TL-tråden - v2 !

Det är den "nya" styrdämpen, men kolla ecu oxå.

OK, det som har gjort mig fundersam är att det sitter en klisterlapp med "ok" på höger sida av ramen. Som jag fattat det ska det sitta på dom -97:or som fått barnsjukdomarna åtgärdade?

Tyvärr är jag lite färsk på den här hojjen då jag bara ägt den i 3 dagar så jag vet inte vars ECU sitter. Har försökt googla, har du en bra förklaring kanske? :)

Tusen tack för snabba svar! :tummenupp
 
Lyft upp förardynan så sitter det en svart dosa där. På den sitter det en nummer serie. Den är det du ska kolla.

OK grejen är något som var på 97 orna, men det kanska vart nån tidig 98 som vart åtgärdad oxå? Jag vet faktiskt inte när dom gick ut med återkallningen.
 
Finns ett annat ganska enkelt knep.
Hur många slangar går det ut ur din vattenpumpskåpa?

En slang: 97-specad.
Två slangar (en stor och en liten): 98-specad.

Kan du ta loss styrdämparfästet som sitter med tankbultarna längst fram utan att ta loss vänster plastkåpa? I så fall är den 98-specad.

De där sakerna som Ricken tar upp är bra för att skilja på första orginal-97'an och senare 97'or.
 
Ser mörkt ut för mig att få tag i kopplingspackningen till min hoj :(
har ringt runt lite och ingen har den hemma måste beställa från japan.
så minst 4v

vad tror ni vågar man slänga på packning på tub?
om man köper en dyr :)

alt 2 är att sätta dit den gammla packningen den är inte av eller så utan hel men inte ny som sagt. och hoppas det håller tätt.

/Martin
 
Den förstärkningen som octo nämnde är ju svagheten. Men jag tror, betoning på tror, att det går lika bra med packning på tub.

Förstärkningen är väl en silicon aktig grej har jag för mig?
 
Tja smallsocks här, sitter hos ludenben o ska käka en välförtjänt middag.

TL1000R problemet löst!
Med mycket hjälp från Ricken via telefon kortslöt vi dealer mode switch och fick upp en felkod: c41 vilket var bränslepumpreläet och sedan använde vi våran kortslutartråd (snoddas) och fick igång den så nu ska vi beställa ett nytt lock till reläet!

Tack för all hjälp ricken, u are the best!

PS. vi är lite stolta över att vi lyckades lösa ett sådant här problem nästan helt själva :):)
 
Lyft upp förardynan så sitter det en svart dosa där. På den sitter det en nummer serie. Den är det du ska kolla.

OK grejen är något som var på 97 orna, men det kanska vart nån tidig 98 som vart åtgärdad oxå? Jag vet faktiskt inte när dom gick ut med återkallningen.

Hej tack för snabba och bra svar, ECU nr stämmer överens med -98 Tyskland. :tummenupp


Finns ett annat ganska enkelt knep.
Hur många slangar går det ut ur din vattenpumpskåpa?

En slang: 97-specad.
Två slangar (en stor och en liten): 98-specad.

Kan du ta loss styrdämparfästet som sitter med tankbultarna längst fram utan att ta loss vänster plastkåpa? I så fall är den 98-specad.

De där sakerna som Ricken tar upp är bra för att skilja på första orginal-97'an och senare 97'or.

Japp, jag kan ta loss styrdämparen utan att ta lös några kåpor även om det kanske är lite pilligt. 2 slangar ut från vatten pumpen. En stor och en liten som stack iväg in mot motorn någonstans. :tummenupp
 
Hej tack för snabba och bra svar, ECU nr stämmer överens med -98 Tyskland. :tummenupp




Japp, jag kan ta loss styrdämparen utan att ta lös några kåpor även om det kanske är lite pilligt. 2 slangar ut från vatten pumpen. En stor och en liten som stack iväg in mot motorn någonstans. :tummenupp
Men dåså. :tummenupp
 
Last edited:
Tja smallsocks här, sitter hos ludenben o ska käka en välförtjänt middag.

TL1000R problemet löst!
Med mycket hjälp från Ricken via telefon kortslöt vi dealer mode switch och fick upp en felkod: c41 vilket var bränslepumpreläet och sedan använde vi våran kortslutartråd (snoddas) och fick igång den så nu ska vi beställa ett nytt lock till reläet!

Tack för all hjälp ricken, u are the best!

PS. vi är lite stolta över att vi lyckades lösa ett sådant här problem nästan helt själva :):)
Vasego Pågar. :)
 
Hallo Ricken... du nu när du var så macho i mina ögon från norraste lappland och käkade taggtråd osv osv....

