på frakten (vilket svider inte när dollarn är så lågt) men tull avgift samt de kostnaderna kommer när man hämtar ut de sen

vill du däremot har tvärtom kan jag rekommendera

http://www.lyndallracingbrakes.com/home.htm

har nu väntat över en månad...de påstår att det kommit bort men första gången glömde de skicka något...såg det när de senare drog pengar för frakten. Den senaste veckan har de undvikit kontakt och svarar ej på mail funderar på vilka åtgärdar man som privat person i Sverige kan ta för att få sina pengar tillbaka från ett företag i USA.....någon som har nån förslag??

/Micke
 

ist

no fika, no ride!!
Gick med
22 Aug 2005
Ort
Ljungbyholm
Hoj
KTM 660-04.....och en halv buell
http://www.consumeraction.gov/? Vet inte om man som ytlänning kan använda sig av denna instans, men info finns säker på sidan.

skall prova, tack....först skall jag ringa de och se vad de säger "mano a mano"...eller telefono a telefono" så att säga.

Har nu lyckats installera drivebelten alldeles själv...t.om svätsat upp en depå stöd till bullen med lite hjälp från en arbetskamrat....visst är det inget att skryta med men att skruva bulle är långt ifrån en Honda och även längre ifrån att vara kallskänk!!:tummenupp
 

denimblack

rockstjärna
Gick med
24 Oct 2005
Ort
Suffer City
Hoj
XB12SX 2010
same here-ses där!!(FrökenF?)
kan du va snäll o sparka liv i dina verkstasgubbar så dom skickar infon om såna dära värsting kammar som dom hade vittring på i tyskland eller har dom loosat min adress igen...

aha, trevligt då :) . skickar du din adress till reservdelar@mckonsult.se imorgon så ska jag se till att de fixar fram lite info om vasse-vassa kammar. :)
 

DarkWingDuck

Guest
För snabb leverans, utmärkt service, vettiga priser samt pålitlig företagsamhet kan jag varmt rekommendera detta bolag..

https://www.americansportbike.com/shoponline/index.php

...har själv beställt två gånger och varorna hamnar på post kontoret ca 6 arbetsdagar senare
...de räknar ut priset och sätter sedan på frakten (vilket svider inte när dollarn är så lågt) men tull avgift samt de kostnaderna kommer när man hämtar ut de sen

vill du däremot har tvärtom kan jag rekommendera

http://www.lyndallracingbrakes.com/home.htm

har nu väntat över en månad...de påstår att det kommit bort men första gången glömde de skicka något...såg det när de senare drog pengar för frakten. Den senaste veckan har de undvikit kontakt och svarar ej på mail funderar på vilka åtgärdar man som privat person i Sverige kan ta för att få sina pengar tillbaka från ett företag i USA.....någon som har nån förslag??

/Micke

Hm, jag provade en konsumentombudsman i USA för något år sedan när jag höll på med tung hifi. Jag blev blåst av ett stort företag. Det gick åt helvete, tyvärr!! Jag fick ingen hjälp alls, USA är svårt. Jag dealade med en firma Grekland och det var samma visa. Köpte grejer som skulle var nya, det visade sej att de var sju år gamla. Då hade konsument europa hand om ärendet. Det hela höll på ca 6 månader, men den säljaren dribblade bort dem hur lätt som helst. Försök att alltid behålla all email korrespondens, alla kvitton osv (vid framtida handel).
 

the_predator

Ny medlem
Gick med
10 May 2008
Ort
.
Hoj
KTM 690 SMC
hej!

hur mkt skillnad ska trimbox, filter och buller göra?'

har monterat Jardine carbon system, KN filter och trimbox! men tycker inte den går nå bättre?,
har en xb9s

tack för svar
 

RickTM

RickTM
Gick med
7 Apr 2008
Ort
Bromma
Hoj
Buell -08
same here-ses där!!(FrökenF?)
kan du va snäll o sparka liv i dina verkstasgubbar så dom skickar infon om såna dära värsting kammar som dom hade vittring på i tyskland eller har dom loosat min adress igen...


Tja!
Hillbilly har ju som ni säkert redan vet lite problem i och med Götz konkurs. Jens håller på och byger upp ny verksamhet men det tar en massa tid. Kom gärna in så disskuterar vi dina kammar. Riccardo jobbar numera på Citybutiken. Peace//Rickard

Jag ser fram emot att få träffa er den 7/6. Sköt om er så länge. Peace//Rickard
 
Last edited:

RickTM

RickTM
Gick med
7 Apr 2008
Ort
Bromma
Hoj
Buell -08
hej!

hur mkt skillnad ska trimbox, filter och buller göra?'

har monterat Jardine carbon system, KN filter och trimbox! men tycker inte den går nå bättre?,
har en xb9s

tack för svar

Det som händer med system/trimbox/luft är att man får en rappare hoj och att man flyttar effektkurvan framåt. Alltså blir den varvilligare och toppen kommer högre upp. Dock tappar man bottenvrid med systemet. Det är tydligare på 1200 cubikarna. Hästkrafterna ökar inte nämnvärt tyvärr. Ha det bäst//Rickard
 

the_predator

Ny medlem
Gick med
10 May 2008
Ort
.
Hoj
KTM 690 SMC
ok!
den vill ju verkligen fortsätta dra vid 7500rpm men där slår ju varvstoppet in!:p

tack för hjälpen
 

ist

no fika, no ride!!
Gick med
22 Aug 2005
Ort
Ljungbyholm
Hoj
KTM 660-04.....och en halv buell
ok!
den vill ju verkligen fortsätta dra vid 7500rpm men där slår ju varvstoppet in!:p

tack för hjälpen

jag ha samma problem...man märker det när man är i 5 växel och nå 217km...finns fortfafarande pulver men varv stoppet tar emot!!

Hm, jag provade en konsumentombudsman i USA för något år sedan när jag höll på med tung hifi. Jag blev blåst av ett stort företag. Det gick åt helvete, tyvärr!! Jag fick ingen hjälp alls, USA är svårt. Jag dealade med en firma Grekland och det var samma visa. Köpte grejer som skulle var nya, det visade sej att de var sju år gamla. Då hade konsument europa hand om ärendet. Det hela höll på ca 6 månader, men den säljaren dribblade bort dem hur lätt som helst. Försök att alltid behålla all email korrespondens, alla kvitton osv (vid framtida handel).

problem löst...jag ringde lyndall själv och han va helt hispig...det är han och hans fru som gör grejorna...de hade ingen anning va klossarna hade tagit vägen men de hade skickat två omgångar och han skulle börja använda UPS i fortsättningen och inte vanlig amerikanskt post system men det skulle ju kosta. Jag få mina pengar tillbaks ( vilket jag ändå skall handla lyndall gold pads för men från ett annat företag) och andra gången jag pratade med han så bad han väll 4- 5 gånger om ursäkt så man få väll klassa det hela som maximalt oflytt!!
 
Last edited:

DarkWingDuck

Guest
Ok, det var ju bra att han svarade, så du fick någon klarhet i det hela.
Klart du ska handla prylarna du vill ha. Usps brukar inte vara några problem annars.
Jag har ju själv ingen XB 9r, men jag antar att vindskyddet hjälper till lite. Min är omdrevad med ett primärt utväxlingspaket, den gör ca 190-195 på femman sen får man ge sej (rödmarkering). Jag kör iaf inte så fort med hojen, det blåser för mkt. Att köra primärutväxlings paketet var finfint, den är ännu piggare i botten och går jämnare nu. Riktikt skönt att glida runt på hög växel.

Körde en 1125R i går och den lät ju riktigt illa och knackade på lågvarv, 1000-3000 rpm. Där går ju min XB 12a jämnare alltså. Jaja, i mitt tycke är Rotax motorn en felsatsning. Den blir för lik KTM, Aprilia, Ducati osv.. De skulle satsat på en 100ci luftkyld med kompressor eller turbo för sporthojen (1125R). Men vill man bara åka fort och skiter i karaktären så visst kan man köra Rotax.
Jag hade aldrig brytt mej om 1125R om det inte vart för at jag vet att det är Buell. Najn, det är fan fel utveckling... jag är lite besviken, de hade kunnat släppa något nytt, banbrytande. Nu får de ju slåss mot Gixxers och R1:eek:r... dumt....
Inte vet jag, men att sitta och höra det typiska sjungande ljudet från hojen..(F.A.S.T. kitet med öppningar i tankdummyn) och det dova morrandet från Tiforce systemet :yoparty är ju fan så mkt härligare än lyssna på den skrikande Rotax motorn.
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top