Men nu är jag en fan av din blogg. Läser den alltid bla bla bla.... Men du verkar ju vara en mjuk snäll go glass kille som mest myser i livet....

:va

Mysricken.....

Puss

Sorry Ankan, Ricken är i princip från Stockholm...

Jag är en äkta norrlänning...
 
Sorry Ankan, Ricken är i princip från Stockholm...

Jag är en äkta norrlänning...
Eyyh, inte fan kallar du mig för stockholmare och överlever.

Det är bäst du sover med ett öga öppet inatt. :evil


Jag är faktiskt uppväxt mitt i Sverige. Det ni.
 
Jeflar va ni kacklat nu när man varit lite upptagen nån dag!

När Ricken springer står Chuck Norris stilla...

Klart som fan att Chuck Norris står stilla... Vad fan tror du?!? Det är ju Ricken som springer bort från Chuck för att han är rädd...

"Chuck Norris doesn't sleep, he waits"

Var försiktig med att missbruka Chuck's namn...

Always remember:
"There is no theory of evolution, just a number of species that Chuck Norris alowed to live"
 
Eyyh, inte fan kallar du mig för stockholmare och överlever.

Det är bäst du sover med ett öga öppet inatt. :evil


Jag är faktiskt uppväxt mitt i Sverige. Det ni.

Jag sade ju i PRINCIP... Jag kom hem från Stockholm för en timme sen, skönt att vara hemma bland tall, gran och mörker igen...

Enda missen var att jag glömde kika in på Ducati Stockholm idag:gnissla

http://www.chucknorrisfacts.com/

Ord att läsa, leva och lära efter...

(Ja jag har ett shrine to Chuck hemma)
 
Last edited:
Den förstärkningen som octo nämnde är ju svagheten. Men jag tror, betoning på tror, att det går lika bra med packning på tub.

Förstärkningen är väl en silicon aktig grej har jag för mig?

Så här ser packningen ut

ser inte så dålig ut på denna bilden men baksidan ser värre ut.
 

Bifogat

  • packning.JPG
    packning.JPG
    114.4 KB · Visningar: 63
Så här ser packningen ut

ser inte så dålig ut på denna bilden men baksidan ser värre ut.
Den ser riktigt tillplattad ut, har den börjat släppa där runt den nedre vattankanalen?

Du kan ju skruva ihop o köra motorn o se om du får vatten i oljan eller olja i vattnet....

Nä, jag skulle ta bort den där och köpa en riktig packning på tub, men jag säger som Ronny, jag tar inget ansvar för det du gör, jag säger bara hur jag skulle göra. Du får skylla dig själv om det går åt helvete. :tungan

Jag sade ju i PRINCIP... Jag kom hem från Stockholm för en timme sen, skönt att vara hemma bland tall, gran och mörker igen...

Enda missen var att jag glömde kika in på Ducati Stockholm idag:gnissla

http://www.chucknorrisfacts.com/

Ord att läsa, leva och lära efter...

(Ja jag har ett shrine to Chuck hemma)
Tro inte att du klarar dig bara för att du rödmarkerar ett ord. Det blir blod inatt...
 
Last edited:
Så här ser packningen ut

ser inte så dålig ut på denna bilden men baksidan ser värre ut.

Visst är R o S helt olika här va? Jag har motsvarande packning liggande till S:en tror jag...

SEN måste jag be om HJÄLP!!!

En av gummibussningarna som tanken lutar mot, i bakkanten av tanken, sitter i ramen, ÄR BORTA!!! :eek:
Hojen MÅSTE vara komplett till helgen o jag tvivlar på att den bussningen finns hemma för snabb leverans (jag skall naturligtvis kolla i morgon).

Är det någon som har en sån liggande? Tips för att lösa det på kort sikt?

PP

PS. Grymt att ha fått alla lackade grejer o börja montera ihop...:D DS
 
R och S är lika.
 
R och S är lika.

Ok, då ska jag leta fram packningen i garaget o tar en bild på den o lägger ut här. Tycker ni den ser bra ut så kan jag lägga den på lådan...

Så här ser packningen ut

ser inte så dålig ut på denna bilden men baksidan ser värre ut.

Jag vet att det är den till kopplingskåpan/blocket jag har, eftersom jag beställde den när jag hade problem med läckande "clutch cover". Så e ni bara säkra på att det är samma packning till 97:ans TLS som tilll senare årsmodell av TLR så har jag nog rätt
 
Last edited:
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top